Mistä saa tuota porkkalaan tarvittavaa savu-aromia Oulusta?
Kommentit (21)
Mä ostin paikallisesta K-Citymarketista. Oulusta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
CM Raksila, 2,95 €.
Ja on siis Poppamies liquid smoke savuaromi 60 ml.
Miksi se pitää hankkia Oulusta, jos se on Porkkalaan menossa?
Miks porkkalaan pitäis saada savuaromia? Eiks sitä vois vaikka vähän grillata?
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole autoa lähteä kovin kauas. Ap
Olisiko Välivainion marketissa?
Eiköhän sitä isommissa marketeissa ole, meillä jopa s-marketissa näkyi olevan.
Oon ite käyttänyt savupaprikamaustetta, toimii aivan yhtä hyvin :) Sitä aromia kun ei tule käytettyä mihinkään muuhun, niin ihan turhaa ostaa sitä putelia.
Niin ja sitä suolakuorta kypsennyksen ajaksi ei kannata tehdä! Foliossa menee aivan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oon ite käyttänyt savupaprikamaustetta, toimii aivan yhtä hyvin :) Sitä aromia kun ei tule käytettyä mihinkään muuhun, niin ihan turhaa ostaa sitä putelia.
Niin ja sitä suolakuorta kypsennyksen ajaksi ei kannata tehdä! Foliossa menee aivan yhtä hyvin.
Omasta mielestä se aromi on myös liian vahvaa (vaikka laittaisi vain vähän), niin senkin takia jättänyt sen pois. Tuolla savupaprikalla saa sopivan vivahteen, ja antaa myös samalla lisää väriä!
Toimisko tuo savupaprika samalla tavalla... Itse kyllä käytän savuaromia siihen aitoonkin loheen, kuten ne ns. savustetut kalat kai kaupoissakin usein tehdään.
Nyt ajattelin kokeilla keittää sillä maustettua lihakeittoa, kun savuluut on niin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Toimisko tuo savupaprika samalla tavalla... Itse kyllä käytän savuaromia siihen aitoonkin loheen, kuten ne ns. savustetut kalat kai kaupoissakin usein tehdään.
Nyt ajattelin kokeilla keittää sillä maustettua lihakeittoa, kun savuluut on niin kalliita.
Riippuu varmasti siitä, että kuinka vahvan savuaromin haluat. Käytännössä sama asia kuitenkin (= savun aromi molemmissa), tuo savupaprika vaan miedompi.
Useampana vuonna tehnyt savupaprikalla porkkalan, ja savuaromin siihen sillä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ajattelin kokeilla keittää sillä maustettua lihakeittoa, kun savuluut on niin kalliita.Riippuu varmasti siitä, että kuinka vahvan savuaromin haluat. Käytännössä sama asia kuitenkin (= savun aromi molemmissa), tuo savupaprika vaan miedompi.
Useampana vuonna tehnyt savupaprikalla porkkalan, ja savuaromin siihen sillä saanut.
Niin, saattahan makuaistini olla turmeltunut koska en pidä savuaromia vahvana, ja savupaprikan makua turhankin mietona.
Kai liian tottunut jo lapsuudessa vahvasti savustettuun kalaan.
Savustettu paprika todennäköisesti toimii yhtä hyvin. Sitä voi käyttää sitten jatkossa tofun, soijarouheen ja oikeastaan kaikkien kasviksien maustamiseen.
Miksi pitää syödä tuollaisia ihmeellisiä ilmastoruokia? Söisit sinäkin oikeaa kinkkua ja keitinperunoita, niin et tarvitsisi tuollaisia myrkyllisiä kemikaaleja.
Syön myös kinkkua ja kalaa, haluan kokeilla porkkalaa. Kiitos vinkeistä, ostankin sitä savupaprikaa enkä holvaa suolaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo savulitku sopii hyvin kasvisruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vaan. Se savulitku sopii kyllä keittoihinkin hyvin, laitan myös savupaprikaa vaikka laitan savulitkua. Ruuassa pitää olla makua ja väriä.
Eikä ole autoa lähteä kovin kauas. Ap