Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki joulua viettävät juhlivat Jeesusta

Vierailija
21.12.2019 |

Joulua vietetään koska Jeesus syntyi silloin. Eli koko syy jouluun on Jeesus, ilman Jeesusta, joulua ei vietettäisi. Joten kaikki jotka juhlii joulua juhlivat samalla Jeesuksen syntymää. Mitään muuta syytä ei ole miksi joulua vietetään.

Ihmettelen miksi monet ateistit esim kritisoivat koulujen joulujuhlia, mutta kuitenkin itsekin juhlivat Jeesuksen syntymää viettämällä joulua?

Ymmärtäisin kritiikin jos kritisoija itse ei vietä/juhli joulua mitenkään, mutta suurin osa näistä juhlii kuitenkin itsekin joulua eli Jeesuksen syntymää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipediasta:

"Sana joulu tulee alun perin ennen kristinuskoa vietetyn talvipäivänseisauksen juhlan muinaisgermaanisesta nimestä. Joulussa ovat yhdistyneet kristillinen juhla, muinainen roomalainen saturnalia-juhla sekä Euroopan pohjoisten kansojen maatalousvuoden päättäjäis- ja keskitalven juhla (yule), Suomessa vanha vuodenvaihteenjuhla kekri."

Eli kaikki joulua juhlivat kristityt juhlivat samalla myös pakanallista saturnaliaa. Te syntiset!

Vierailija
22/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joulu on valonjuhla keskellä pimeää kaamosta. Minun jouluuni ei kuulu jeesus, ei vaikka ap olisi mitä mieltä tahansa, koska minun jouluni keskittyy vain niihin asioihin, jotka minulle ovat tärkeitä.

Hyvää joulua kaikille jeesuksen kanssa tai ilman ja hyväksykää toistenkin tavat viettää joulua!

Ei kaikkien juhannukseenkaan kuulu sauna ja kokko, ja silti sitä voi viettää ja "juhlia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka yrittäisit kikkailla "logiikkasi" kanssa niin valitettavasti väärin ajateltu. Kukin juhlii joulun aikaan omia juhliaan. Kristityt varastivat joulun omaksi juhlakseen, joulun aikaan on juhlittu jo kauan ennen yhtäkään kristittyä.

Vierailija
24/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pakanallista keskitalven juhlaa.

25/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulua vietetään koska Jeesus syntyi silloin. Eli koko syy jouluun on Jeesus, ilman Jeesusta, joulua ei vietettäisi. Joten kaikki jotka juhlii joulua juhlivat samalla Jeesuksen syntymää. Mitään muuta syytä ei ole miksi joulua vietetään.

Ihmettelen miksi monet ateistit esim kritisoivat koulujen joulujuhlia, mutta kuitenkin itsekin juhlivat Jeesuksen syntymää viettämällä joulua?

Ymmärtäisin kritiikin jos kritisoija itse ei vietä/juhli joulua mitenkään, mutta suurin osa näistä juhlii kuitenkin itsekin joulua eli Jeesuksen syntymää.

Joulua on vietetty täällä ennen kuin tuli satuolentoporukka tälle alueelle. 

Vierailija
26/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juhlin yulea. Siitähän suomenkielen joulu-sanakin tulee. Ne, jotka haluavat viettää tuontitavarana yulen päälle asetettua kristusjuhlaa saavat puolestani tehdä just niin.

Vierailija
27/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävel: Joulupukki

Meenyvittuun, meenyvittuun

Meeny, meeny, meenyvittuun

Meenyvittuun meenyvittuun

Vierailija
28/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joulu" nimenomaan on pakanajuhla. Juhlisit edes "kristusmessua", niin kuin englanninkieliset, jos haluat juhlasi olevan aidosti kristillinen.

Jeremian kirja 10:2-4

2. Näin sanoo Herra: – Älkää omaksuko vieraiden kansojen tapoja, älkää peläten tuijottako taivaan merkkejä, niin kuin nuo pakanat tekevät. 3. Heidän uskomuksensa ovat typeriä kuvitelmia. He kaatavat metsästä puun, ja puuseppä muodostelee sen taltallaan, 4. hän koristelee sen hopealla ja kullalla ja kiinnittää sen paikoilleen vasaralla ja nauloilla, ettei se kaadu.

Tosikristitty EI SAA juhlia joulua! Se on Raamatun opetusten vastainen synti!

Vierailija
29/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen syntymä on nykytiedon valossa sijoitettu ELOKUUHUN vuoteen 8 eaa, että ei joulu kyllä Jeesuksen synttärit ole...

Itse juhlin perinteistä keskitalven juhlaa, jota on Suomessa juhlittu jo kauan ennen kristinuskon tänne rantautumista.

Vierailija
30/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori,en usko taruolentoon. Jos johonkin taruolentoon uskoisin niin se olisi saatana koska maailmassa on niin paljon pahuutta

Ja ennen kun haukut siaksi niin kuin täällä tapana niin olen nainen.

Senkin lehmä!!!

(Voiko lehmä mahtua senkkiin?)

Vierailija
31/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalaiskertomusten mukaan paimenet pitivät lampaita kedolla. OK, mutta kun hommansa osaava paimen ei vie lammastaan sateeseen ja juuri joululuussa tuolla välimeren pohjukassa tuppaa satamaan tavallista lisempi, kautta aikain

Eli paimenet ja lampaat olivat kedolla, mutta todnäk elokuussa. Mikä taas viittaa vahvasti siihen että kristityt nyt vaan pöllivät parempasn käyttöön ikiaikaisen keskitalven pakanajuhlan.

Ei, en vietä joulua muuta kuin pakotettuna aaton, mutta pari seuraavaa päivää olennihan vapaaehtoisesti töissä. Aatonkin haluaisin olla, mutta aivan liikaa riesaa seuraa jos tekisin kuin oikeasti haluan joten pitkin hampain pitää sietää...

Vierailija
32/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vain, minä juhlin Lemmyn päivää. Lemmy on se ainoa ja oikea Jumala, hän on jopa ollut olemassa.

Vierailija
33/33 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin: Joululauluja ei saa laulaa koulussa, mutta joululoma ym. muu mukava kyllä maistuu ja kelpaa. Rusinat pullasta ilmiö. Tervetuloa tähän maahan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi