Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsien puutuminen öisin, ranteesta sormenpäihin. Olen raskaana

Vierailija
20.12.2019 |

Tosin ihan alussa rv 6. Alkoi noin viikko sitten joten joku raskausjuttu varmaan on.

Mistä tää johtuu ja voiko tehdä jotain? Ne puutuu vaikka ois ihan suorassa eikä esim mun alla tms. Herään tähän yöllä ja sit ei saakkaan enää nukuttua

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskapinne, b-vitamiinin puutos, huono tyyny tai patja. Selkäranka ongelmat. Tuohan nyt voi olla mitä vain tai kaikki yhdessä. Kysy neuvolasta .

Vierailija
2/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekanavaoireyhtymä, hiirikäsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua sydämestä tai lääkkeistä, niskajumista, rasituksesta, alkoholista, leivinhiivasta ...

Vierailija
4/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa. Olen mies. Enkä oo raskaana 😂 On taustaa niskavaivoista. Sit ulnaris-hermon pinne aiheuttaa tota. Varsinkin jos puutuu pikkusormi. Mul on kyynärtaipeet kipeet kun oikaisee käden suoraksi.

Vierailija
5/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki rannetuet, sinulla on karpaalitunneli oireyhtymä, eli hermopinne. Minulle se tuli vasta raskauden lopulla, jäin pari viikkoa ennen äitiysloman alkua sairauslomalle, koska en pystynyt enää työskentelyään, sormet ei toimineet näppäimistöllä. Minulta meni tuntu kokonaan, ja en edes kahvikuppia pystynyt nostamaan yhdellä kädellä. Mutta palautui tosi nopsaan synnytyksen jälkeen.

Vierailija
6/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole raskaana,mutta viime aikoina myös käsi puutunut(koko käsi,olkapäästä sormiin)aamuisin,siis ihan hereillä ollessa,yht'äkkiä vaan ja kestää muutaman minuutin

Mistäköhän voi johtua

Googletellut.muttei löydy

Vierailija
7/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon auttaa synnytys.

Vierailija
8/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alkoi heti kun tajusin olevani raskaana. Voiko johtua työstäni? Teen käsillä.

Ennen raskautta joskus tavarat lennelleet käsistä. Olen ajatellut johtuvan turvotuksesta

Vierailija
9/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama raskausaikana. Varsinkin suolainen ruoka aiheutti tuota jostain syystä. Loppui, kun aloin noudattaa diabeetikon ruokavaliota raskausdiabeteksen takia.

Vierailija
10/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samaa. Olen mies. Enkä oo raskaana 😂 On taustaa niskavaivoista. Sit ulnaris-hermon pinne aiheuttaa tota. Varsinkin jos puutuu pikkusormi. Mul on kyynärtaipeet kipeet kun oikaisee käden suoraksi.

Ihan puutuu koko käsi ranteeseen saakka, kaikki sormet 🙈 ja kun ne on puuduksissa niin aina molemmat kädet, mikå kyllä ehkä viittaisi niskaperäiseen

Vierailija
11/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin samasta koko raskauden ajan. Loppui kuin seinään synnytykseen. Neuvolassa sanoivat normaaliksi. Aina kun heräsin puutunein käsin, roikottelin niitä alaspäin sängyn reunan yli, se helpotti.

Vierailija
12/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen nypläys ja toimistoissa istuminen, eli huono ryhti yläselässä/niskassa.

Vierailija
13/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin samasta koko raskauden ajan. Loppui kuin seinään synnytykseen. Neuvolassa sanoivat normaaliksi. Aina kun heräsin puutunein käsin, roikottelin niitä alaspäin sängyn reunan yli, se helpotti.

Oliko sulla aina molemmat kädet?

Jos jossain hermossa olisi vikaa niin luulisi että oireilisi miten sattuu kumpikin käsi, mulla joka kerta molemmat kädet

Vierailija
14/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Alkoi n 4 vkoa sitten. Tosin mulla ei puudu peukalot tai etusormet. Aikaisemmissa raskauksissa ollut samaa muttei näin aikaisin.

T. Rv8

Vierailija
15/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannetuet auttavat. Maksavat n 50 eur per käsi. Kämmenpuolella on lasta, joka pitää kämmenen kyynärvarren suuntaisena. Nukun rannetukien kanssa, muuten käteni puutuvat. Puutuminen on todella epämiellyttävää kuten ap viestissään sanoo. En ole ollut raskaana 16 vuoteen. :-D

Vierailija
16/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla aina molemmat kädet?

Jos jossain hermossa olisi vikaa niin luulisi että oireilisi miten sattuu kumpikin käsi, mulla joka kerta molemmat kädet

Vaihtelevasti molemmat tai toinen käsi. Yleensä alkoi keskisormesta ja nimettömäst”. Kamalan ärsyttävä vaiva.

Vierailija
17/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekanavaoireyhtymä

Vierailija
18/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut jokaisen raskauden aikana, rannekanavaoireyhtymä. Alkaa raskauden alussa ja päättyy synnytykseen. 

Vierailija
19/19 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsinyt vuosia. Nukkuminen hankalaa. Terveysaseman lääkäri pisti kerran kortisonia olkapäähän, se auttoi muutaman viikon, mutta taas samat vaivat taas olkapäässä. Sormet puutuvat öisin, olkapää kipeä. Heräilyä monta kertaa yössä, vaihdettava asentoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä