Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuorealkion siirto (IVF)

Vierailija
20.12.2019 |

Onko muita ivf-hoidon läpikäyneitä? Meillä tulossa toinen kierros ja hoitotaho haluaa taas laittaa keräilyjen päätteeksi suoraan tuorealkion. Ensimmäiselläkään kerralla se ei tarttunut ja olen ymmärtänyt että hyvin harvoin tarttuukaan vaan parempi tuuri olisi pakkasesta. Minulla vielä jo yksi kokeilu takana: ei tarttunut.

Harmittaa ja huolettaa, en haluaisi yhtään alkiota kokeilla ”turhaan” ja viime kerralta ei jäänyt mitään pakkaseen. Mitä kokemuksia teilllä muilla? Oletteko saaneet hoitotahon kanssa sovittua että tuoretta ei laitettaisi vaan vasta pakaste ja kohdulle sopivampaan ajankohtaan?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään muita joilla tästä kokemuksia?

Vierailija
2/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuri näin! Mulla ei koskaan tarttunut tuoresiirrosta tai meni kesken. Lapsemme on syntynyt Pas-siirrosta, kun kohtasimme lääkärin joka ymmärsi tämän👍

Ajattelin, että elimistö oli niin sekaisin ja rasittunut stimulaatiosta, ettei jaksanut enää tuoresiirtoa.

Suosittelen siis ehdottomasti pakastealkion siirtoa🙂

Toki sulla on vasta yksi kokeilu takana, mutta kuitenkin. Kyllä hoitavan tahon pitäisi tehdä yhteistyötä asiakkaan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisi varmaan voi antaa sinulle joitain tutkimuksiin perustuvia todennäköisyyksiä eri tapojen onnistumisesta. Tässä sinulla on vain kahden naisen kokemukset: omasi ja yhden vastaajan. Todennäköisyyksissä on totta kai se ongelma, ettei se kerro yksilöstä vielä mitään, vaan siitä miten yleensä käy. Toivottavasti saatte lapsen, tsemppiä!

Vierailija
4/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuoresiirtoa, 3 lasta. Mitään ei pakastettu, koska munasoluja saatii kerättyä kierrolla vain 1 kpl.

Vierailija
5/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olemme julkisella puolella hoidossa joten mistään pas-siirrosta ei ole edes ollut puhetta😕 Viimeksi yritin ehdottaa että jos kaikki pakastetaan ja tulen seuraavasta ovulaatiosta pakasteen siirtoon, mutta lääkäri ainakin sen teilasi suoraan😞

-Ap

Vierailija
6/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoresiirrot ovat yleensä ne jotka onnistuvat paremmin. Sain itse klinikalta tutkimustuloksia tästä mustaa valkoisella. Kävimme näitä siinä vaiheessa läpi kun aloitimme hoitoja.

T. Kaksi lasta nimenomaan tuoresiirroilla saanut (pas:it olivat aina negaa, tuoresiirroista vähintään kemiallinen raskaus).

Vierailija
7/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas muistelen että Mehiläisen tilastoissa oli juuri toisinpäin eli pakasteilla parempi prosentti tuoresiirroilla.

Vierailija
8/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2 jatkaa. Ehkä haluan vastauksellani myös valaa uskoa niille, jotka eivät pääse tuoresiirtoon jostakin syystä, että ei kannata pettyä, myös pas voi onnistua, joillakin jopa paremmin.

Avainsana on yksilöllisyys, mikä sopii kellekin. Ei voi tietää ennenkuin kokeilee, lopputulos ratkaisee:)

Onnea matkaan!

Vierailija
9/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, lohdullista kuulla että tuoresiirrollakin on joku onnistunut. Itsellä niin epäuskoinen olo siitä kun ei siirrosta tapahtunut yhtään mitään. Muistan kun jo siirtoa seuraavana päivänä oli pre-menkkojen olo ja sieltähän ne sitten tulivatkin aivan päivälleen oikein.

En käsitä miksi se hitsin alkio ei voi tarttua kun kaikki on jo maljassa kerran hoidettu😞

Ap

10/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette saa luonnollisesti lasta niin älkää tehkö hedelmöitys hoidoillakaan.

Vierailija
11/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

säkään et tarvitse lääketiedettä mihinkään? muista ettet ensi kerralla käy lääkärissä kun olet kipeä

Vierailija
12/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tätä selvitin v. 2013 ja minun muistikuva kyllä on sieltä, että tuoresiirrolla on paljon parempi onnistumisprosentti. Osa alkioistahan myös tuhoutuu sulatuksessa, ei tosin kovin moni.

- yksi lapsi tuoresiirrolla, yksi pakastesiirrosta

13/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

säkään et tarvitse lääketiedettä mihinkään? muista ettet ensi kerralla käy lääkärissä kun olet kipeä

Minä en käytä terveyden hoito palveluita koska minulta poistettiin aiheetta kohtu enkä enää koskaan voi olla sen takia onnellinen

Vierailija
14/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi IVF hoitoa takana ja 9s alkio kiinnittyi. Tuoresiirto onnistuu todellakin helpommin, kun se pakkanen tappaa niitä alkioita. Näin ainakin minulle sanottiin ja tottahan se oli, pakkasesta selvisi puolet alkioista.

Siksi kun pakkanen niistä alkioista heikompia tappaa voi tulla sellainen harha, että tuoresiirto olisi huonommin onnistuva, kun tuoresiirtoon voi mennä ehkä helpommin sellainen alkio, joka ei ole oikeasti kunnollinen. Kun ei niistä aina päällepäin näy. En ole itse lapsettomuuslääkäri, joten en osaa sanoa tuota varmasti, mutta tulipahan mieleeni.

Missään tapauksessa ei kannata muutaman nettikirjoittelun takia lakata uskomasta siihen, mitä se 12-15 vuotta alalle kouluttautunut lääkäri sanoo. Netissä kuka vaan voi esiintyä asiantuntijana.

Sinä olet herkässä tilassa, kun on kaikki hormonihoidot päällä. Nyt pistät jarruja noille mietteille ja päätät uskoa sitä hoitavaa lääkäriä. Hormonihuuruissa tulee kaikennäköisiä mietteitä.

Vierailija
15/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjoo, minuutin Googletin.

IVF onnistumisprosentti (tuore): 30-55

Pakasteprosentti: 25-40

Vierailija
16/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Ja mikäs se sun ongelmasi on? Ihan vaan vittumaisuus vai onko joku diagnoosikin?

Vierailija
17/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, molemmat tuoresiirrosta. Pakasteesta istutettiin yksi, ei lähtenyt. Toista pakastettua ei päästy edes käyttämään koska se ei sulanut oikein. Eli ainakin minun kohdallani alkioni eivät edes kestä pakastusta kun taas TOP- alkio on tarttunut joka kerta.

Vierailija
18/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Minä en käytä terveyden hoito palveluita koska minulta poistettiin aiheetta kohtu enkä enää koskaan voi olla sen takia onnellinen

senkö takia olet katkera, kaikesta, kaikille? tuo asia tarvitsee mielenterveyden ammattilaisen käsittelyapua

Vierailija
19/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoresiirto onnistuu todennäköisemmin. Pakastuskelpoisia alkioita ei aina edes saada eikä sulatus aina onnistu. Älä missään nimessä jätä väliin sitä parasta mahdollisuutta. Muutenkin kannattaa aina noudattaa lääkärin mielipidettä, ei ne turhaan kouluja käy.

T: Yksi lapsi pakasteesta ja nyt alkuviikoilla raskaana tuoresiirrosta

Vierailija
20/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuoresiirto tarttunut. Seuraavaksi otettiin kaksi pakkasesta, joista toinen selvisi ja saatiin vihdoin ihana vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä