Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin joulukortti

Vierailija
20.12.2019 |

Anopilta tuli joulukortti mieheni nimellä plus perhe. Ok, ei siinä mitään. Mutta lähettäjänä oli äiti ja isä. Onko anoppi munkin äiti vai?
Kuinka teidän muiden kortissa lukee?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun OMAT pölhöt vanhemmat llaittaa kaikki kortit yms mieheni nimellä. Herra Pertti Möttönen perh. Ihankun mua ei oliskaan.

Ovat sitä ikäluokkaa että vain MIES on jotain tärkeää ja nainen pelkkä statisti.

VMP, mutta mitäpäs teet, kalkkeutunutta ajattelua.

😂 Tuollainen ikäluokka on kuollut. Tai sitten ovat satavuotiaita.

Vierailija
22/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ensi vuonna kirjoittaa anopin korttiin vastaavasti, että äidille ja isälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun OMAT pölhöt vanhemmat llaittaa kaikki kortit yms mieheni nimellä. Herra Pertti Möttönen perh. Ihankun mua ei oliskaan.

Ovat sitä ikäluokkaa että vain MIES on jotain tärkeää ja nainen pelkkä statisti.

Noita riittää 60-80 -vuotiaissa. Eikä asenne näy pelkästään joulukorteissa, valitettavasti.

Vierailija
24/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa ensi vuonna kirjoittaa anopin korttiin vastaavasti, että äidille ja isälle.

Ja loppuun t. Maija perheineen. :D

Vierailija
25/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja loppuun t. Maija perheineen. :D

Joo, toi oli hyvä! Kiitos neuvosta.

Vierailija
26/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita riittää 60-80 -vuotiaissa. Eikä asenne näy pelkästään joulukorteissa, valitettavasti.

No ei ole Tai en tiedä, ehkä maalla voi ollakin.

Vierailija
27/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aikuisten lastemme kortteihin terveisin nimet niin, että ne mielestäni sopivat vastaanottajalle/ottajille parhaiten.

Sinkkuna asuva nuorimmaisemme saa kortin äidiltä ja isiltä, avoliitossa asuva lapseton tyttäremme kumppaneineen saavat kortin Txxxxxxx ja Sxxxxx ja naimisissa olevan kahden pojan isä perheineen saa kortin Txxxxxxx mummilta ja Sxxxxx papalta.

Uskon, että vastaanottajat kyllä ymmärtävät, ettemme ole kaikkien mummeja ja pappoja ja että olemme kuitenkin heidän äitinsä ja isänsä, vaikka vain etunimellä terveiset laitetaankin. 

Vierailija
28/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat 65 ja 69 ja sama homma, kaikki miehen nimellä, mun nimeä ei missään koskaan. Ai niin paitsi kerran oli näin: herra ja rouva Mikko Mallikas (mulla eri sukunimi kuin miehelläni joten vähän ehkä erikoinen veto...). Muuten aika kortit ja kirjeet osoitettu Mikko Mallikkaalle.

Myös lasteni syntymäonnittelukortti meni miehelleni. Eli hra Mikko Mallikas. Onnittelut vauvasta!

Niin eihän mulla äitinä ollutkaan mitään tekemistä millään lailla lapsen saamisen kanssa.

Miten hitto voi olla vaikeeta kirjoittaa että Mikko Mallikas ja Tiina Tavallinen.

Vierailija
29/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi laittaa aina minunkin sukunimeksi mieheni sukunimen, vaikka tietää hyvin että minulla on "omakin nimi".

Vierailija
30/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi laittaa aina minunkin sukunimeksi mieheni sukunimen, vaikka tietää hyvin että minulla on "omakin nimi".

Tää on yleistä, meillä myös eri sukunimet ja anoppi laittaa aina sitkeästi Matti ja Maija Miehensukunimi. On sitä mieltä että kun olette naimisissa niin sukunimi on AINA miehen ja se naisen oma sukunimi on vaan sellainen leikkinimi, vähän kuin taiteilijanimi.

Vierailija
31/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi osoitti kortin vain ainoalle lapsellemme ja laittoi siihen t.äiti

Siihen nähden teidän kohdalla on nyt sentään jotain järkeä kirjoituksessa.

Vierailija
32/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan huomannut katsoa, mitä anoppi on kirjoittanut joulukortteihin. Siinä on mennyt vuosien piilokettuilut hukkaan.

Vierailija
33/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä enää yhtään korttia.

En kutsu luokseni.

En käy vieraisilla.

En osta lahjoja.

Yritän olla näkymätön, mutta sekin väärin miniän mielestä?

Rahat on kyllä kelvanneet vaikka seura ei!

Annan vuoden aikana n.2 000 euroa yhteensä, joka vuosi, joskus enemminkin.

Vierailija
34/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisikin vielä joulukortin anopilta, mutta anoppi-kulta kuoli jo 7 vuotta sitten.

Vierailija
35/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi osoitti kortin vain ainoalle lapsellemme ja laittoi siihen t.äiti

Siihen nähden teidän kohdalla on nyt sentään jotain järkeä kirjoituksessa.

Tää on kyllä paha.

Vierailija
36/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikeeta voi olla kirjoittaa korttiin omat nimet tai mummu ja paappa. Me ollaan miehen kanssa oltu naimisissa pian 20v. ja pari lastakin on. Mutta äiti ja isä.

Kuten arvaatte niin mies on iltatähti lellivauva.

Vierailija
37/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni asia olisi yksi vitun sama. Kannattaako oikeasti pahoittaa mielensä jostain helevetin JOULUKORTISTA? Anna anopin olla idiootti, älä itse mene mukaan tuohon typerään draamaan.

Vierailija
38/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi kuittaa joulukortin "terkut tontut x ja y. Tulee koko perheen nimellä, eli

"Virtaset". Veljen perheelle kortti menee nimellä perhe Virtanen & Nieminen ja samoilta tontuilta kuittaus.

Suuttuisin minäkin, jos tontut alkaisi kuittailemaan. Jotain rajaa niidenkin ikkunastakurkkijoiden tekemisiin.

Vierailija
39/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole anoppilasta tullu korttia. Omat vanhempani kirjoittivat korttiin T: mummu & vaari, kortin olivat postittaneet nimellä "lapsi+lapsi ja muu perhe".

Ei tullut mieleenkään nillittää, että kortissa ei lue heidän nimiään. Tai vaihtoehtoisesti "Toivoo mummu aka äiti aka anoppi ja vaari aka isä, aka appi"

Tämä on hyvä ihan näin.

Vierailija
40/51 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä nyt taas mieleni pahoitin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän