Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ei olekaan isäksi, tuntuu kamalalta

Vierailija
20.12.2019 |

Tajusin sen tänään. Työkaverit suunnittelivat eeppistä ryyppyiltaa, ja minä tiesin että vaimoni ei haluaisi että lähden, kun olimme sopineet rauhallisesta koti-illasta ja kokkailusta. Meillä kotona 5kk vauva. Luulin olevani valmis isäksi mutta vi*tu soikoon en ole. Tuntuu kamalalta hylätä vaimo ja lapsi mutta mun täytyy ajatella myös itteäni ja mun päänuppia..sori avautumisesta.

M33

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pidä eeppistä, rakkaudentäyteistä koti-iltaa vaimosi kanssa? Yhdessä laitatte ja syötte hyvää ruokaa ja juotte viinipullon puoliksi. Sen jälkeen vällyjen väliin lempimään. Oikeastiko rymyämunen ja ryyppääminen poikien kanssa olisi parempaa?

Vierailija
22/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset pidä eeppistä, rakkaudentäyteistä koti-iltaa vaimosi kanssa? Yhdessä laitatte ja syötte hyvää ruokaa ja juotte viinipullon puoliksi. Sen jälkeen vällyjen väliin lempimään. Oikeastiko rymyämunen ja ryyppääminen poikien kanssa olisi parempaa?

Tuskin kukaan 5kk:n ikaisen vauvan aiti suostuu juomaan puolta pulloa viinia jos lapsi on kotona. "Kun ei koskaan tieda mita voi tapahtua ja imetys jne jne jne" 

No ainakin tan palstan perusteella jo yksi sidukka on lasun paikka :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua isäksi koska en halua olla mikääm koti-isä, haluan käydä töissä ja kerryttää eläkettäni.

Minulla ei edes ole koskaan ollut mitään vauvakuumetta enkä oikein edes koe vauvoja minun jutuksi.

Vierailija
24/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta ja mies, joka ei käytä ollenkaan alkoholia. Joten sikäli en tiedä mitään eeppisistä ryyppyilloista. (omiani en enää osaa edes kaivata, koska olen ollut raskaana tai imettänyt niin monta vuotta putkeen)

Mutta kyllä mieheni on silti käynyt kaverien kanssa esim. konserteissa ja muilla yön yli reissuilla vauva-aikoinakin. Välillä hän on vienyt reissujen yhteydessä isompia lapsia vanhempiensa luokse, jotta minulla on ollut helpompaa kotona. Itse en ole omia iltamenoja tarvinnut, koska olen ollut emotionaalisesti todella kiinni vauvoissani, mutta ymmärrän että mieheni ei ole samoja hormonaalisia tuntemuksia voinut jakaa.

Mielestäni mieheni on todella hyvä isä, joten en osaa ajatella että yksi ryyppyreissu tekisi aloittajastakaan toivotonta tapausta.

Vierailija
25/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen ne hinkuu

ja siinä ne sitten vinkuu!

Kuten mummuvainaa tapasi sanoa.

Mummusi oli viisas. Olen itsekin ihmetellyt tätä vuosien varrella: miehet on niitä, jotka hinkuvat eniten parisuhteen perään, ja mikseivät hinkuisi - hehän siitä todistetustikin eniten hyötyvät. Mutta sitten nämä miehet valittavat sitä perhe-elämää ja vitseillä pilkkaavat vaimojaan ja naimisissaoloaan. Se tekee miehistä jotenkin nilkkimäisiä. 

Onneksi ei ole tarvinnut perustaan perhettä, kun en ole lapsia halunnut. 

Vierailija
26/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt mitään sun isyydestä todista.

Vaikkei teillä olisi lastakaan, joutuisit silti todennäköisesti puntaroimaan tilannetta, kun vaimo ei tykkäisi kuitenkaan ryyppyiltaan lähdöstäsi.

Ei kai missään sanota, että jos tulee isäksi, täytyy lopettaa ryyppyilloissa käyminen.

Vähentää sitä toki voi ja pitääkin - käydä niissä sitten tilanteen mukaan.

Mutta turha tuosta nyt on kuitenkaan päätellä mitään siitä, onko susta isäksi.

Vierailija
27/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt kerta puoleen vuoteen voi käydä kavereiden kanssa viettämässä iltaa. Itse käyn jopa neljäkin kertaa vuodessa. 😱 Ei minusta tullut eri ihmistä lasten myötä. Ei tullut pyhimystä eikä täydellistä kotimarttyyria. Lapset on kestäneet sen.

N39

Vierailija
28/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, jos tänä on totta, osoittaa miesten keskenkasvuisuuden ja sen, että lapsentekoon on vaikea ryhtyä kun ei voi tietää isän vastuullisuutta. Syntyvyys laskee entisestään näillä uutisilla.

Miten se osoittaa miesten keskenkasvuisuuden? Osoittaako yksi äidiksi sopimaton nainen myös naisten keskenkasvuisuuden?

Vierailija
29/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan aikaa itselle, mutta muista antaa sitä myös vaimolle saman verran. Kaikki hoituu kyllä.

Vierailija
30/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan ymmärrä aloituksen pointtia. Olisiko tämä siis ensimmäinen poikienilta lapsen syntymän jälkeen vai onko näitä ollut useita?

Siinä vaiheessa kun mun lapsi oli 5kk, niin mä lähdin 3 tai 4 pvä lomalle kaverin kanssa. Vauva oli sen aikaa isänsä kanssa. En imettänyt enää silloin. Niihin aikoihin oli myös ekan kerran mummulassa yötä.

Mies on myös välillä tehnyt omia yön yli reissujaan. Ei se, että saa lapsen tarvitse tarkoittaa sitä, että oma elämä loppuu.

Vierailija
31/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian vanha isäksi, siitä se johtuu. Omalla miehelläni ei ollut mitään tuollaista oirehdintaa vaan kantoi vastuunsa hienosti parikymppisenä eikä laiminlyönyt lasta ja perhettä. Mukavuudenhalu puhkesi sopivasti kolmenkympien kieppeillä kun lapset olivat jo sopivasti itsenäisiä ja pääsikin menemään myös omiin menoihin. Karu, biologinen fakta. 

Vierailija
32/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 lasta.. 4 eri naisen kanssa. En ole tavannut ketään niistä ihan vauvan jälkeen. Tiedän ton tunteen veli..

M40

Vierailija
33/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 5 lasta.. 4 eri naisen kanssa. En ole tavannut ketään niistä ihan vauvan jälkeen. Tiedän ton tunteen veli..

M40

:'D luulet vain, että ovat sun lapsia. Eipä se varmaan haittaa kun kela maksaa elarit.

Vierailija
34/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten harmittaa, että se olin minä joka ylipuhui vaimon hankkimaan lapsia. Hän oli alusta asti sitä mieltä että ei välttämättä haluaisi hankkia yhtäkään.

Ap

Vierailija
35/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Harmi etta tajusit sen vasta nyt.

Mulla tanaan ohjelmassa viiden ruokalajin illallinen viineineen fine dining-ravintolassa, sen jalkeen varmaan kotona viela narskautetaan pullo joululoman kunniaksi, ja nukutaan huomenna niin pitkaan kuin nukuttaa.

Me katsos osattiin ennakoida, mika VAIVA ja OMAN AJAN menetys lapsen hankkiminen on, ja tajuttiin etta meista ei ole siihen.

T: Vela-pariskunta 

Mutta siis - menetko siis sinne eeppisiin ryyppajaisiin? Vai perati jatatko koko vaimon ja lapset?

Minulla ja miehelläni aikalailla samanlaiset suunnitelmat tälle illalle. Lapset ovat jo sen verran isoja, että pärjäävät vallan hyvin, vaikka vanhemmat käyvätkin ravintolassa ja ehkä parilla lasillisella sen jälkeen. Aamulla voi sitten nousta vasta brunssille, jonka lapset aikovat tehdä. Onneksi tuli tehtyä lapsia.

Vierailija
36/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ensin panna kakara ja sitten huomata ettei ole isäksi. Olisit lyönyt tappiisi kumin niin kauan kun olisit valmis isäksi. Olet h.....n tyhmä ja ajattelematon nuija. 

Vierailija
37/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mulla tanaan ohjelmassa viiden ruokalajin illallinen viineineen fine dining-ravintolassa, sen jalkeen varmaan kotona viela narskautetaan pullo joululoman kunniaksi, ja nukutaan huomenna niin pitkaan kuin nukuttaa.

Me katsos osattiin ennakoida, mika VAIVA ja OMAN AJAN menetys lapsen hankkiminen on, ja tajuttiin etta meista ei ole siihen.

Mutta siis - menetko siis sinne eeppisiin ryyppajaisiin? Vai perati jatatko koko vaimon ja lapset?

Minulla ja miehelläni aikalailla samanlaiset suunnitelmat tälle illalle. Lapset ovat jo sen verran isoja, että pärjäävät vallan hyvin, vaikka vanhemmat käyvätkin ravintolassa ja ehkä parilla lasillisella sen jälkeen. Aamulla voi sitten nousta vasta brunssille, jonka lapset aikovat tehdä. Onneksi tuli tehtyä lapsia.

Vanhemmat kun alkoivat lähtemään ravintolaan niin kavereitten kanssa keksittiin bilettämään kun oltiin sen verran isoja että meidät jätettiin kotiin yksin. Ei tehty mitään brunsseja aikuisille ravintolasta tuleville vaan emme olleet kotona ollenkaan yötäkään vaan naimassa ja vanhemmat luulivat että odotellaan kotona ihan kiltisti. 

Vierailija
38/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vanhemmat kun alkoivat lähtemään ravintolaan niin kavereitten kanssa keksittiin bilettämään kun oltiin sen verran isoja että meidät jätettiin kotiin yksin. Ei tehty mitään brunsseja aikuisille ravintolasta tuleville vaan emme olleet kotona ollenkaan yötäkään vaan naimassa ja vanhemmat luulivat että odotellaan kotona ihan kiltisti. 

Luuletko, että me vanhemmat emme ole itse olleet koskaan teinejä?

Vierailija
39/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok että välillä pääset kavereiden kanssa pois vauva-arjesta. Kyllä se on aika normaalia. Sano vaimollesi että hänkin voi sitten käydä joku ilta vaikka omien kavereiden kanssa jossain?

Mulle itelle kävi niin että vauvan syntymän jälkeen mies jatkoi baarissa käymistä viikottain, ei halunnut koskaan olla kotona, monesti myös oli viikonloppuna töissä eli olin vauvan kanssa aina yksin. Tyhmänä suostuin ja vielä toinenkin lapsi tuli. Sitten mies halusi erota ja nyt ei suostu ollenkaan tapaamaan lapsia ja elarit maksaa kun jaksaa. Olen ihan jumissa lasten kanssa mutta koska olen siihen tottunut niin ei siinä mitään. Vaimosi on kyllä aika ikävä ihminen jos ei voi sinua kerran päästää ulkoilemaan!

Näytä hänelle vaikka tämä kirjoitukseni, jos avaisi silmät.

Vierailija
40/43 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt kukkoillaan. Odottakaa kaks- kolmekymmentä vuotta. Ääni on toinen kellossa ja ”isät” surevat menetettyä mahdollisuutta isänä olemiseen. Aika ohikiitävää miett viinipullonavaamista tai vastaavaa kun vaakakupissa on paljon kestävämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä