Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kissa tulee syliin virtsarakon päälle, juuri silloin kun aikeissa nousta ylös vessaan/hakeutuu kipeiden paikkojen päälle nukkumaan?

Vierailija
20.12.2019 |

Onko tälle keksitty selitystä?

Vessayhteyden olen nähnyt jo vuosia, mutta vasta kun poikaystäväni mainitsi kissan asettuvan nukkumaan aina kipeiden lihastensa päälle aloin itsekin huomaamaan asian.

Muistin myös mummini puhuneen eläessään, että kissa parantaa reumaa, jonka vuoksi kissa hakeutui mummini hartioille tämän ottaessa, päiväunia.

Mutta tiedättekö muita uskomuksia tai tietoa tähän liittyen?

Parantamisesta en osaa sanoa, mutta voisiko olla, että kipeät paikat/täysi rakko ovat kehon lämpimimpiä paikkoja, jonka vuoksi kissa hakeutuisi niihin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisko ihan siitä, että rakon täytyttyä alat tiedostamattasi liikahdella enemmän ja kissa huomaa sen, virkistyy ja kipuaa syliisi.

Vierailija
22/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä kun käyn pissalla, oven raosta näkyy kissan nenänpää. Mitähän kissa mahtaa tuumia?

Koirathan voivat väitetysti haistaa virtsasta vaikka mitä mm. Sukupuolen ja mahd. Sairaudet, ehkä kissa tekee samaa? Tulee ovelle haistelemaan onko kaikki kunnossa 🤔

Uskon kyllä, että vessaäänet kiinnostavat kissoja erityisesti: kaikenlaista ihana lotinaa, lirinää, plompsahteluja, rapinaa ja ähkinää. Aah!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa tietää missä soluilla on hätä ja ne ovat ohjelmoitu parantamaan tovereitaankin matalataajuisella surinalla ja läsnäololla. Minun 2 kissaani eivät koskaan oikein tuleet juttuun, sosiaalitapauksia olivat ja ne tulivat kuitenkin ihan lähekkäin viereeni silloin kun oli esim kuumetta. Kyllä ne tietävät, haistavat ja reagoivat.

Vierailija
24/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöllä kun käyn pissalla, oven raosta näkyy kissan nenänpää. Mitähän kissa mahtaa tuumia?

Kyllä mirri mirrin haistaa ja haluaa tulla tekemään tuttavuutta.

Tai sitten halua nälissään siepata tattispalan. Vitjapallit voi houkuttaa virkistävään kissa ja hiirileikkiin.

Vierailija
25/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urealla on yleensä kissaeläinten maailamassa merkitystä, ja reviirin merkkamisessa. Kissahan pitää myös omistajaansa kissana.

Vierailija
26/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa tietää missä soluilla on hätä ja ne ovat ohjelmoitu parantamaan tovereitaankin matalataajuisella surinalla ja läsnäololla. Minun 2 kissaani eivät koskaan oikein tuleet juttuun, sosiaalitapauksia olivat ja ne tulivat kuitenkin ihan lähekkäin viereeni silloin kun oli esim kuumetta. Kyllä ne tietävät, haistavat ja reagoivat.

Kissa tulee kuolevaa lohduttelemaan myös, on kissoja töissäkin hoitokodeissa. ja kuulemma aika creepyä kun se kissa alkaa kupata erityisesti jonkun mummelin huoneessa ja nukkua luonaan, siitä tietää...

Vierailija
27/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisko ihan siitä, että rakon täytyttyä alat tiedostamattasi liikahdella enemmän ja kissa huomaa sen, virkistyy ja kipuaa syliisi.

Voi olla, toisaalta taas se ei kisallani ole paikka, jonka päälle tyypillisesti asettuisi istumaan/nukkumaan. Voi myös olla, että se on kissan tapa ilmaista mielipidettään ylipäätään liikkumisesta. Voihan kissan näkökulmasta olla, että ihminen lähtee vessaa pidemmälle.

Vierailija
28/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan muu kuulleensa "vanhan kansan" kissauskomuksia parantamiseen liittyen?

En usko, että mummoni käsitys kissoista reuman parantajina olisi mummoni keksintöä. Toisaalta en muista kuulleni samaa mistään muualta.

Nostetaas tätä!

Vierailija
29/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kissa tulee pyllyni päälle makaamaan, kun olen sängyssä vatsalleni just kun silloin on hirveä paskahätä tai panettaa.

Vierailija
30/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mirri mirrin haistaa ja haluaa tulla tekemään tuttavuutta.

Tai sitten halua nälissään siepata tattispalan. Vitjapallit voi houkuttaa virkistävään kissa ja hiirileikkiin.

Vitjamunidta tuli mieleen tämä Huuhaan varoittava laulu.

Vierailija
32/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissa majoittuu näppäimistön päälle tai jos luen lehteä tai kirjaa niin niiden päälle. 😊

Vierailija
33/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mun käsi hakeutuu kissan niskanahkaan ja viskaa otuksen pellolle.

Vierailija
34/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edesmennyt kissa tuli flunssassa makaamaan rintakehän päälle. En tiedä tekeekö tulehdus jonkun paikan kuumemmaksi ja kissa hakeutuu siihen silloin. 

Vierailija
35/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun edesmennyt kissa tuli flunssassa makaamaan rintakehän päälle. En tiedä tekeekö tulehdus jonkun paikan kuumemmaksi ja kissa hakeutuu siihen silloin. 

Todellisuus voi raadollisempi. 

36/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo edesmenneet kissamme tulivat aina lähelle, jos olin kipeänä. Jos olin ahdistunut, kissa tuli monesti nukkumaan ihan rintani ja mahan päälle niin, että pää oli kurkkuni kohdalla. Yleensä kissani nukkuivat jalkopäässä.

Ylempänä mainittu lämpöteoria on mahdollinen. Uskon myös, että eläimet vaistoavat asioita. Haluan ainakin ajatella, että kissa tulee lohduttamaan, jos itsellään on huono mieli tai on kipeänä. <3

Vierailija
37/37 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa tulee kuolevaa lohduttelemaan myös, on kissoja töissäkin hoitokodeissa. ja kuulemma aika creepyä kun se kissa alkaa kupata erityisesti jonkun mummelin huoneessa ja nukkua luonaan, siitä tietää...

Amerikkalaisista hoivakodeista kerrotaan näin, onko sama Suomessa?

Toivottavasti mun viereen tulee kissa kun on lähdön hetki, ei ihanampaa saattajaa voisi saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi