Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kela ei maksakaan perustoimeentulotuen laskuja?

Vierailija
20.12.2019 |

Katsoin ettei ne näy maksetuista. Kaksi terapialaskua ja sähkölasku.
Miksi niitä ei enää makseta?
En selviä tästä enää.
Kunta ei auta mua.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä....että ihan ite joutuu maksamaan omat laskut. Kamala asia.

Vierailija
2/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssi on sydämetön hirviö!!!

Vierailija
4/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekava aloitus. Jos on jotain epäselvää, niin kysy sieltä Kelasta. Täältä et saa muuta kuin vittuilua ja pahan mielen.

Toivottavasti asia selviää.

Vierailija
5/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa ne, mutta ei välttämättä samalla kuin sen tt-tuen. Kysy Kelasta, jos on epäselvyyksiä. 

Vierailija
6/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla on tietyt käsittelyajat. Ei ne heti niitä laskuja maksa. Siksi laskut pitää laittaa Kelaan heti kun ne tulevat eikä vasta eräpäivänä. On sinun velvollisuutesi huolehtia, että laskut maksetaan ajallaan. 

Vierailija
7/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin toimitit laskut Kelaan?

Vierailija
8/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa perustoimeentulotukeen kuuluvat laskut (esim. juurikin sähkö- ja lääkärilaskut, terapiasta en tiedä) jos olet sillä hetkellä oikeutettu perustoimeentulotukeen ja sulla on voimassa oleva toimeentulotukipäätös sille ajalle jolloin laskut ovat tulleet.

Kun toimitat laskut kelaan, kirjoita niihin että "maksu suoraan laskuttajalle". Jos et kirjoita, niin maksavat laskun summan tilillesi ja sun on maksettava laskut itse.

Mulla menee yleensä pari viikkoa, että kela maksaa laskut, ja senkin jälkeen kuluu viikko ennen kuin siitä päätöksestä ja maksamisesta tulee kelalta kirjeilmoitus. Kelan omapalvelussakin toki näkee milloin päätös laskuista ja maksamisesta on tehty.

Koska kela on nykyään niin hidas ettei kerkeä maksaa laskuja ennen eräpäivää, niin maksan laskut aina itse, ja saan myöhemmin rahat niistä tililleni.

Vierailija
9/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa perustoimeentulotukeen kuuluvat laskut (esim. juurikin sähkö- ja lääkärilaskut, terapiasta en tiedä) jos olet sillä hetkellä oikeutettu perustoimeentulotukeen ja sulla on voimassa oleva toimeentulotukipäätös sille ajalle jolloin laskut ovat tulleet.

Kun toimitat laskut kelaan, kirjoita niihin että "maksu suoraan laskuttajalle". Jos et kirjoita, niin maksavat laskun summan tilillesi ja sun on maksettava laskut itse.

Mulla menee yleensä pari viikkoa, että kela maksaa laskut, ja senkin jälkeen kuluu viikko ennen kuin siitä päätöksestä ja maksamisesta tulee kelalta kirjeilmoitus. Kelan omapalvelussakin toki näkee milloin päätös laskuista ja maksamisesta on tehty.

Koska kela on nykyään niin hidas ettei kerkeä maksaa laskuja ennen eräpäivää, niin maksan laskut aina itse, ja saan myöhemmin rahat niistä tililleni.

Kela maksaa terapia siten, että siihen jää omavastuuosa. Se osa kuuluu käyttäjälle itselleen. 

Vierailija
10/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa terapia siten, että siihen jää omavastuuosa. Se osa kuuluu käyttäjälle itselleen. 

Ok

Vierailija
11/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa omavastuuosaa eikä sähkölaskua.

Vierailija
12/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllätys oli.

Vierailija
13/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kuukausi on maksanut sähkölaskuni. Ja maksaa kaikille muillekin, joilla on voimassaoleva toimeentulotukipäätös. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kommentoi. 

Vierailija
14/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nämä omavastuuosuudet kuulemma korvataan toimeentulotuella.

Vierailija
15/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kamlan hirvittävä asia, jos ei ole tuloja. Hirveä stressi ja ahdistus silloinkin kun ne on maksettu. Itse olen saanuut juuri ja juuri maksettua ja siltikin se on hirveä stressi. Aina vain ajattelee euronvenytystä ja menojen vähennystä. En osaa kuvitella mitä se on, kun ei saa niitä maksettua.

Vierailija
16/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varaa ilmaiseen terapiaan työttömyyteni takia kun olen avoliitossa ja otetaan puolison tulot huomioon. 

Vierailija
17/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen maksaa omat laskunsa ennen tai viimeistään eräpäivänä.

Ihminen ei sekoita KELA:aa mihinkään omiin asioihinsa.

Näin menettelee ihminen!

Vierailija
18/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kuukausi on maksanut sähkölaskuni. Ja maksaa kaikille muillekin, joilla on voimassaoleva toimeentulotukipäätös. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kommentoi. 

Minulle ei ole maksanut koskaan maksan laskuni itse.

Vierailija
19/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa ilmaiseen terapiaan työttömyyteni takia kun olen avoliitossa ja otetaan puolison tulot huomioon. 

No tietenkin otetaan. Teitä on KAKSI maksamassa laskuja ja te olette yhdessä ruokakunta. Jos sinulla itselläsi ei ole varaa terapiaan, niin puolison pitää maksaa se.

Vierailija
20/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sille sähkölaskulle olemassa katto, ja sen yli jos menee, niin ei makseta (siis sitä ylimenevää osaa).Tosin se on niin korkealla, että aika paljon sähköä saa kuluttaa, että sen yli menee. Yhden hengen taloudelle se on muistaakseni 45 euroa/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi