Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kela ei maksakaan perustoimeentulotuen laskuja?

Vierailija
20.12.2019 |

Katsoin ettei ne näy maksetuista. Kaksi terapialaskua ja sähkölasku.
Miksi niitä ei enää makseta?
En selviä tästä enää.
Kunta ei auta mua.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa omavastuuosaa eikä sähkölaskua.

Joka kuukausi on maksanut sähkölaskuni. Ja maksaa kaikille muillekin, joilla on voimassaoleva toimeentulotukipäätös. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kommentoi. 

Minulle ei ole maksanut koskaan maksan laskuni itse.

Eli et ole toimeentulotukiasiakas, silloin maksatkin itse. Jos saat tt-tukea, ja maksat itse, on se ihan oma valintasi. 

Vierailija
22/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kuukausi on maksanut sähkölaskuni. Ja maksaa kaikille muillekin, joilla on voimassaoleva toimeentulotukipäätös. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kommentoi. 

Onnittelut sinulle! Toivottavasti et koskaan joudukaan tilanteeseen, jossa sinun pitäisi hakea toimeentulotukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa ilmaiseen terapiaan työttömyyteni takia kun olen avoliitossa ja otetaan puolison tulot huomioon. 

Sama. En todellakaan ala puolisolta ruinaamaan rahaa omaan fyssarikäyntiin. Jos tämä tilanne jatkuu pitkään niin ennemmin eroan ja haen sitten tukea mutta nyt vain kärsin. Tulot puolison (pienipalkkainen hänkin) vuoksi olemattomat.

Vierailija
24/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minähän otin selvää.

Vierailija
25/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 500 euron edestä on näitä laskuja.

Vierailija
26/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se kuului maksettaviin laskuihin se sähkölasku plus terapiakulut.

Olen kuulemma saanut ylimääräistä tuloa kelan mielestä kun sain vuokrarahan joka lähti välittömästi vuokranmaksuun.

Vierailija
27/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että yhteiskunnan pitäisi maksaa sähköt ja terapiat. Luultavasti sen lisäksi, että kämppä, ruoat, puhelimet, vaatteet jne maksetaan. Tätä hyvinvointiyhteiskuntaa, toiset tekee hullun lailla töitä, että nämä pummit elää ilmaiseksi.

Maksa laskusi itse.

Vierailija
28/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa ilmaiseen terapiaan työttömyyteni takia kun olen avoliitossa ja otetaan puolison tulot huomioon. 

Sama. En todellakaan ala puolisolta ruinaamaan rahaa omaan fyssarikäyntiin. Jos tämä tilanne jatkuu pitkään niin ennemmin eroan ja haen sitten tukea mutta nyt vain kärsin. Tulot puolison (pienipalkkainen hänkin) vuoksi olemattomat.

Miksi meidän muiden pitäisi maksella sinun terapiakulujasi, jos et edes omalta puolisoltasi kehtaa pyytää?

Vierailija
29/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole toimeentulotukiasiakas, silloin maksatkin itse. Jos saat tt-tukea, ja maksat itse, on se ihan oma valintasi. 

Lopettaisin itseni ennemmin kuin ottaisin toimeentulotukea.

Vierailija
30/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa just sen minimirahan, eli alle 500e kuussa, KELA todellakin maksaa toimeentulotukena sen kuntoutuspsykoterapian omavastuuosuuden, joka on todennäköisesti reilun sata euroa kuussa. Samoin KELA maksaa toimeentulotukena muutkin terveydenhuollon asiakasmaksut, sähkölaskut ja vuokran asumistuen jälkeen jäävän osuuden.

Vierailija
31/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot

Mutta jos on kidutettu lapsena niin pahasti ja yhteiskunta ei ole huolehtinut, että tuo lapsi otetaan huostaan psykopaatilta huoraäidiltä, niin eikö yhteiskunnan kuulu maksaa terapiakulut??

Vierailija
32/34 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölasku ja terveydenhoitokulut onkin ainoita laskuja, jotka toimeentulotukea saavalle maksetaan (+vuokra ja vesi toki) erikseen. Toki vain, jos ne laskut toimittaa Kelalle. Eikä Kela maksa niitä suoraan laskuttajalle, vaan hakijan tilille ellei erikseen toisin pyydä.

Se Kelan tukema psykoterapia on btw vaan ihmisille, joiden arvellaan sen avulla voivan kuntoutua taas työkuntoisiksi. Esim. mielenterveyssyistä sairaseläkkeellä olevat eivät tuota terapiaa saa, vaan saavat ihan itsekseen kärsiä mielenterveysongelmiensa kanssa. Ei siis ole kyse siitä, että ihmisiä pyrittäisiin toisten verorahoilla auttamaan, vaan siitä, että heistä pyritään saamaan niitä verorahojen maksajia taas.

Vierailija
33/34 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa perustoimeentulotukeen kuuluvat laskut (esim. juurikin sähkö- ja lääkärilaskut, terapiasta en tiedä) jos olet sillä hetkellä oikeutettu perustoimeentulotukeen ja sulla on voimassa oleva toimeentulotukipäätös sille ajalle jolloin laskut ovat tulleet.

Kun toimitat laskut kelaan, kirjoita niihin että "maksu suoraan laskuttajalle". Jos et kirjoita, niin maksavat laskun summan tilillesi ja sun on maksettava laskut itse.

Mulla menee yleensä pari viikkoa, että kela maksaa laskut, ja senkin jälkeen kuluu viikko ennen kuin siitä päätöksestä ja maksamisesta tulee kelalta kirjeilmoitus. Kelan omapalvelussakin toki näkee milloin päätös laskuista ja maksamisesta on tehty.

Koska kela on nykyään niin hidas ettei kerkeä maksaa laskuja ennen eräpäivää, niin maksan laskut aina itse, ja saan myöhemmin rahat niistä tililleni.

Jos terapia on ihan kunnalliselta puolelta määrätty, ja kunnallista hoitoa, niin kela maksaa laskut. Kela maksaa kaikki kunnallisesta terveydenhuollosta asiakkaalle koituvat kulut.

T: M33 ja Toimeentulotulotuella jo 10 vuotta.

Vierailija
34/34 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut sinulle! Toivottavasti et koskaan joudukaan tilanteeseen, jossa sinun pitäisi hakea toimeentulotukea. 

Toden totta. En minäkään olisi halunnut sairastua vakavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän