Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka moni käyttää yli 400e/kk autoon muttei sijoita?

Vierailija
20.12.2019 |

Autohan on ihmisen huonoin sijoituskohde. Moni kuitenkin autoa tarvitsee syystä tai toisesta. Olen vain utelias siitä, kuinka moni käyttää autoon esim. yli 400e/kk muttei kuitenkaan kykene sijoittamaan euroakaan?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä autoon menee enemmän kun 400e/kk. Itse tykkään nauttia elämästä. Minulle elämä on tänään. Haluan ajaa hyvällä ja mieleisellä autolla, vaikka siitä joudunkin maksamaan vähän enemmän. Nautin siitä että voin valita millä autolla ajan. Nautin myös siitä että voin harrastaa nyt enkä 20vuoden kuluttua. Laitan välillä vähän säästöönkin, mutta suurimmilta osin haluan elää tänään enkä huomenna.

Vierailija
42/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle uusi auto antaa nautintoa elämään. Se fiilis kun odottaa 4kk uuden auton toimitusta ja viimein saa sen! Joskus pikkupoikana olen joulupukkia odottanut yhtä innoissani ja laskenut päiviä 😁 Autossani on tehoa ja mukavuutta, parkkipaikoilla ihmiset kääntyy katsomaan uuttaa kiiltävää menopeliäni. Maksan vain 300€/kk autonautinnosta eikä mistään ole tarvinnut luopua 👍

Poikamies 33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osake ei vie minua Järvenpäästä Vantaalle 20 minuutissa.

1000, 5000 tai 50 000 euron auto vie sinut samalla vauhdilla.

-ap

autoni maksaa 4 000

Vierailija
44/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KOSKAAN pörssin historiassa ei ole 20 vuoden ajan jaksoa jolloin indeksiin sijoitettujen rahojen arvo olisi laskenut joten kyllähän sitä voi hyvin sanoa sijoittamista varmaksi tavaksi saada tuottoa.

20 vuotta on pitkä aika odotella omilleen pääsemistä. Isälleni kävi noin, kun 80-luvun nousukaudella innostui asiasta. Yritän olla toistamatta hänen virheitään.

Heh... puhutko nyt 1880-luvun "nousukaudesta"? 1980-luku on käytännössä pelkkää nousua, jonka perään tuli 1990-luvun super-bull. Kurssit kyllä kyykkäsivät IT-kuplan puhjetessa, mutta pahimmillaankin vain 1997 tasoihin. Vuoden 2009 finanssikriisistäkin kurssit toipuivat n. kolmessa vuodessa. Voihan tässä vielä kunnon pörssiromahdus olla ihan nurkan takana, mutta näitä historian kauhujuttuja täytyy hakea kauempaa, ennen toista maailmansotaa.

Vierailija
45/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä autoon menee enemmän kun 400e/kk. Itse tykkään nauttia elämästä. Minulle elämä on tänään. Haluan ajaa hyvällä ja mieleisellä autolla, vaikka siitä joudunkin maksamaan vähän enemmän. Nautin siitä että voin valita millä autolla ajan. Nautin myös siitä että voin harrastaa nyt enkä 20vuoden kuluttua. Laitan välillä vähän säästöönkin, mutta suurimmilta osin haluan elää tänään enkä huomenna.

Mä olen eri linjoilla, mutta arvostan sitä että olet selkeästi tehnyt tietoisen päätöksen ja tiedostat sen hyvät ja huonot puolet! Monet eivät niin tee vaan haluavat säästää kakun ja syödä sen!

-ap

Vierailija
46/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on VW kupla -56. Ostin sen kymmenen vuotta sitten ja maksoin 5000€.

Nyt siitä saa 20 000€ tai enemmän. Kohta myyn sen pois..eli kyllä autoillakin voi olla sijoitusarvoa.

Käyttöautoni haen Ruotsista. Sieltä saa huomattavasti edullisemmin ja matka on lyhyt. Ajan niillä pari vuotta, myyn pois, saan yleensä hiukan voittoa ja haen sitten taas uuden.

Näissä pitää tietenkin tietää, mikä kannattaa. 

Vierailija
47/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Corollalla pääsee myös hengestään, arvostan perheeni henkeä niin paljon että oon valmis maksamaan vähän korjauksesta että maantiellä on säilyketölkkiä turvallisempi auto.

Euro NCAP:ssa vuoden 2006 Corolla sai aikuisturvallisuudesta 5/5, lasten 4/5 ja jalankulkijoiden osalta 3/4. Ei ne uudet autot käytännössä sen parempia ole. Säästyneen rahan voi laittaa oikeasti turvallisuutta lisääviin toimiin, olipa kyse sitten lyhyemmistä työpäivistä jolloin ajaa virkeämpänä tai vaikka lasten liikuntaharrastuksiin jolloin terveysriskejä on tulevaisuudessa vähemmän.

-ap

Siinä sitä toyotan turvallisuutta

Tuossahan auto on toiminut juuri niin kuin pitääkin - keula rusentuu ja hidastaa näin liikettä. Miten olisi pitänyt käydä, auton keula pysyy kasassa ja kuski lentää tuulilasin läpi kuin 50-luvun kaaroissa?

Kyllä kannattaisi opetella tilastojen lukutaitoa ja tutkimusten lukutaitoja juutuubiselailun sijaan.

Auton törmäysvyöhyke on hieman eri asia kuin auton hallitsematon kasaan rutistuminen.

Vierailija
48/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajetaan tässä ja nyt, joka päivä. Sijoituksilla taas monenlaisia epävarmoja muuttujia. Säästän tilille ja sekin on satunnaista. Kun olen vanha niin valtio hoitakoot jos ei normaalin työssäkäyvän eläke riitä. Niitä maksuja kuitenkin jo tähän mennessä kohta kaksikymmentä vuotta maksellut. Luulis että kuuskymppisenä on oma osuus hoidettu. 

Vierailija
49/49 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla ajetaan tässä ja nyt, joka päivä. Sijoituksilla taas monenlaisia epävarmoja muuttujia. Säästän tilille ja sekin on satunnaista. Kun olen vanha niin valtio hoitakoot jos ei normaalin työssäkäyvän eläke riitä. Niitä maksuja kuitenkin jo tähän mennessä kohta kaksikymmentä vuotta maksellut. Luulis että kuuskymppisenä on oma osuus hoidettu. 

Olet varmasti hoitanut oman osuutesi kunnolla. Kuitenkin, on kyseenalaista saatko koskaan omaa osuuttasi.