Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kutsuitte 90-luvun sivuheittokampausta?

Vierailija
20.12.2019 |

Meilläpäin se oli sivari.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuheitto.

Vierailija
22/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se "mini Vogue" sitten oli??? Siitäkin olen kuullut puhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni se oli hai tai hain evä.

Vierailija
24/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se "mini Vogue" sitten oli??? Siitäkin olen kuullut puhetta.

Mä oon käsittänyt, että miesten permanentti (70–80-luvulla). Mistä tuo nimitys tulee – ei hajua.

Ap

Vierailija
25/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini 90-luvulla, mutten saa mitenkään päähäni millaista kampausta tässä tarkoitetaan.

Vierailija
26/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin teini 90-luvulla, mutten saa mitenkään päähäni millaista kampausta tässä tarkoitetaan.

Ota jokin valokuva naamastasi suoraan edestäpäin. Piirrä kuvaan iso korkea kaari otsasi toisesta laidasta toiseen laitaan. Kas siinä on heitto. Sitten teet saman livenä föönaamalla ja hiuslakalla, iso föönausharja apuna. Eikä pipoa päähän.

Vierailija
27/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkkejä: https://www.awesomeinventions.com/funny-80s-and-90s-hairstyles/

Ekasta kuvasta alaspäin löytyy useampi.

Ap

Vierailija
28/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ysärillä se tehtiin nimenomaan pitkiin hiuksiin. Just oli lehdissä Virpi Kätkän vanhoja kuvia. Niillä oli heitot vuonna 1994 Euroviisuissa.

Vierailija
29/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkkejä: https://www.awesomeinventions.com/funny-80s-and-90s-hairstyles/

Ekasta kuvasta alaspäin löytyy useampi.

Ap

Olipas pahoja kuvia...

Vierailija
30/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittis oli se sivuheitto, ja kupla oli se pinneillä kiinnitettävä kukkula. Vantaalla 90-luvun alussa.

Vierailija
31/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksinkertaisesti heitto. Löytyy multa vain yhdestä koulukuvasta, grunge puski päälle hyvissä ajoin. :)

Vierailija
32/33 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee opetusta muodin ja trendien kiertokulusta:

80-luvun alussa yhdistyivät jotkin diinari- ja punkkariporukat ja näissä alakulttuureissa yleistyi tyyli, jossa oli vaikutteita punkista (tai esigootista) ja 50-luvun amerikkalaisesta tyylista eli siis lähinnä heitot hiuksiin. 80-puolen välin paikkeilla juppikulttuurissa puolestaan yleistyi amerikkalainen 80-luvun tyyli (Dallas, Dynastia), valtavat olkatoppaukset, pöyheät permanentatut ja/tai föönatut hiukset, periaatteella mitä isompaa, mitä leveempää sen parempaa.

Nämä trendit valuivat sitten vähitellen massoille ja sitä myöten penskoillekin muutaman vuoden viiveellä: 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa näki tytöillä näitä pöyhkeitä permiksiä vokella (Madonnan lanseeraama Vogue- videolla) tai heittoja ilman permistä. 

Grunge teki lopun noista hiuksista nuorisolla. Siis sitten kun grunge tavoitti isot massat. Ja tällainen on edelleen trendien kiertokulku. Alakulttuureista suurille massoille. Se miltä alakulttuurilta jokin trendi kopioidaan, tietysti vaihtelee, eikä mikään alakultttuuri tietenkään tykkää, että siitä tulee valtavirtaa, 'muotia'. Se on aidolle underground-tyypille kauhistus. 

Vierailija
33/33 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voukku tai fofo Oulussa jo -50's/ -60's