Miksi kutsuitte 90-luvun sivuheittokampausta?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Voke
Osaatko sanoa, mistä tämä ilmaus tulee?
Ap
Vogue tai voukku muistaakseni. Ja sitten se kampaus, missä tehtiin etuhiuksista tupeeraamalla ja pinneillä kiinnittmällä "patti" oli juppikukkula.
Vierailija kirjoitti:
Kouvolatukka
Kyllä kouvolatukka on mun mielestä ihan eri ja paljon tuoreempi asia!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vogue tai voukku muistaakseni. Ja sitten se kampaus, missä tehtiin etuhiuksista tupeeraamalla ja pinneillä kiinnittmällä "patti" oli juppikukkula.
Ah, vogue-sanasta tuo tosiaan tulee! Joo, meilläkin sanottiin joskus juppikukkulaksi tuota etutöyssyn toista versiota.
Ap
En muista, että sillä olisi ollut mitään erityistä nimeä. Toki olin ysärillä vasta peruskoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voke
Ap
En kyllä yhtään tiedä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voke
Ap
Veikkaisin, että Voguesta. t.eri
Vierailija kirjoitti:
En muista, että sillä olisi ollut mitään erityistä nimeä. Toki olin ysärillä vasta peruskoulussa.
Mä olin ala-asteen viimeisillä luokilla sivarin kuumimpina aikoina. Luokkakuvaan sitten toiset väänsivät (tai niiden isosiskot taisivat auttaa) ennätyskorkeita sivareita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ala-asteen viimeisillä luokilla sivarin kuumimpina aikoina. Luokkakuvaan sitten toiset väänsivät (tai niiden isosiskot taisivat auttaa) ennätyskorkeita sivareita.
Ap
Minäkin olin koululainen ysärillä. Piti googlettaa, mitä edes tarkoittaa sivuheittokampaus. En muista, että kenelläkään meidän koulussa olisi sellaista ollut. Suht isossa kaupungissa kuitenkin kouluni kävin. Ehkä se oli muotitiedottomien koulu :D
Mun mielestä se "pahin" sivuheittoaikakausi oli ihan siinä ysärin alussa. Täytin 15 v. 1990 eli olen ollut vuosikymmenen vaihteessa yläasteella, ja mielestäni tuolloin ja lukion alussa niitä sivuheittoja näki eniten.
Asuin ysärillä työni takia syrjäkylillä. Siellä näkyi ihan uskomattomia heittoja nuorilla naisilla, oli lakkaa kulunut ja föönattu huolella. Alkoikohan noi jostain Dynastiasta tai Dallasista? Jotain amerikkalaista niissä kuitenkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se "pahin" sivuheittoaikakausi oli ihan siinä ysärin alussa. Täytin 15 v. 1990 eli olen ollut vuosikymmenen vaihteessa yläasteella, ja mielestäni tuolloin ja lukion alussa niitä sivuheittoja näki eniten.
Mä muistelin vuotta 1992.
Ai heitto oli Vogue. Nyt mulle vasta selvisi, mikä Vogue-tukka oli. Meilläpäin puhuttiin heitosta tai föönaamisesta.
Turku-heitto