Voikohan nikotiinilaastarin lätkäistä iholle suoraan tupakoinnin perään?
Poltin siis äsken viimeisen tupakkani, nikotiinilaastarit ostin eilen. En haluaisi jäädä odottamaan, että nikotiinipitoisuus laskee elimistöstäni niin että taas tekee mieli tupakkaa ja että näin ei tule laitettua laastaria paikoilleen.
Olen siis pahasti riippuvainen. Tupakoin 20-30 savuketta päivässä, ja nikotiinilaastarit ovat niitä vahvimpia mahdollisia.
Tietoa en saanut tuoteselosteesta, mitä luulette?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, kauheaa ainetta. Oksetti koko ajan, kun oli laastari.
Olen kuullut tuosta ja myös kutinasta, mutta aion nyt kuitenkin kokeilla...
Ap
Kannattaa pyöräyttää laastari (liimapuoli ulospäin) suoleen, nikotiini imeytyy nopeammin ja voimakkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä lopetukseen! 🙂
Paljon kiitoksia! :)
Ap
Voi.
Ja keskelle otsaa.
Muista myös nuuska huuleen ja purkka suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Ja keskelle otsaa.
Rintaan ajattelin laittaa, ja muita nikotiinivalmisteita ei suositella käytettäväksi samanaikaisesti laastarin kanssa. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Ja keskelle otsaa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3624065/oletko-koskaan-ollut-kirjoittam…
Ohiksena kysyn, että toimivatko ja mitä maksavat? Voisin kokeilla. Vastatkaa te, joilla on kokemusta niistä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Ja keskelle otsaa.
Täh? Älä jaksa, tätä tämä palsta on.
Ohis
Nikotiinilaastarit tosiaan aiheutti oksettavan olon koko ajan ja eihän niitä sitten pystynyt käyttämään. Savuttomuutta viikko.
Paras (kivuttomin) keino lopettaa oli musta nikotiinipurkka, mutta siihen jäi koukkuun, kesti noin vuoden. Sitten ratkesin.
Seuraavalla kerralla olin ilman mitään ja onnistuin, nyt 10 vuotta savuitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Ja keskelle otsaa.
Täh? Älä jaksa, tätä tämä palsta on.
Ohis
Ai sun läppäs on tärkeämpi kun mun mielipiteeni?
Vierailija kirjoitti:
No joko laitoit?
Kysyin verkkoapteekista ja sain sieltä tiedon, että laastarin käytön voi aloittaa heti tupakoimisen jälkeenkin. Joten kyllä, laitoin! Vielä ei kirvele tai kutise, eikä ole paha olokaan, mutta vastahan se lähtee vaikuttamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joko laitoit?
Kysyin verkkoapteekista ja sain sieltä tiedon, että laastarin käytön voi aloittaa heti tupakoimisen jälkeenkin. Joten kyllä, laitoin! Vielä ei kirvele tai kutise, eikä ole paha olokaan, mutta vastahan se lähtee vaikuttamaan.
Ap
Varmaan vuorokaudessa selviää tuleeko muitakin oireita kuin apu.
Tsemppiä.
Huuhaa rahat pois-sontaa laastarit ja purkat. Lääkäriltä saa reseptin lääkkeeseen joka oikeasti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena kysyn, että toimivatko ja mitä maksavat? Voisin kokeilla. Vastatkaa te, joilla on kokemusta niistä, kiitos.
Itse ostin näitä: https://www.yliopistonapteekki.fi/nicotinell-depotlaastari-21mg-24tunti…
Vertailun vuoksi, tällä tavoin vuorokauden hinnaksi tulee 2,69 kun taas tupakkaan menee 9-10 € päivässä.
Vielä en tietenkään voi tietää, että saako tällä mitään tuloksia, mutta kokeillaan.
Ap
Mä en huomannut mitään vaikutusta laastarista, taisi tosin olla jotain miedointa mahdollista. Mutta purkalla on nyt vuosi menty, enää menee 1 x 2 mg päivässä josta olisi tarkoitus päästä kevään mittaan eroon.
Tsempit että sinäkin onnistut! Itselle tuli hyvin äkkiä se etten missään tapauksessa halua haista pahalle tupakalle/tuhkakupille joten ei ole tehnyt kertaakaan oikeasti mieli edes tupakkaa sen jälkeen kun lopetin.
Mulla laastarit toimi, mutta pitää olla tosi motivoitunut lopettamiseen. Kun on säännöllisesti polttanut niin säännöllisesti tulee tarve tehdä käsillä jotain, eli automaattisesti alkaa kaivella tupakkaa laukusta tai taskusta, mulla ainakin kävi niin. Henkinen valmistautuminen eri tilanteisiin on tärkeää.
Mä en pystynyt käyttämään nikotiinipurkkaa ollenkaan, sain niin karmeita rytmihäiriöitä, että luuli saavani sydärin. Ihan karmeita.
Laastari toimii ja myös noi imeskelytabut mulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en huomannut mitään vaikutusta laastarista, taisi tosin olla jotain miedointa mahdollista. Mutta purkalla on nyt vuosi menty, enää menee 1 x 2 mg päivässä josta olisi tarkoitus päästä kevään mittaan eroon.
Tsempit että sinäkin onnistut! Itselle tuli hyvin äkkiä se etten missään tapauksessa halua haista pahalle tupakalle/tuhkakupille joten ei ole tehnyt kertaakaan oikeasti mieli edes tupakkaa sen jälkeen kun lopetin.
Kiitos tsempeistä, ja suuret onnittelut onnistuneesta lopettamisesta! Ostin itse vahvimmat mahdolliset, että vaikutus olisi maksimaalinen. Saa nähdä. Jos ei toimi, niin siirryn purkkaan.
Ap
Ihan sama, kauheaa ainetta. Oksetti koko ajan, kun oli laastari.