Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut kirjoittamassa nasevaa hieman ilkeää kommenttia ja

Vierailija
19.12.2019 |

perunut sen sitten kun olet alkanut miettiä sen saattavan loukata jotakuta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ole perunut siis.

Vierailija
2/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, monta kertaa. Olen myös muuttanut tyhmään kysymykseen antamaani tylyä vastausta neutraalimpaan suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! "Ei hemmetti, oonko mä oikeesti alentunut ton tasolle?!" Hävettää jälkeenpäin.

Vierailija
4/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Siksi, että tällainen mukaälykäs ilkeily on tylsää, keskenkasvuista ja ei-rakentavaa. Opin valitettavasti sen tavan, kun pyörin pitkään porukoissa, joissa se oli normaali kommunikoinnin muoto ja fiksun tyypin merkki. Poisoppiminen siitä on jo pitkällä enkä halua tietoisesti ilkeillä enää edes anonyyminä.

Vierailija
5/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pienet ilkeilyt täytyy kuitenkin kestää.

Vierailija
6/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jos ei kaduta ennen viestin lähettämistä, niin viimeistään sen jälkeen. Aika harvoin mihinkään suoranaiseen ilkeilyyn kuitenkaan olen sortunut.

Vierailija
7/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi av:lla yleensä kaikki ovat lähtökohtaisesti vähän ilkeitä, näpäytteleviä? Eihän sellaisia olla irl. Jos joku on sellainen tosielämässä, ei kukaan pidä häntä ihan normaalina. Se näpäyttely, pikkuinen ilkeily jne, ei ole normaalia käytöstä.

Vierailija
8/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiankin monesti varmaan. Jokunen typerä kommentti on tullut suutuspäissään laitettua esim. johonkin uutismedian somesivuston kommenttiosioon taannoin. Epävakaa pershärö ei tässä ole auttanut, kun (huom. omasta mielestäni) typerät ihmiset kommentoivat asiaa josta eivät näytä mitään tietävän...

Nykyään teen niin, että nakutan ensin puhelimen Notes-appiin vastauksen, sitten odotan pari minuuttia ja lukaisen tuon aivopierun -> poistan enkä postaa minnekään. :D Parempi mieli kaikilla sitten. Tosi moni näyttää kuitenkin edelleen lähtevän mukaan loanheittoon, puolin jos toisin. Aikuismaista käytöstä...

Vierailija
9/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, olen myös ilmiantanut omia kommenttejani ja toivonut, ettei kukaan ehtinyt pahoittaa mieltään.

Vierailija
10/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av- ilkeily on samaa lajia kuin twitter- ilkeily.

Siksi.

Vastasin tuohon miksi.

Ja laajemmin tietty koko netti -ilkeily, puhetapa, kieli, maailma.

Vierailija
11/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska normaalit ihmiset ovat tylsiä ja ehkä myös harvinaisia?

Vierailija
12/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Spontaani reaktio on jotakin, harkinta tulee aina vähän perässä. 

Vierailija
13/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi av:lla yleensä kaikki ovat lähtökohtaisesti vähän ilkeitä, näpäytteleviä? Eihän sellaisia olla irl. Jos joku on sellainen tosielämässä, ei kukaan pidä häntä ihan normaalina. Se näpäyttely, pikkuinen ilkeily jne, ei ole normaalia käytöstä.

Tietyntyyppisillä ihmisillä tätä näkee myös irl. Olen karsinut pois lähipiiristäni useita päällepäin sydämelliseltä ja empaattiselta vaikuttavia ihmisiä, joilla on kuitenkin taipumus näpäytellä ja vastailla ivallisesti mielestään typeriin kysymyksiin. Tällainen ihminen ystävänä tekee hulluksi ennemmin tai myöhemmin eivätkä he osaa tai halua muuttaa käytöstään, vaikka saisivat suoraa palautetta. "Ikävää, jos koit sanomiseni loukkaavana mutta kyllä pitää ymmärtää, että en minä voi ruveta sanomisiani koko aikaa vahtimaan!"

Vierailija
14/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Spontaani reaktio on jotakin, harkinta tulee aina vähän perässä. 

Numero 8 neuvoo - tee niin kuin minä, kirjoita ensimmäinen spontaani vastaus jonnekin muualle kuin itse kommenttikenttään, rauhoitu pari minuuttia, lukaise sitten vastauksesi uudestaan ja mieti, kannattaako sitä minnekään postata. :) 

Vierailija
15/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin. Ja juuri äskettäin.

Vierailija
16/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsa Papu-Koskisen vinoon leikatun etutukan kommentointi ei ole ilkeää; se ON vino ja nyrhitty omituisesti.

Vierailija
17/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä poistan kommentin. Syy voi olla se, että moni on jo maininnut samat asiat kuin minä, ei siellä tarvita sitä samaa asiaa toistettuna. Tai sitten kommenttini on vaikkapa vitsi, ja varsinainen aihe oli vaikkapa kaverin lapsen askartelu (kaveri tietenkin haluaa vain kehun lapsen askartelusta, ei mitään siitä keksittyä vitsiä).

Vierailija
18/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
19/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ei mun tarkoitus oikeastaan ole olla ilkeä vaan hauska tai nokkela. Tykkään leikkiä sanoilla.

Vierailija
20/31 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen näkymätön, eikä mun sanoilla tai olemisella ole mitään väliä. Miksi siis jättäisin sanomatta mitä haluan? Ei siitä kukaan ole kiinnostunut, oli se millainen tahansa.