Kúuluuko ROSOLLIIN SILLI?
Kommentit (23)
Rosolliin ei kuulu, mutta sillisalaattiin kuuluu.
Jos haluat silliä siihen laittaa niin sitten kuuluu, muuten ei.
Kyllä kuuluu siitähän sen nimikin tulee.
Ei kuulu! Kun siihen laittaa silliä se muuttuu sillisalaatiksi.
T: kokki evp
ei kuulu, sillisalaatin ja rosollin ero on silli. muuten sama salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu siitähän sen nimikin tulee.
Selventäisitkö meille?
Rosolli niitä sekameteliruokia, joista useampi variaatio. Paha sanoa, mikä olisi alkuperäinen verio. En tykkää sillistä, niin rosillissa ei silliä näy.
Rosollin kanssa kuuluu syödä silliä, mutta se tarjoillaan erikseen. Onhan se kermavaahtopohjainen kastikekkin erikseen.
Silli erikseen ja rosolli erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Silli erikseen ja rosolli erikseen.
Juuri näin. Silloin rosolli kelpaa lapsillekin.
Ei silli, eikä sipuli. Rosollia ei voi kaupasta ostaa, kun sipulia on kaikissa. Eli itse aina teen.
Ei todellakaan kuulu.
Eikö tämä silli/anjovis rosollissa ole joku Itä-Suomen perverssio?
Näin olen kuullut.
Makukysymys tuo kai on. Me miehen kanssa jumppailtiin asian kanssa vuosikaudet, äitinsä teki rosollin niin että silppusi raaka-aineet ihan pieniksi hitusiksi ja lisäsi siihen silliä, meillä kotona taas ainekset oli kuutioina eikä laitettu silliä. Kodin kuvalehti ratkaisi meidän pähkäilyn kun anoppi ei aikoinaan sitä suostunut tekemään, oli itse sitä mieltä että muun laista rosollia ei ole kuin se versio mitä hän tekee.
https://www.kodinkuvalehti.fi/reseptit/juhli-ja-nauti-kala-salaatit/sil…
Tämä on vähän verrattavissa kysymykseen kuuluuko maksalaatikkoon rusinat vai ei. Eli toisille kuuluu silli toisille ei. Kummatkin ovat yhtä oikein.
Minä teen rosollin ilman silliä. Silliä on tarjolla sitten erikseen niille jotka sitä haluaa.
Kaikki on tyytyväisiä :)
Ehdottomasti silli ja sipuli,ei rosolli kaipaa mitään kermavaahtokastikkeita.
Emme syö jouluruokia, emme harrasta jouluja, on mukavampaa näin.
Ei kuulu silloin eikä omena!
T. Turust
Menkää jo nukkumaan. Kyllä Joulu tulee vähemmälläkin.