Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään yllättyn posiitivisesti ja oikein ilahdun, jos joku käyttää yhdysmerkkiä oikein (esim. stand up -koomikko).

Vierailija
19.12.2019 |

Nykyään on uskomattoman harvinaista, että edes korkeakoulutetuilla on yhdyssanat ja yhdysmerkit hallussa.

T. Äikän ope

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja Sellon OP -konttorissa lappu: ”Tänään emme enääN palvele vuoronumerolla”!

Olin kauhuissani. Ja huomautin. Huomautan aina, jos josssin lukee enääN / kuulLostaa / sydämMellinen, jne...

Sellon op-konttorissa*

Ystävällisin terveisin

Äikän ope

Kyllä se oikeastaan on Sellon Osuuspankin konttori tai Sellon OP:n konttori. Jälkimmäinen asiatyylissä huono vaihtoehto. 

T. ei äikän ope

Vierailija
22/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vierasperäisiin sanoihin tulee tuo viiva väliin. Suomalaisiin vain jos kyseessä on yhdistys, brändi tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"posiitivisesti"?

24/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on uskomattoman harvinaista, että edes korkeakoulutetuilla on yhdyssanat ja yhdysmerkit hallussa.

T. Äikän ope

"yhdysmerkit ja -sanat"

Vierailija
25/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyään on uskomattoman harvinaista, että edes korkeakoulutetuilla on yhdyssanat ja yhdysmerkit hallussa."

Oikea muotoilu kuulostaa tältä:

"Nykyään on uskomattoman harvinaista, että edes korkeakoulutetuilla ovat yhdyssanat ja yhdysmerkit hallussa."

Itse asiasta olen samaa mieltä ja ilahdun yhtä lailla, kun joku kirjoittaa oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi