Mistä johtuu insinöörien ja sairaanhoitajien pariutuminen?
Kommentit (34)
Sairaanhoitajat on perinteinen naisten ammatti ja ne pariutuvat yleensä niiden miesten kanssa ketkä on perinteisillä miesten aloilla. Täydentävät toisiaan näin karkeasti sanottuna. Tiedän kolmea sairaanhoitajaa ja niiden miesten ammatit on insinööri sähköalalla, poliisi ja rekkamies.
Tunnen myös yhden miehen kuka on sosiaalialalla, auttaa päihdenuoria ja hänen kumppani on kotiäitinä ollut muutaman vuoden ja se ajaa työkseen taksia. Tämä mies kuka on sosiaali alalla ei ole yhtään neitimäinen vaan se on tosi miehekäs henkisesti ja fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Äo:t natsaa.
Täydentävät toisiaan paremminkin, toinen ei tiedä mistään mitään (just ja just pääsi yo-kokeista läpi) ja toinen on yliopistossa opiskellut diplomi insinööri. Ainakin minun tuntemani ko pariskunta.
diplomi ja insinööri kyhää kokeilee kaikenlaista ja tarvitaan sitten oikea lääkäri heftaamaan käryn jälkeen tarvittaessa?
Stereotypia? Mä olen sh enkä tunne muita kuin itseni, jolla on insinöörimies (ja sekin vasta nyt toisella kierroksella iäkkäämpänä). Sen olen pistänyt merkille, että todella monella mieshoitajalla on puolisona naislääkäri, varsinkin nuorilla.
Vaikeahan tuota on ymmärtää. Olen itse insinööri enkä missään tapauksessa haluaisi persaukista vaimoa.
Mulla tulee täst mieleen ku kerroin miesystävälleni, joka on insinööri hakeneeni opiskelemaan tieto -ja viestintätekniikkaa. Se tuijotti mua vähän aikaa ja kysyi: "Mikset hae sairaanhoitajaksi?" Mä vaa tuijotin takas ja vastasin et: "Se ei sopis mulle yhtää" :DD
Tiedän yhden pariskunnan jossa mies on insinööri ja nainen sairaanhoitaja, ovat vielä serkkuja keskenään, saivat vielä lapsiakin. Tämä oli maalla ennen vanhaan aika yleistäkin. Sanontahan kuuluu, että mitä serkumpi sitä herkumpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset naiset on pieni aivoisia käkkiä.
Mä opiskelen sähköinsinööriksi ja mies on matematiikan tohtori. Sanoin, että hänen pitää nyt opiskella sairaanhoitajaksi, mutta jostain syystä hän ei ollut innoissaan...
Ei sh:t oo persaukisia. Vuositulot about 40 000 e.
Vierailija kirjoitti:
No tuolla summalla elää jos ei ostele veitä tai autoja tai mökkejä. Matkusteleekin turistina jossain ja ihan hyvä elämä. 100 000 on di- palkka jolla mennään edes töihin ja siitä alkaa kertyä omaisuutta, asuntoja, veneitä, turhaa kulutusta. Itse Kaivosala DI, minimissään 12Ke kuukausi ja autoetu ja muut ja tämä suomessa ja noeasti valmistumisen jälkeen, se naisen palkka vaan tuo sen illuusion että se yrittää ja tosiasiassa di- hommat on opiskeluajoista niin karuja ettei niitä rahan vuoksi tehdä- vaatii sellaisen tietyn ajatuksen teknisen ajattelun autuudesta. Johon kuuluu kauniit naiset tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydentävät toisiaan paremminkin, toinen ei tiedä mistään mitään (just ja just pääsi yo-kokeista läpi) ja toinen on yliopistossa opiskellut diplomi insinööri. Ainakin minun tuntemani ko pariskunta.
Mistä lähtien yo-koe on toiminut älykkyystestinä? Joka vieläpä määrittää koko loppuiän tietotaitotason?
Vierailija kirjoitti:
Minun ei siis kannata iskeä sairaanhoitajia koska vuosituloni ovat vain noin 35 000e.
T: Mies miesvaltaiselta alalta.
Tiedän parin jossa mies on dippainssi ja nainen lähihoitaja. Ihmeellinen on maailma..