Clas Ohlsonin kuulokkeet
Ostin eilen klasulta kuulokkeet jotka eivät toimi. Ne eivät lataannu, vaikka pidin niitä yön yli laturissa. Soitin asiakaspalveluun ja siellä sanottiin että mene vain myymälään palauttamana ne. No, menin tänään ja yritin palauttaa ne ja vaihtaa samassa myymälässä ja eipä onnistunutkaan heti. He halusivat ottaa testaukseen: yön yli lataavat niitä.. että halusivat varmistua että toimiiko ne kuitenkin. Tuli kieltämättä höhlä olo!
Kuluttajasuojalain mukaisesti ja kuitin mukaisesti se oli avoin kauppa ja olisin ilman syytä voinut ne pakkauksineen palauttaa, saada rahat takaisin ja käydä vaikka ostamassa sitten toiset kuulokkeet.
Eikö ole tyhmää kun myyjä ei luota asiakkaaseen, pitää nyt ylimääräisen kerran rampata! Ja eihän se minun asia tai vika ole jos on sunnuntaikappale eksynyt joukkoon, myymälästä olisi lain perusteella pitänyt mukisematta antaa minun palauttaa.
Kommentit (3)
Ei se mikään avoin kauppa ole automaattisesti, mutta Clas O. antaa kai jonkun vaihto- ja palautusoikeuden? Useimmat isot ketjut tekevät niin, mutta mikään lakisääteinen asia se ei ole. Lain näkökulmasta kauppa on kauppa ja sitoo sekä myyjää että ostajaa yhtä lailla.
Asiaan. Surkeaa asiakaspalvelua; kuinka vaikeaa olisi ollut vain vaihtaa ne v i t u n kuulokkeet? Olisiko syönyt ko. myymälän Viimeisen vuosineljänneksen tuloksen tappiolle. Ei näin.
Ei ole palautusoikeutta, jos ostaa liikkeestä.