Mikä vege"kinkku" paras joulupöytään?
Vöner vai seitan vai mikä? En ole ikinä itse maistanut.
Kommentit (53)
Samaa kysyisin, sillä meille tulee (myös) vegevieraita.
ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vege haluaa "kinkun" joulupöytään?
Tofu on hyvää, näin olen kuullut. Ja idut myös.
Miksi keliaakikko haluaa gluteenittomia pipareita pöytään? Omena on tosi hyvää, näin olen kuullut. Ja salaatti myös.
Meillä on ollut jo monena vuonna seitankinkku. Nyt meinasin ostaa vönerin, mutta päädyin kuitenkin takuuvarmaan seitaniin 😊
Ei mikään. En itse vegaanina kaipaa mitään kinkun korviketta enkä ole koskaan sellaista tehnyt. Jos viettäisin joulua muiden kanssa, niin toisin varmaan itse mukanani savutofua ja paistaisin sitä pannulla. Seitan on ihan kamalaa enkä vöneriäkään ikinä itse ostaisi.
Sopikaa jo etukäteen, että vegaani tuo itse omat ruokansa. Sitä minä arvostaisin, jos perhe-/ryhmäjouluja viettäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keliaakikko haluaa gluteenittomia pipareita pöytään? Omena on tosi hyvää, näin olen kuullut. Ja salaatti myös.
Vertauksesi on todella ontuva, mutta mitä muuta voi odottaa rehureetalta.
Miksi vegaanille pitää olla kinkunkorviketta? Ei meillä ole sekasyöjillekään sitä, joten aika outoa nostaa pöytään rasvainen vehnäjauhopaistos siksi, että kinkku pitää korvata.
Minä olen miettinyt että millä minä voisin korvata ne kaikki rehut mitkä on joulupöydässä. Leivän olen jo opetellut korvaamaan laittamalla kinkkusiivun päälle voita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vegaanille pitää olla kinkunkorviketta? Ei meillä ole sekasyöjillekään sitä, joten aika outoa nostaa pöytään rasvainen vehnäjauhopaistos siksi, että kinkku pitää korvata.
Mihin sekasyöjät tarvitsisivat kinkunkorviketta? Hehän voivat syödä oikeaa porsaanlihasta tehtyä kinkkua. Vegaanit taas eivät voi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinankaali
Ite oot! 😂
Itse laitan savutofun päälle kunnon kerroksen sinappia, sitten korppujauhoja ja uuniin. Pitää vahtia ettei pinta kärtsähdä.
Meille tulee Santun Seitan. En tiedä millaista on, ekaa kertaa kokeilussa.
Tämä vegaanin lihafetissi alkaa saamaan kohtalaisen naurettavia mittasuhteita. Vege”kinkku”. Tsih.
https://avirtualvegan.com/cranberry-mushroom-lentil-loaf/
Me tehtiin viime vuonna tota ja tehdään myös tänä vuonna. Ollaan aiempina vuosina kokeiltu seitankinkkuja, mutta musta ne on ollut pahoja ja mies saa niistä vatsanpuruja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sekasyöjät tarvitsisivat kinkunkorviketta? Hehän voivat syödä oikeaa porsaanlihasta tehtyä kinkkua. Vegaanit taas eivät voi.
Ydinongelma: sekasyöjä ei tarvitse rasvaista kinkunkorviketta eikä edes perinteistä kinkkua. Sen tilalla voi olla vakka hirvipaisti tai kaurista tai vaikka munakas . Jostain syystä vain vegaani kuvitelee, että tarvitaan kinkku.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vegaanin lihafetissi alkaa saamaan kohtalaisen naurettavia mittasuhteita. Vege”kinkku”. Tsih.
Se vaan kertoo mitä se vegaaniversio korvaa siinä joulupöydässä. Aika surkeaa on myös se, miten sekasyöjät päivittelevät vegaanien sanavalintoja.