Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te tsempaatte itseänne selviytymään joulusta mummolassa (miehen vanhempien kodissa)

Vierailija
19.12.2019 |

jonne on niin pitkä matka että pitää olla ainakin yksi yö siellä ja hotellia ei ole?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähdet? Voit valita toisin ja viettää joulusi missä haluat. Ihmetyttää nämä selkärangattomat toisten miellyttäjät. Rohkeus ei riitä toimintaan, mutta kitinää piisaa.

Vierailija
22/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yksinkertaisesti jättää menemättä vaikkapa jonkun tekosyyn varjolla. Mua säälittää ne aikuisia lapsiaan kotiin odottavat vanhemmat, joiden lasten puolisot lähtevät mukaan pitkin hampain ja pilaavat samalla sekä oman että muiden Joulun:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä mies ja lapset anoppilaan, mene itse omille vanhemmillesi

Vierailija
24/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en suostuisi lähtemään, en edes omille vanhemmilleni. Joulu vietetään kotona.

Muista tuo sitten kun omat lapsesi viettävät joulua omissa kodeissaan, ilman sinua tietenkin.

En ole tuo kirjoittaja, mutta minä olen ainakin täydellisen fine sen suhteen, että lapseni eivät viettäisi jouluja kanssani. Saavat viettää joulut ihan niin kuin itse haluavat. Minusta olisi pikemminkin ihanaa, jos ei tarvitsisi laittaa joulua yhtään, voisin vaikka lähteä matkoille. Tai olla rauhassa kotona, ilman mitään stressiä ja höösäämistä.

Juuri näin. Olen oman osani jouluvalmisteluja tehnyt ja nyt lapset saavat viettää perheineen omaa jouluaan. Me papan kanssa lähdetään reissuun. Nähdään sitten uuden vuoden aikaan.

Vierailija
25/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasin mökin airbnb:stä.

Mitä pelkäät anopilla?

Siellä on ahdasta.

Vierailija
26/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun miehelle etukäteen ettei hän tapansa mukaan livahda jonnekin ja jätä minua yksin kuuntelemaan anopin monologia Pirkon uusista verhoista ja naapurin miesystävän mummon munuaisongelmista...

Oletko miettinyt, että SINÄKIN voisit kehitellä puheenaiheita. Monesti tuppisuu-vieraalle juttelee ihan hädissään niitä ja näitä, jos toinen istuu täysin mykkänä. Antaisin sulle hyvän neuvon, että älä piinaa anoppiasi jouluna, vaan jää omaan kotiisi.

Vierailija
27/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, en pystyisi viettämään joulua siellä, ihan suoraan vaan kieltäytyisin.

Onneksi etäisyydet meillä on niin lyhyitä, että jos mies haluaa mennä vaikka lasten kanssa sielä käymään niin voivat piipahtaa helpostikin.

Vierailija
28/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama ongelma. Äitini kiristää meitä aikuisia lapsia siihen että pitää viettää joulu yhdessä. Kyse ei siis ole mistään pullantuoksuisesta ihanasta mummelista, vaan persoonallisuushäiriöisestä aikuisesta joka ei edes viitsinyt järjestää omille lapsilleen joulua joka vuosi.

Nykyään hän itku silmässä selittää kuinka rakas äiti jätetään yksin kylmään kotiin, vaikka itse on tilanteensa pedannut. Lopputuloksena kuitenkin joudumme sietämään juopottelevaa akkaa nurkissamme pari päivää joka joulu. Todella ahdistavaa ja pilaa sen joulutunnelman meiltä kaikilta.

Vierailija
29/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihmiset suostuvat ylipäätään lähtemään viettämään joulua paikkaan, missä tunteva olonsa epämukavaksi? Näitä saa lukea kokoajan kun stressaa kun pitää joulu sukuloida. 

En käsitä? Minä ainakin haluan maata omalla sohvalla pieruverkkareissani ja elää aattoa omaan tahtiin syöden ja naiden milloin huvittaa. 

Vierailija
30/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ihmiset suostuvat ylipäätään lähtemään viettämään joulua paikkaan, missä tunteva olonsa epämukavaksi? Näitä saa lukea kokoajan kun stressaa kun pitää joulu sukuloida. 

En käsitä? Minä ainakin haluan maata omalla sohvalla pieruverkkareissani ja elää aattoa omaan tahtiin syöden ja naiden milloin huvittaa. 

Minä en mistään syystä haluisi suostua tilanteeseen, mutta kun oma vanhempi kiristää ja uhkaa mustamaalaamalla lapsensa koko suvulle, niin sitä helposti tulee alistettua tilanteeseen.

Vierailija
31/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat olla uskonnollisia?

Vierailija
32/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei enää tarvitse. Työn takia ei takeita, että joulu olisi vapaa. Joulut saa rauhassa viettää omassa kodissa, tai töissä.

Silloin kun siellä käytiin jouluna, kerrottiin että ei tarvitse tulla kaupan kautta, kaikki jouluruoka kyllä löytyy. No saavuttiin perille (kaupatkin kaukana), niin eihän siellä esim. mitään porkkanalaatikkoakaan ollut, joka kuuluu ainakin minun joulupöytään.

Aika vähillä eväillä meni nekin joulut, suklaista en tykännyt, kinkkua käsiteltiin niin, että varmasti olisi tullut vatsatauti. Talon väki oli kännissä joulupäivänä ja itse vietän koko joulun maito-vesi linjalla.

Vierailija
33/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietämme aina aattoillan mummulassa. Meillä isovanhemmat kuuluvat perheeseen.

Vierailija
34/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vietämme aina aattoillan mummulassa. Meillä isovanhemmat kuuluvat perheeseen.

Ok. Kiva, että isovanhemmatkin tykkäävät toisistaan. Teillä on molemmissa suvuissa varmaan aika samat jouluperinteet?

Vierailija
35/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, että sen kumppanin takia, jotkut on valmiita uhtautumaan jotta se rakas olisi iloinen. Ja naiminenkin on helpompaa jos on samassa paikassa sen oman kumppaninsa kanssa. Toki omat kädetkin on mutta niistä mun mielestä saa sitä samaa tunnelmaa.

Vierailija
36/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, että sen kumppanin takia, jotkut on valmiita uhtautumaan jotta se rakas olisi iloinen. Ja naiminenkin on helpompaa jos on samassa paikassa sen oman kumppaninsa kanssa. Toki omat kädetkin on mutta niistä mun mielestä saa sitä samaa tunnelmaa.

Heh, selvyydeksi lisäisin viestiini vielä sanan "ei" viimeseen lauseeseen.

Vierailija
37/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on ihana anoppi, jonka luona viihdyn jouluna. Mieheni sisaruksetkin ovat hyviä tyyppejä eli meillä on kivaa. Eipä tarvitse juoda piilopullosta tai teeskennellä suurta työmäärää läppärin äärellä kestääkseen ketään. Sääliksi käy, jos tuollaista on pakko tehdä.

Vierailija
38/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kirjoja mukaan, uppoudun niihin.

No nuo pitää lukemista laiskotteluna että eipä onnistu.

Otat läppärin mukaan ja sanot tekeväsi "työjuttuja"...

... samalla palstailet täällä meidän kanssa. 😄

Vierailija
39/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en suostuisi lähtemään, en edes omille vanhemmilleni. Joulu vietetään kotona.

Muista tuo sitten kun omat lapsesi viettävät joulua omissa kodeissaan, ilman sinua tietenkin.

Me tehtiin niin (hyvästä syystä).

Nyt vietetään joulut lasten perheiden kera, vaihtelevin kokoonpanoin, vaihtelevin ohjelmin :)

Vierailija
40/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tsempata kun ymmärtää että aikuisena ei ole pakko lähteä sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän