Millaisia joulukoristeita teillä on?
Onko sellaisia tosi vanhoja, pitkältäkin ajalta vuosien takaa vai enemmän uudempia? Minkä värisiä? Joulutonttuja, enkeleitä, olkipukkeja? Millaisia, kertokaa!
Joulu tulee, ihanaa. <3
Kommentit (11)
Iso olkipukki. Mummoltani sain sen. Olen laittanut sille kaveriksi pienen tontun ja heillä on kippo, jossa on jyviä, niin saavat syödä niitä jouluyönä.
Kuusessa on sähkökynttilät, lippunauha ja vanhoja enimmäkseen itse askarreltuja koristeita. Muuten vain aitoja kynttilöitä.
Paljon kynttilöitä pöydällä ja lipastojen päällä. Jos ny ne koristeiksi voidaan sanoa. Ikeasta suurin osa ostettu.
Tonttuja, jotka on pehmeitä. Kirpparilta ostettuja koristeita: elikkäs Kontista tein kivoja löytöjä viime vuonna. Erilaisia tonttuja ja posliinienkeleitä. Osa niistä tontuista kait on itse tehtyjä. Sitten on joululiina ja ikkunalla valot.
Iso seimi, Pentikin poroja, Aarikan punaisia ja harmaita tonttuja ja teen myös jouluksi pumpulista, kookoshiutaleista lumimaiseman, johon tulee erikokoisia valkohäntäpeuroja ja ledvalot pumpulin alle.
Vierailija kirjoitti:
Iso seimi, Pentikin poroja, Aarikan punaisia ja harmaita tonttuja ja teen myös jouluksi pumpulista, kookoshiutaleista lumimaiseman, johon tulee erikokoisia valkohäntäpeuroja ja ledvalot pumpulin alle.
Oi että kuulostaa ihanalta! Mä olen aina ihaillut ja haaveillut ostavani Pentikin poroja, mutta en ole raaskinut, (kalliita).
Meillä ei ikävä kyllä ole kuusta, kun ei oikein mahdu millekään. Joten tyydymme ikkunassa olevaan joulutähteen, kynttelikköön sekä valosarjaan, jonka virittelemme lattialle. Parvekkeella on lisäksi valosarja ja joulupöydässä kynttilät.
Joulukuusi lasikoristeilla. Sähkökynttelikkö ja ikkunatähti. Laulava jouluhamsteri. Iso vanha joulupukki. Seimi. Joululiina ja astiapyyhe. Pikku tonttuja ja posliinikoristeita. Pahvitonttuja seinillä. Joulukukkia.
Meillä ei oikeastaan ole mitään, koska ei olla ikinä jouluna kotona. Kynttilöitä poltetaan ympäri vuoden, ne ei minusta ole joulukoristeita.
Vanhoja ja uusia.. Keittiön joululiina on sellainen joka on ollut aina joulupöydässä jo silloin kun äitini oli lapsi 50-luvulla,kunpa liina osaisi puhua ja kertoa menneiden joulujen tarinoita.. Äitini on jo kuollut samoin kuin isovanhemmat mutta muistan että liina oli pöydällä aina mummolan joulupöydässä.. Teen myös paljon itse, tänä vuonna askartelin erikokoisia tähtiä joiden sisään laitoin jouluvalot samaten näpersin 40 origami palloa jouluvaloihin olohuoneeseen.. Teen myös mini joulumaisemia lasimaljoihin.. Kuusi tulee viikonlopouna ja joulukukat, hyasintti on ehdoton.. Oi, joulu on ihanaa!! Onkin ainoa juhla jota vietän.. Suomen pakolliset ryyppyjuhlat(vappu, juhannus, uusivuosi) eivät vaan kiinnosta..
Kuusessa on palloja, luistinkoristeita, enkeleitä, pikkukoristeita. Enempi valkoisia ja punaisia. Muutama söpö tonttu koriste. Osa on yli 30vuotta vanhoja, jotkut viime vuonna ostettuja.