Mies tilasi lasten joululahjat vasta tänään ja TOIMITUS POSTIN KAUTTA!!!
Tein jo marraskuussa vastuulistat joulua varten. Minä teen kaikki ruoat koko h*lvet*in suvulle, siivoan, hankin joulukortit ja oman puolen sukuni lahjat, kukat, muistamiset, myös anopin ja appiukon ja miehen puolen pakolliset muistamiset.
Miehellä oli YKSI vastuutehtävä: hankkia meidän kolmen lapsen lahjat. Lapset ovat sen ikäisiä, että jokaisella on tietyt lahjatoiveet, siis tyyliin tietty Lego-paketti, tietty nukke, tietty kirja. No mitä tekee mies? TILAA NE KAIKKI TÄNÄÄN (SIIS TÄNÄÄN!!!!) ERI VERKKOKAUPOISTA POSTIN TOIMITUKSELLA. Tänään on j*m*lauta KESKIVIIKKO ja mahdollisia paketin toimituspäiviä tasan torstai, perjantai ja maanantai.
Mä olen niin raivoissani, että paiskasin yhden lautasen keittiössä lattialle, kun mies tämän kertoi.
Kommentit (56)
Fiksu mies, nyt on 2020 jouluksi lahjat tilattu hyvissä ajoin.
Miksi ihmeessä ihmiset ottaa stressiä joulusta noin kammottavalla tavalla? Joulussa mikään muistaminen ei ole pakollista. Ei edes kortit. Sanokaa, että ette ehtineet ja nyt loppui tämä hössötys. Siihen loppuu stressikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla, mutta mahdat olla varsinainen pirttihirmu. :D Suosittelen myöskin sitä vihanhallintakurssille menoa, olisi hyvä jutella jollekin ammattilaiselle tuosta raivoalttiudesta. Relax kireä mammaihminen, pakettien pitäis ihan hyvin ehtiä perille, olettaen että ne tulee Suomesta eikä jostain Afrikasta saakka.
Riippuu kyllä ihan siitä verkkokaupasta postittavatko heti huomenna vai vasta myöhemmin. Jos myöhemmin, eivät välttämättä ehdi perille. Olisin minäkin raivoissani jos olisin miehelle yhden asian tehtäväksi antanut jo aikoja sitten ja hän ei tämän asiallisemmin sitäkään saisi tehtyä. En kyllä varmaan astioita rupeaisi heittelemään, mutta mä olen varsin rauhallinen luonne muutenkin.
Ap:lle vinkki: pistä mies ihan oikeaan kauppaan ostamaan lahjat ja sitten palautatte ne tilatut kunhan tulevat. Suomessa on onneksi 7 päivän palautusoikeus. Tai sitten kannattaa katsoa voiko kaupan vielä tämän saman vuorokauden aikana perua kokonaan, etteivät ala edes lähettelemään. Tai ostatte jotain muuta paketteihin aatoksi ja pistätte kuusen alle kirjeen Joulupukilta, että valitettavasti muutama paketti unohtui Korvatunturille mutta pukki postittaa ne ensitilassa.
Lasten joulu saadaan varmasti vielä pelastettua, vaikkei ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan menisikään. 😊🎄
Onko mies aina noin vetelys. Ymmärrän, että kiehuu yli kun ei yhtä hommaa hoida. Postin ruuhka on vieläpä ollut KAIKKIEN tiedossa jo pari kuukautta, joten ei ole mikään hyväuskoinen virhearvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Hobby Hallilta 12.12.
Käsittelivät tilausta 5 päivää
Tämän päivän ovat pakanneet
Äsken näkyi jo lähetyskoodi, ei näy vielä postille saapuneeksi
Toimitusaika 12.12. oli huomenna 19.12.
Mitäs veikkaatte, saanko paketin huomenna?
No et saa. Hobby Hall on mennyt surkeaksi.
.
Enpä niin, ei ole vielä saapunut postille,huoh.
Aloittaja tuntuu olevan kauheen tehokas ihminen, ihmettelen suuresti miksei hoitanut myös lasten lahja-asiat kuntoon. 😈
Väsynyt provo, joka on ollut joka vuosi - keksi parempi....
Jos sulla on noin vaikeeta kohdata yksi joulu, milloin lahjat tulee myöhässä, niin tunnusta nyt hyvä nainen itsellesi että sulla on todella pahoja ongelmia. Hae oikeesti apua tai tee edes itsestäsi lasu, koska ei toi todellakaan ole normaalia aikuisen käytöstä.
Lähde nyt ihan ekana miettimään miksi sä haluat "täydellisen" joulun? Kuka siitä hyötyy? Miksei lahjoja voi antaa kun ne tulee postista? Miksi sun piti raivostua ja rikkoa tavaroita? Hyväksytkö samanlaisen käytöksen mieheltäsi tai lapsiltasi? Olisiko aika keskittyä siihen, mikä on oikeasti tärkeää?
VASTUULISTA!! Nyt mies äkkiä karkuun!
Miksi ihmeessä lahjat jätetään noin viime tippaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on noin vaikeeta kohdata yksi joulu, milloin lahjat tulee myöhässä, niin tunnusta nyt hyvä nainen itsellesi että sulla on todella pahoja ongelmia. Hae oikeesti apua tai tee edes itsestäsi lasu, koska ei toi todellakaan ole normaalia aikuisen käytöstä.
Lähde nyt ihan ekana miettimään miksi sä haluat "täydellisen" joulun? Kuka siitä hyötyy? Miksei lahjoja voi antaa kun ne tulee postista? Miksi sun piti raivostua ja rikkoa tavaroita? Hyväksytkö samanlaisen käytöksen mieheltäsi tai lapsiltasi? Olisiko aika keskittyä siihen, mikä on oikeasti tärkeää?
Ensinnäkin, itsestään ei aikuinen ihminen voi tehdä lasua, vaan lasu tehdään silloin kuin epäillään lapsen olevan vaarassa tms ja se tehdään nimenomaan lapsesta. Toisekseen, kyse ei ole pelkästään siitä, että ap ei "kykenisi kohtaamaan joulua", jossa lahjat tulee myöhässä, vaan siitä että lapset joutuvat olemaan ilman niitä lahjoja, jotka oikeasti ovat iso juttu pienille (ja hieman isommillekin) lapsille. Joulu on huono aika opettaa lapsille pettymyksiä, kun niitä tulee arjen myötä muutenkin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on vastuussa rahan ansaitsemisesta joten hän on hoitanut asiansa mallikkaasti ja minä lasten kanssa hoidan loput. Koristelut alkaa 21 päivä, miehen kanssa toki haetaan yhdessä joulukuusi. Lasten lahjoja en ole vielä ostanut. Ajattelin viikonloppuna HAKEA ne kaupasta. Joka vuosi on saatu kaikki mitä haluttu. Ei tulisi mieleenkään tilata netistä joululahjoja.
Minä taas tilaan ihan kaiken netistä. En viitsi käydä kaupoissa. Tosin olen vastuussa rahan ansaitsemisestakin.
Ohis
Nyt kannattaa huomioida että jos ap on tehnyt jouluvalmistelut yksin, ja miehellä jää YKSI asia hoidettavaksi, niin meneehän siinä hermot jos mies sössii sen. Toivoisi kumppaninkin ihan oma-aloitteisesti osallistuvan joulunvalmisteluihin, ilman että tehtävät pitää vaimon puolelta jakaa. Eikö sen vertaa ole omaa halua viettää joulua, että ilmoittaisi itse että esim: suolaa kalan, hakee kuusen jne vai pitääkö siitäkin vaimon muistuttaa.
Vierailija kirjoitti:
ok boomer
Aloittaja tuskin kuuluu suuriin ikäluokkiin. Otahan selvää asioista ennen kuin huutelet muotilauseita.
Meillä kaikki ostavat omat kukkansa, lahjansa ja ruokansa. Kenellekkään ei tule paineita. Ei kun vain muuttamaan joulun perinteet ihan uusiksi. Meillä ei mene paljoa joulu ruokaa niin ostan kaikki valmiina. Se on yksi huraus kun se joulu on taas ohitse eikä ole mitään stressejä siitä tehty. Lapsiperheelliset ovat lasten lahjat jo ostaneet hyvissä ajoin loka-marraskuussa ja valmiina ostavat ruuat. Hyvin harvat niitä sörssäävät itse ainoastaan vain ehkäpä sen kinkun paistaa itse. Siirtykää jo moderniin nykyaikaiseen jouluun niin ei tarvitse hermoja menettää.
Mies hakee autolla ne lahjat kaupoista. Postipaketit voi palauttaa, miehenkin heti joulun jälkeen.