Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset kilpailevat siitä monennellako kerralla on raskautunut?

Vierailija
18.12.2019 |

Miten tästäkin asiasta saadaan kilpailu? Miten muka se tekee paremman ihmisen, onko raskautunut ensimmäisellä vai sadannella kerralla.
Vaikka itse olen raskautunut tokasta yrityksestä, niin ei kyllä ole mieleenkään tullut kehuskella asialla. En edes tajunnut, että siitä saa kilpailun. Mulle on aivan sama. Tärkeintä, että on lapsi.
Mielestäni erikoista kilpailla asioilla, joille ei itse voi mitään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tällaista kilpailua voi päästä todistamaan?

2/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaako jotkut seksiä niin harvoin, että ne oikeasti tietää, millä panokerralla ne on raskautuneet? Tirsk.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen voi olla onnellinen, että olen onnistunut 3 kerralla? En minä siitä kilpaile, mutta kyllä koen itseni onnekkaaksi.

Vierailija
4/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Harrastaako jotkut seksiä niin harvoin, että ne oikeasti tietää, millä panokerralla ne on raskautuneet? Tirsk.

Joo, harrastaa. Sulle taitaa olla vierasta, että ihmiset on seksuaalisestikin erilaisia. Mutta ei kai avauksessa nyt siitä ollut kyse, vaan siitä, montako kiertoa on ehtinyt kulua. Kai sen tiedät, että vain tiettynä aikana kierrosta voi tulla raskaaksi?

Vierailija
5/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän takia olen aina hiljaa. Joku pahoittaa aina mielensä, kun kerron raskautuvani heti.

Vierailija
6/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen voi olla onnellinen, että olen onnistunut 3 kerralla? En minä siitä kilpaile, mutta kyllä koen itseni onnekkaaksi.

Saat olla! Niin paljon on hedelmällisyysongelmia tuttavapiirissä, että tosiaan saa olla.

Vierailija
7/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat suunnitelleet elämäänsä tätä tärkeää hetkeä varten. Välttäneet sukupuolitaudit, olleet valikoivia ja harkitsevia sukupuolisuhteissaan, aloittaneet tilastojen valossa riittävän nuorina yrittää ja ovat solmineet parisuhteen vakavalla mielellä. On siis syytä juhlia, että keho ja mieli säästyivät terveinä ja raskautuminen oli helppoa! Ovat kieltäytyneet monesta houkuttelevasta, mutta vain puolittain toimivasta jutusta ja nyt saavat palkkion.

Vierailija
8/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen raskautunut kahden vuoden yrittämisen jälkeen ja kyllä se välillä kirpaisee, kun toiset raskautuu tyyliin ekasta, tokasta tai kolmannesta kierrosta. Eihän se kilpailu ole, mutta kyllä olisin itsellekin toivonut nopeampaa toimintaa.

Vierailija
9/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat suunnitelleet elämäänsä tätä tärkeää hetkeä varten. Välttäneet sukupuolitaudit, olleet valikoivia ja harkitsevia sukupuolisuhteissaan, aloittaneet tilastojen valossa riittävän nuorina yrittää ja ovat solmineet parisuhteen vakavalla mielellä. On siis syytä juhlia, että keho ja mieli säästyivät terveinä ja raskautuminen oli helppoa! Ovat kieltäytyneet monesta houkuttelevasta, mutta vain puolittain toimivasta jutusta ja nyt saavat palkkion.

Voi voi, ei se kuule noin mene.

Vierailija
10/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jättävät ehkäisyn pois ja tulevat raskaaksi ekasta mahdollisesta kerrasta. Silloin sen tietää. Herkällä keholla myös ekat selkeämmät raskausoireet ilmenevät 3-4 päivää yhdynnästä, jolloin  voi piirtää kalenteriin ruksin, että varmaan tuli raskaaksi. Sielullisesti herkät tietävät pian, että millainen lapsikin on tulossa, ja siksi abortti ei tule kyseeseen.

Vierailija
11/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saavat palkkion, mutta kaikki eivät. Ongelmia raskautumisessa on enemmän niillä, joilla on sairastettu sukupuolitauti. Yksi syy on myös toisilleen epäsopivat geenit, jolloin puolisoa vaihtamalla voisi saada lapsen.

Vierailija
12/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon myös siittiöiden elinkyvystä. Toisilla elää vain päivän, toisten siittiöt voi eleillä viikonkin munasolua odottamassa.

Vierailija
13/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on mystisempi ja ihmeellisempi asia kuin suurin osa itselleen myöntää!

Vierailija
14/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut saavat palkkion, mutta kaikki eivät. Ongelmia raskautumisessa on enemmän niillä, joilla on sairastettu sukupuolitauti. Yksi syy on myös toisilleen epäsopivat geenit, jolloin puolisoa vaihtamalla voisi saada lapsen.

Tuskinpa kukaan oikeasti onnellinen pari eroaisi vain, että saisi lapsen. Lapsi on vain biologiaa, parisuhde on kuitenkin ihmisyyden taidonnäyte ja kumppani koko elämän kestävä matka. Lapsia nyt saa vaikka muiden tekemänä.

Vierailija
15/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuo sinunkin luettelemat asiat voi kyllä ihan opisella vaikka itsekseen netistä. Raskauden, alkion- ja sikiönkehityksen mekanismit tunnetaan todella hyvin. Vai tarkoitatko monimutkaisilla asioilla samaa kuin mystinen? Mitään mystistähän siinä ei ole.

Vierailija
16/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kukaan oikeasti onnellinen pari eroaisi vain, että saisi lapsen. Lapsi on vain biologiaa, parisuhde on kuitenkin ihmisyyden taidonnäyte ja kumppani koko elämän kestävä matka. Lapsia nyt saa vaikka muiden tekemänä.

Ei saa automaattisesti. Jos kumppani on koko elämän kestävä matka, niin mikä se lapsi susta on? Kuitenkin kumppanista eroaminen on huomattavasti harvinaisempaa kuin lapsista eroaminen.

Vierailija
17/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuo sinunkin luettelemat asiat voi kyllä ihan opisella vaikka itsekseen netistä. Raskauden, alkion- ja sikiönkehityksen mekanismit tunnetaan todella hyvin. Vai tarkoitatko monimutkaisilla asioilla samaa kuin mystinen? Mitään mystistähän siinä ei ole.

Kyllä se monesta raskauden ja lapsen saamisen kokeneesta tuntuu hieman mystiseltä asialta, ihmeeltä. Vaikka se on ihan tavallinen ja luonnollinen asia, se kasvu ja uusi elämä tuntuvat tuntuvat hieman mystisiltä.

Vierailija
18/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka synnytys ei mennyt ihan nappiin, niin mä oon älyttömän onnellinen, että oon raskautunut melkein heti, mun keho on pystynyt kantamaan 9kk tervettä lasta ilman keskenmenoa. Todellakin olen ylpeä.

Vierailija
19/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisesti oman lapsen saaminen on merkittävä kokemus. Moni on valmis jopa eroon, jos sillä tavalla jopa molemmilla on mahdollisuus saada lapsia uuden puolison kanssa. Lapsettomat eivät voi tietää kokemuksesta, jota heillä ei ole. Adoptiostakaan ei voi tietää henkilö, jolla ei ole siitä kokemusta.

Vierailija
20/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se monesta raskauden ja lapsen saamisen kokeneesta tuntuu hieman mystiseltä asialta, ihmeeltä. Vaikka se on ihan tavallinen ja luonnollinen asia, se kasvu ja uusi elämä tuntuvat tuntuvat hieman mystisiltä.

Varmastikin näin. Mutta itse näkisin että tuollainen puhe luo ilmapiirin sellaiselle, että asioita "ei voi ymmärtää" ja sitten ei hankita tietoa tai pahimmillaan uskotaan jotakin puoskarijuttuja. Jokaisen naisen kannattaa hankkia mahdollisimman paljon oikeaa tietoa kehonsa toiminnoista.