Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset kilpailevat siitä monennellako kerralla on raskautunut?

Vierailija
18.12.2019 |

Miten tästäkin asiasta saadaan kilpailu? Miten muka se tekee paremman ihmisen, onko raskautunut ensimmäisellä vai sadannella kerralla.
Vaikka itse olen raskautunut tokasta yrityksestä, niin ei kyllä ole mieleenkään tullut kehuskella asialla. En edes tajunnut, että siitä saa kilpailun. Mulle on aivan sama. Tärkeintä, että on lapsi.
Mielestäni erikoista kilpailla asioilla, joille ei itse voi mitään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut saavat palkkion, mutta kaikki eivät. Ongelmia raskautumisessa on enemmän niillä, joilla on sairastettu sukupuolitauti. Yksi syy on myös toisilleen epäsopivat geenit, jolloin puolisoa vaihtamalla voisi saada lapsen.

Tuskinpa kukaan oikeasti onnellinen pari eroaisi vain, että saisi lapsen. Lapsi on vain biologiaa, parisuhde on kuitenkin ihmisyyden taidonnäyte ja kumppani koko elämän kestävä matka. Lapsia nyt saa vaikka muiden tekemänä.

Ei saa automaattisesti. Jos kumppani on koko elämän kestävä matka, niin mikä se lapsi susta on? Kuitenkin kumppanista eroaminen on huomattavasti harvinaisempaa kuin lapsista eroaminen.

Sinun lapsesi eivät ole sinun. Omani ovat jossain, toki soittavat ja käyvät. Yhdessä puolison kanssa kävellään auringonlaskuun ja lopulta myös sinne, mistä emme tiedä. Toisiamme tukien. Lapsillamme on omat elämänsä, kuten olla pitääkin. Omat puolisonsa, joiden kanssa jakavat tämän ainutlaatuisen kokemuksen.

Vierailija
22/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut saavat palkkion, mutta kaikki eivät. Ongelmia raskautumisessa on enemmän niillä, joilla on sairastettu sukupuolitauti. Yksi syy on myös toisilleen epäsopivat geenit, jolloin puolisoa vaihtamalla voisi saada lapsen.

Tuskinpa kukaan oikeasti onnellinen pari eroaisi vain, että saisi lapsen. Lapsi on vain biologiaa, parisuhde on kuitenkin ihmisyyden taidonnäyte ja kumppani koko elämän kestävä matka. Lapsia nyt saa vaikka muiden tekemänä.

Ei saa automaattisesti. Jos kumppani on koko elämän kestävä matka, niin mikä se lapsi susta on? Kuitenkin kumppanista eroaminen on huomattavasti harvinaisempaa kuin lapsista eroaminen.

Sinun lapsesi eivät ole sinun. Omani ovat jossain, toki soittavat ja käyvät. Yhdessä puolison kanssa kävellään auringonlaskuun ja lopulta myös sinne, mistä emme tiedä. Toisiamme tukien. Lapsillamme on omat elämänsä, kuten olla pitääkin. Omat puolisonsa, joiden kanssa jakavat tämän ainutlaatuisen kokemuksen.

Niin, kuitenkin parisuhteet päättyvät useammin eroon kuin suhteet lapsiin. Etkö itse koe suhdetta lapsiin elämän kestävänä matkana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanista eroaminen on yleisempää kuin lapsista. Miettikää erojen määrää myös lapsellisissa suhteissa.

Toisaalta taas, jos molemmat tai vain toinen on surullinen, kun lapsia ei heille synny, he voivat erota ja näin tarjota itselleen ja kumppanille mahdollisuuden totuttaa haaveensa lapsesta uuden kumppanin kanssa. Rakastava teko siis, jotta katkeruutta elämää kohtaan ei kertyisi.

Tiedän monta paria, jotka eivät saaneet yhdessä lapsia edes hedelmöityshoidoilla, mutta uusissa suhteissa saivat helposti. Tällöin lapsettomuus, johon ei löytynyt syytä, joutui varmasti geeneistä, jotka eivät vain sopineet yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän