Miten saada hiukset kasvamaan pitkiksi mahdollisimman nopeasti?
Minulla oli pitkät ja suht paksut hiukset mutta menin värjäilyillä pilaamaan ne ja piti leikata olkapäälle hiukset. Miten saisin hiukset kasvamaan nopeasti? Pitääkö tasata vai ei? Jos annan vaikka kasvaa vaan pari vuotta ilman leikkausta? Auttaako joku lisäravinne? Mikä? Mikä hoitoaine ja shampoo? Ikää nyt 41v
Kommentit (6)
Syö terveellisesti ja suojaa hiuksia. Kun pakkaset tulevat, kannattaa hiuksia pitää kiinni/takin sisällä. Minulla on öisin hiukset leteillä. Latvoissa kannattaa käyttää suoja-ainetta, jotta et joutuisi leikkaamaan niitä jatkuvasti. Kannattaa kuitenkin leikata latvat, koska kaksihaaraiset voivat haarautua lisää päähän päin. Päänahan hierominen kuulemma auttaa kasvattamaan. Mutta suurimmaksi osaksi joudut vaan odottamaan.
No tasaaminen ei sitä itse kasvua nopeuta, vaan hidastaa sitä, mutta jos latvat on vaurioituneet niin kyllähän se siistimmältä näyttää jos ne leikkaa pois. Mutta kasvaa ne kun vaan antaa kasvaa, ja hoitaa niitä niin sen verran että ei ainakaan samaa vauhtia katkeile kun mitä se kasvu on..
Mahdollisimman vähän mitään käsittelyjä. Syö terveellisesti ja monipuolisesti. Öljyhoitoa jos hiukset alkavat tuntua kuivilta. Eipä siihen mitään poppaskonsteja ole.
Hiusten kasvua ei voi nopeuttaa, mutta hiusten terveyttä voi edistää pitämällä niistä huolta. Terve hius näyttää siistimmältä eikä katkeile ja siitä syntyy harhaluulo, että hiukset kasvaisivat nopeammin. Oikeasti kasvuvauhti ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman vähän mitään käsittelyjä. Syö terveellisesti ja monipuolisesti. Öljyhoitoa jos hiukset alkavat tuntua kuivilta. Eipä siihen mitään poppaskonsteja ole.
Minä laitan hiuksiini extraneitsytoliiviöljyä, sitä ei siis tarvita suuria määriä, painan pullonsuun kämmentäni vasten kahteen kohtaan ja sitten hankaan käsiäni yhteen, että öljy lämpenee ja sen jälkeen suin sen hiuksiini. Hiukseni pesen oliiviöljysaippualla tai sellaisella "African black soap"illa (on kyllä Suomessa tehty). Laitan tuon oliiviöljyn hiuksiini siis saunomisen tai suihkun jälkeen.
Priorin extra on toiminut mulla. Hiukset on kauniit, pitkät ja kiiltävät. On kuitenkin toiminut valitettavan hyvin siinäkin mielessä, että mulla on nyt viikset... Mutta jos jaksat ravata sokeroinnissa niin toimii.