Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko tämä uupuneen oireiluun? Nyt kun olen sairaslomalla. Pelottaa.

Vierailija
18.12.2019 |

Tuntuu, että olisin aivan hajalla, en tiedä miten pääsen tästä ylös koska en pysty milläänlailla olemaan normaali vaikka yritän tsempata itseäni.

Tilanne eskaloitui hiljalleen kaikenlaisien oireiden kanssa siihen, että otin sairaslomaa ja siitä irtisanomiseen. No, olen ollut vasta vajaan viikon vapailla, joten liikoja en voi vaatia voinnin muuttumisessa mutta koko ajan huolettaa, pää on aivan sumussa, olen koko ajan jossain ihan muualla. En pysty keskittymään oikein mihinkään, masentaa ja mietin tulevaa sekä menneisyyttä.
Hermostun edelleen ihan pienistä jutuista eikä kehossa ole voimia. En saanut edes jätesäkkien katkokohtaa revittyä auki vaikka yritin useasti, uskomatonta. Mies joutui auttamaan ja ihmetteli vointiani, ei ymmärrä mikä minua vaivaa ja pelkää, että olen sekaisin.
Olen ihan melankolinen ja sekava vaikka yritän olla normaali. :(

Tähän tultiin kun olen kulkenut usean kaupungin väliä puolivuotta, tehnyt paljon töitä, ollut vastuuhommissa eli itselleni liian suuren työtaakan alla väärään aikaan, tuore parisuhde ja oman lapsuuden perheen ongelmat, ystävyys katkesi ja nyt sitten menetin työkykynikin. Olen muuttanut vuoden aikana muutamaan otteeseen ja asunut koko ajan eri kaupungissa joko työn tai parisuhteen vuoksi. Harvemmin olen kotona ollut yksikseni ja rauhoittunut kunnolla.
Koko ajan on ollut jotain uutta ja eteenpäin menty vauhtia, moneen asiaan on sopeuduttu samaan aikaan.
Ennen olin ihan kotihiiri ja oli unelmia, päämääriä, töitä aikalailla sopivasti, säästin rahaa ja pidin itsestäni huolta.
Kaiken kaaoksen keskellä olen unohtanut itseni ja päämääräni, en ole ollut balansissa lainkaan nyt.
Nyt en tiedä miten pärjään taloudellisesti ja mitä päätöksiä elämäni suhteen teen.
Jotain on tehtävä mutta näillä voimilla ajatuksetkin ovat ihan puuroa.

Herään vain, siivoilen ja yritän jotenkin selvitä ja saada itseni kokoon. Jospa tää olis nopeasti ohi ja saisin taas hyvinvoivan itseni takaisin.

Olen kirjoittanut palstalle uupumuksesta viikko sitten aloituksen, tämä on vähän jatkoa. Pakko kirjoittaa vaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä rautavarastojen tarkistamista lääkäriltä.

Ala peukuttajille.

https://yle.fi/uutiset/3-10416295

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä romahdin joulukuussa 2014, tänääkin menossa psykiatrille samasta syystä. Toipuminen kestänyt yli viisi vuotta jo. Välillä vähän parempaa, normaalia ei tuon jälkeen enää koskaan.

Vierailija
24/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä rautavarastojen tarkistamista lääkäriltä.

Ala peukuttajille.

https://yle.fi/uutiset/3-10416295

Oma alkava työuupumuksen lähti puolen vuoden rautakuurilla, jolla ferritiini nousi hyvälle tasolle.

Vierailija
25/25 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairausloma johti irtisanomiseen, onko laillista?

Työpaikan menetys tuossa tilanteessa on paha takaisku, koska ei tiedä milloin pystyt uutta työtä vointisi puolesta hakemaan, varmista siis laillisuusperusteet irtisanomiselle.

Oma terveys on kaiken muun perusta joten sitä sitten rakentamaan askel kerrallaan ammattilaisten apuun turvautuen. Sairastuminen on normaalia ja siitä voi parantua.