Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon koira flexin päässä puri minua jalkaan kun juoksin ohi, mitä olisit tehnyt tilanteessani?

Vierailija
18.12.2019 |

Hämmennyin tilanteesta niin paljon, että jatkoin vain matkaa. Jälkikäteen vasta alkoi suututtamaan, että olisi pitänyt koiran omistajalle sanoa kunnolla. En vain siinä hetkessä oikein tajunnut edes kunnolla mitä tapahtui.

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kiljaissut säikähdyksestä. Näkikö omistaja tilanteen eikä tehnyt mitään??

Vierailija
2/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi sama kun vaan kävelin suht pienen koiran ohi, enkä myöskään hämmästykseltäni saanut sanaa suustani ajoissa. Omistaja ei eleelläkään osoittanut huomaanneensa tilannetta ja jatkoi matkaansa.

Sinun olisi kannattanut pysähtyä, karjaista että koirasi puri minua, sitten tarkistaa tuliko ihorikkoa ja pyytää omistajan yhteystiedot mikäli joudut lähtemään lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat kannattaa kiertää, etenkin, jos niiden ohi juoksee. Onhan se luonnollinen reaktio eläimeltä, joka todennäköisesti on säikähtänyt ripeää ilmaantumistasi ja jonka tehtävä on puolustaa omistajaansa.

Oli todella typerästi tehty omistajalta, ettei kiristänyt flexiä (jos siis huomasi sinut) tai edes pahoitellut vuolaasti. Ilmeisesti onneksi koira ei kuitenkaan ollut iso, sillä muuten et olisi ihan noin vain jatkanut matkaasi.

Vierailija
4/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä juoksette tuntemattomien koirien vierestä oma syy.Sietäisitte saada korvausvaatimukset koiruleiden omistajilta

Vierailija
5/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi sama kun vaan kävelin suht pienen koiran ohi, enkä myöskään hämmästykseltäni saanut sanaa suustani ajoissa. Omistaja ei eleelläkään osoittanut huomaanneensa tilannetta ja jatkoi matkaansa.

Sinun olisi kannattanut pysähtyä, karjaista että koirasi puri minua, sitten tarkistaa tuliko ihorikkoa ja pyytää omistajan yhteystiedot mikäli joudut lähtemään lääkäriin.

Tämäkin oli pieni koira! Omistaja siis meni edeltä toisella puolen tietä, koira oli 5m perässä flexin päässä. Lähdin hitaasti hölkäten kiertämään koiraa, kun tietä pitkin ei mahtunut heistä ohi menemään. Miehellä oli kuulokkeet korvissa kai, koska ei kuullut sitä, kun huudahdin aluksi "anteeksi", jotta pääsisin ohi. Koira yhtäkkiä vain alkoi tulemaan kohti ja puri polven alapuolelta.

Olisi pitänyt tehdä jotain siinä tilanteessa, jähmetyin tosiaan vain niin pahasti.

Vierailija
6/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat kannattaa kiertää, etenkin, jos niiden ohi juoksee. Onhan se luonnollinen reaktio eläimeltä, joka todennäköisesti on säikähtänyt ripeää ilmaantumistasi ja jonka tehtävä on puolustaa omistajaansa.

Oli todella typerästi tehty omistajalta, ettei kiristänyt flexiä (jos siis huomasi sinut) tai edes pahoitellut vuolaasti. Ilmeisesti onneksi koira ei kuitenkaan ollut iso, sillä muuten et olisi ihan noin vain jatkanut matkaasi.

Joopajoo eli jatkossa sitten kierretään koirat niin pitkältä kuin mitä flexillä on mittaa?

Vierailija
7/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kanssa noin muutama vuosi sitten. Suutuin omistajalle, joka meni vähän hämilleen tapahtuneesta, ja pyysi anteeksi.

Sovittiin, että saan purra koiraa, ja homma on sillä selvä. Purin kulmahampailla koiraa niskaturkista niin että se vinkui omistajan pitäessä siitä kiinni.

Eiköhän ottanut koira opikseen tapahtuneesta.

Vierailija
8/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannattaa sanoa kun omistaja ei välttämättä edes huomannut tilannetta. Yleensäkin voi pyytää fleksillisiä, että kelaavat koiran lähelleen. En itse käytä fleksiä, koska se on pehvasta. Jos näet heidät myöhemmin uudelleen niin voit ottaa puheeksi, että koira on vaaraksi. Juokseminen tms. voi kiihdyttää koiran jahtiin tai säikäyttää muutoin. Yleensähän koira haukkuu, mutta killisiä asioita voi purra haukkumatta. Outoa mikäli koira haukkui, mutta omistaja ei reagoinut?

Vierailija
9/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis, olin juurikin kiertämässä heitä ojan kautta, koska mies oli tien vasemmassa reunassa ja koira oli oikeassa reunassa monta metriä miehen takana. Huusin jo kauempaa "anteeksi", mutta mies ei reagoinut ja lähdin sitten kiertämään kauempaa ohi. 

Koira näki minut monen sekunnin ajan eikä ensin tehnyt mitään, mutta tuli yhtäkkiä juosten minua päin (luulin että haistelemaan, sekin jo huono), mutta se puraisikin vauhdilla!

Omistaja sitten havahtui tilanteeseen, ja otti flexistä kiinni, jolloin koira alkoi murisemaan kovaäänisesti. Jatkoin silloin vain matkaa, mutta olisi pitänyt varmasti sanoa jotain.

En kyllä koe, että on minun vikani, että jonkun koira puree lenkkipolulla minua??

Vierailija
10/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt puukkoa mukana sen jälkeen kun koira yritti käydä kiinni, en tiedä olisiko telari kuitenkin parempi? Sillä voisi sitten vedellä vähän omistajaakin.

Vierailija
11/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin monottanut koiraa päähän.

Vierailija
12/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kannattaa sanoa kun omistaja ei välttämättä edes huomannut tilannetta. Yleensäkin voi pyytää fleksillisiä, että kelaavat koiran lähelleen. En itse käytä fleksiä, koska se on pehvasta. Jos näet heidät myöhemmin uudelleen niin voit ottaa puheeksi, että koira on vaaraksi. Juokseminen tms. voi kiihdyttää koiran jahtiin tai säikäyttää muutoin. Yleensähän koira haukkuu, mutta killisiä asioita voi purra haukkumatta. Outoa mikäli koira haukkui, mutta omistaja ei reagoinut?

Mies kuunteli arvellakseni musiikkia, koska ei ainakaan kuullut huudahdustani kauempaa, jotta olisin päässyt ohi.

Hölkkäsin melkeinpä paikallani kun tuo tapahtui, koska meinasin pysähtyä refleksinomaisesti, kun koira alkoi lähestymään. Koira tosiaan haukkumatta tuli vain luokse ja sitten puri.

Pitää seurailla, jos näen ko. kaksikkoa vielä.

Vierailija
13/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa kävelytiellä asuvan koiran ei kuulu todellakaan puolustaa omistajaansa puremalla ohikulkijoita. Ja jos koira tällainen on, omistaja ei voi ulkoiluttaa sitä flexissä vapaasti.

Vierailija
14/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jäätyisin kuten sinä. Mutta totta kai siinä PITÄISI jäädä sanomaan asiasta koiran omistajalle. Kysyisin, että onko koira tuontikoira koska pelkäisin rabiesta.

Vierailija
15/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää niin vihaksi nuo fleksiulkoiluttajat, kun ei pysty edes kohdalla ottamaan sitä fleksiä lyhyeksi ja koiraa vierelleen. Minunkin koirani kimppuun pääsi toiselta puolelta tietä pieni koira joltain vanhalta mammalta ja silloin kyllä sain suuni auki, että katso vähän miten koiraasi ulkoilutat. Minunkin koirani on pieni ja säikähti kyllä. Onneksi ei päässyt kunnolla puremaan, kun pidin omaa koiraani minun vasemmalla puolella ja sain jalkani väliin.

Ihmettelen mikä on päässä vikana ihmisellä, joka päästää koiransa kulkemaan miten sattuu ja esimerkiksi tien ylityksetkin koiran kanssa näyttää niin riskialttiilta puuhalta.

Jos vielä tulevat vastaan, niin suu auki ja sano, ettei ole hyväksyttävää, että koira puree muita ja se hihna kireälle! Se voi olla vaikka pieni lapsi seuraavaksi.

Vierailija
16/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi ihan sama juttu! Säikähdyksissäni löin nyrkillä koiraa ja se irroitti otteensa. Omistaja suuttui.

Vierailija
17/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa kävelytiellä asuvan koiran ei kuulu todellakaan puolustaa omistajaansa puremalla ohikulkijoita. Ja jos koira tällainen on, omistaja ei voi ulkoiluttaa sitä flexissä vapaasti.

Et taida tuntea koiria tai eläimiä muutenkaan. Se on luontainen reaktio säikähtäneeltä eläimeltä.

En missään nimessä puolusta koiran omistajaa. Etenkin, kun ap kertoi yrittäneensä kiertää koiran ja vielä huutaneensa tämän omistajalle. Todella ärsyttävä ja turha tilanne, jonka syypää on yksinomaan koiranulkoiluttaja.

Vierailija
18/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n tarina muuttuu oudosti matkalla, ensin oli "hämmentynyt", sitten "järkyttynyt", ja ensin koira puri "ohi juostessa", sitten puri, vaikka kuinka kiersi kaukaa, lopulta jopa ihan ojasta.

Taas muodikasta, vaikkakin hieman peiteltyä, koiravihamielistä kuraa, jota saa nykyään lukea jatkuvasti. Vastuu omista tekemisistä tässä maassa on nykyään enää autoilijoilla sekä koiranomistajilla.

Vierailija
19/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tuntea koiria tai eläimiä muutenkaan. Se on luontainen reaktio säikähtäneeltä eläimeltä.

En missään nimessä puolusta koiran omistajaa. Etenkin, kun ap kertoi yrittäneensä kiertää koiran ja vielä huutaneensa tämän omistajalle. Todella ärsyttävä ja turha tilanne, jonka syypää on yksinomaan koiranulkoiluttaja.

Omistan itse kyllä ihan haastavan käyttökoiran, joten tunnen kyllä koirat :D Koira ei tässä tilanteessa säikähtänyt mitään, vaan oli pitkän aikaa minut nähdessään katselemassa minua, kunnes lähti tulemaan kohti ja puraisi sitten ilman erillistä varoitusta.

Aivan pöyristyttävä ajatus, että koirille olisi jotenkin luontaista purra ohijuoksevia ihmisiä, etenkin kun kyseessä oli siis lenkkipolku, jossa koko ajan juoksijoita ja pyöräilijöitä.

Ei minunkaan koirani pure vieraita ihmisiä tai reagoi muihin, koska olen kouluttanut sen. Eikä kyseessä ole edes mikään pieni fifi, kuten tämä koira, vaan saalisviettinen paimenkoira.

ap

Vierailija
20/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin paikkakunnilla on yksinkertaisesti tapana tukkia koko pyörätie. Mukulat ajavat pyörällä jopa neljä rintaisin eivätkä anna tietä kuin aivan viime tipassa, kun minä vastaan tulevana ajan pienen hetken keskellä tietä antaen vinkkiä että voisivat supummassa mennä.

Yksi ihminen voi sen koiransa kanssa tukkia pyörätien, kun se talutushihna kulkee siitä pyörätien poikki. Ihan oikeasti. Näin on muutamia kertoja käynyt (tuolla tietyllä paikkakunnalla). Kyllä se koira pitäisi pitää hyvin lähellä omistajaa tassuttelemassa kun ollaan vilkkaalla pyörätiellä. Kyllä nuo koirat haukkuvat jo pelkkää liikkuvaa polkupyörääkin. Saati sitten juoksevaa ihmistä tai vaikkapa ihan sitä kävelevääkin ihmistä. Itse en halua törmätä noihin hermoheikkoisiin koiriin, jotka saavat hepulin liikkuvasta henkilöstä/pyörästä. Aina saa olla vähän sydän syrjällään kun näkee jossain koirantaluttajan. Onneksi taluttajista suurin osa on fiksua väkeä.

Minulta varmaan pääsisi "johan nyt on Rovaniemen markkinat" jos koira alkaisi tulla päin tai jopa haukata jostain kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi