Millaisia käsineitä noin kolmasluokkalaiset tytöt käyttää? Meidän neidille ei kelpaa kuin neulesormikkaat ja lapaset, mutta
mikään enempi tuulta ja kosteutta pitävämpi välikausihanska tms ei muka käy.
Kommentit (9)
Lapaset on suosikki koulussa. Pihalle laitetaan tähän vuoden aikaan (äiti käskee!) yleensä välikausirukkaset, yhdet kurarukkasetkin löytyy kurakeliä varten. Kolmasluokkalainen tyttö siis.
Neulesormikkaat. Koulumatkalla ei ole tarkoitus rymytä ojissa eikä koulun pihassa ole mitään maastossa rymyämistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkävartisia topparukkasia. Olen ehdotellut että olisiko lyhytvartiset helpompia käytössä, mutta pitkävartiset Reimatecit olla pitää. Mutta kylläpä tuo sitten möyryääkin hangessa.
Pitkävartinenko siis sellainen, jotka vedetään hihojen päälle ja laittaako myös vai jääkö ne myttyyn? Meillä ainakin oli joskus tuota myttyongelmaa.
Reimatecin rukkaset ja vielä paksut sellaiset, muilla sormet palelee kuulemma.
Tekeekö teillä lapset mitään eroa siinä, onko sormikas- vai rukkasmalli? Vai käykö molemmat yhtä hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkävartisia topparukkasia. Olen ehdotellut että olisiko lyhytvartiset helpompia käytössä, mutta pitkävartiset Reimatecit olla pitää. Mutta kylläpä tuo sitten möyryääkin hangessa.
Pitkävartinenko siis sellainen, jotka vedetään hihojen päälle ja laittaako myös vai jääkö ne myttyyn? Meillä ainakin oli joskus tuota myttyongelmaa.
Pääsääntöisesti kiskoo ne hihojen päälle. Ei toki aina jaksa, välillä on nähty mytyssäkin, mutta täällä on ihan kunnolla lunta möyrytä sekä koulun pihalla että kotimatkalla, ja silloin hihan päälle kiskottu rukkanen on fiksu veto.
Lapsi kertoi että välillä osa oppilaista jää välitunniksi sisälle lukemaan kun hanskat tai kengät on läpimärät. Kuulostaa kurjalta.
Mikä lapasissa on vikana? Ei niistä edes tuule läpi jos on kahdet villaiset päällekkäin ja jos kastuvat lumessa niin helppo kuivata. Itse olen käyttänyt lapasia ja neulesormikkaita koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti kiskoo ne hihojen päälle. Ei toki aina jaksa, välillä on nähty mytyssäkin, mutta täällä on ihan kunnolla lunta möyrytä sekä koulun pihalla että kotimatkalla, ja silloin hihan päälle kiskottu rukkanen on fiksu veto.
Lapsi kertoi että välillä osa oppilaista jää välitunniksi sisälle lukemaan kun hanskat tai kengät on läpimärät. Kuulostaa kurjalta.
Meillä kieltäytyi jossain vaiheessa laittamasta noita varsirukkasia, kun on "lapselliset" (hupaisaa, kun lapsi sanoo jotain lapselliseksi!). Harmi kyllä, koska ne ihan parhaat niin kauan kuin nyt tuolla lumessa ja kylmässä leikkii.