Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos alaikäinen on kotibileissä joissa juodaan, muttei nuori itse juo, ja poliisit tulee paikalle niin soitetaanko nuoren vanhemmille silti

Vierailija
17.12.2019 |

Jos alaikäinen on kotibileissä joissa juodaan, muttei nuori itse ole juonut, ja poliisit tulee paikalle niin soitetaanko nuoren vanhemmille silti vai päästetäänkö vain menemään #kaverinpuolestakyselen

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisitkin voisivat erikoistua.

Nuorisopoliiseilla ja nuoriso sosiaalityöntekijöillä riittäisi työkenttää ja paljon.

Ainakin suurimmissa kaupungeissa.

Vierailija
22/46 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan poliisi ala soitella esim. kymmenien nuorten vanhemmille siksi, että osa porukasta on juonut. Jos nuori käyttäytyy asiallisesti eikä hänellä ole alkoholijuomia tai muuta kiellettyä hallussaan, niin poliisi päästää menemään. Ehkä kehottaa menemään kotiin.

Sitäpaitsi täytyy olla aika tiukkapipoiset vanhemmat, jos suuttuvat nuorelle siitä että tämä on ollut selvin päin bileissä joissa jotkut juovat. Eivätkö nämä vanhemmat muka ole itse koskaan olleet nuoria?

Elät aikaa ennen uutta lastensuojelulakia.

Jos tällaista sattuu, vanhemmille ilmoitetaan, jos ilmoitetaan, mutta ennen kaikkea tehdään lastensuojeluilmoitus. Siis vaikka nuori on asiallinen, oletettavasti selvä jne. niin poliisilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Siitä sitten käynnistyy mylly. Se voi olla pelkkä puhelinkeskustelu vanhempien kansa, se voi olla kasvokkain tapaaminen, se voi olla kotikäynti., se voi olla huostaanottp...riippuu kunnasta ja resursseista ja sidoksista. Jos sossu on esim. osakakana jossain "lastensuojelulaitoksessa" niin puoltaa helposti huostaanottoa, koska saa siitä tuloja.

Mutta tuollaisesta tehdään nykyisin uuden lain mukaan aina lastensuojeluilmoitus ja se on myös aina pakko käsitellä, eli olla yhteydessä vanhempiin. Viranomainen  ei siis voi vain ajatella, että "no, kerrakos sitä nyt ..." On pakko tehdä lasu ja käsittelevä viranomainen ei voi ajatella, että "kuuluu nuoruuteen". On pakko ottaa yhteys vanhempiin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki pitää ulkoistaa?

Eikä vanhemmilla ole enää vastuuta alaikäisistä lapsistaan?

Miksi edes vanhemmuuteen kykenemättömät vanhemmat saavat edes lapsia tehdä?

Kun lapsi löydetään päihtyneenä viranomaisen toimesta, pitäisi ensisijaisesti syyllistää vanhemmat, ei lasta.

Vanhemilla on velvollisuus kasvattaa ja valvoa ja hoitaa alaikäiset lapsensa.

Vierailija
24/46 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan poliisi ala soitella esim. kymmenien nuorten vanhemmille siksi, että osa porukasta on juonut. Jos nuori käyttäytyy asiallisesti eikä hänellä ole alkoholijuomia tai muuta kiellettyä hallussaan, niin poliisi päästää menemään. Ehkä kehottaa menemään kotiin.

Sitäpaitsi täytyy olla aika tiukkapipoiset vanhemmat, jos suuttuvat nuorelle siitä että tämä on ollut selvin päin bileissä joissa jotkut juovat. Eivätkö nämä vanhemmat muka ole itse koskaan olleet nuoria?

Jos tällaista sattuu, vanhemmille ilmoitetaan, jos ilmoitetaan, mutta ennen kaikkea tehdään lastensuojeluilmoitus. Siis vaikka nuori on asiallinen, oletettavasti selvä jne. niin poliisilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Siitä sitten käynnistyy mylly. Se voi olla pelkkä puhelinkeskustelu vanhempien kansa, se voi olla kasvokkain tapaaminen, se voi olla kotikäynti., se voi olla huostaanottp...riippuu kunnasta ja resursseista ja sidoksista. Jos sossu on esim. osakakana jossain "lastensuojelulaitoksessa" niin puoltaa helposti huostaanottoa, koska saa siitä tuloja.

Mutta tuollaisesta tehdään nykyisin uuden lain mukaan aina lastensuojeluilmoitus ja se on myös aina pakko käsitellä, eli olla yhteydessä vanhempiin. Viranomainen  ei siis voi vain ajatella, että "no, kerrakos sitä nyt ..." On pakko tehdä lasu ja käsittelevä viranomainen ei voi ajatella, että "kuuluu nuoruuteen". On pakko ottaa yhteys vanhempiin jne.

Luitkohan nyt aloitusta tai lainaamaasti viestiä? Tässä puhutaan nuoresta, joka EI OLE PÄIHTYNYT. Vaan samassa seurassa joku muu on nauttinut alkoholia.

Mikä säädös tai "uusi laki" mielestäsi velvoittaa poliisin tai sosiaalitoimen yhtään mihinkään toimenpiteisiin suhteessa tällaiseen nuoreen? 

Vierailija
25/46 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitkohan nyt aloitusta tai lainaamaasti viestiä? Tässä puhutaan nuoresta, joka EI OLE PÄIHTYNYT. Vaan samassa seurassa joku muu on nauttinut alkoholia.

Mikä säädös tai "uusi laki" mielestäsi velvoittaa poliisin tai sosiaalitoimen yhtään mihinkään toimenpiteisiin suhteessa tällaiseen nuoreen? 

Mä aina haluan viimeisen sanan, vaikka se ei johdakaan mihinkään...

Vierailija
26/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla aikoinaan tullut edes mieleen mennä kotibileisiin saati sellaisiin, joissa juodaan alkoholia.

M49, entinen kiltti poika

Vierailija
27/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goottityttö05 kirjoitti:

Jos mä haluun ryyppää ni mä ryyppään ja sitä te fossiilit ette estä.

Jos mä haluun polttaa pilvee ni mä poltan pilvee ja sitä te fossiilit ette estä.

Jos mä haluun harrastaa sexii kevari poikien kaa ni mä harrastan sexii kevari poikien kaa.

Mun keho ja mun säännöt!

0/5

Vierailija
28/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ihme että poliisia ei hätätilanteessa saa paikalle, jos se tuhlaa resurssejaan kännäävän nuorison paimentamiseen.

Voi elämän kevät nyt taas!

Vierailija
29/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai soitetaan. Ja perään tulee myös lasu.

Kuka Lasu?

Langassa Suutaan soittavat.

Vierailija
30/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapsi ei suostu tekemään läksyjä.

Soitanko poliisin vai hätäkeskukseen?

Vierailija
31/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. mistä se sinivuokko tietää, kuka on maistanut eli nauttinut? Kaatokunnossa olevat tietenkin, muttei isokokoiseen teinipoikaan vaikuta mitään maistaminen vaan pitää olla enemmän ottanut, että vaikuttaa.

En usko, että siniseen pukeutuneet alkaa puhallutta ketään tuossa tilanteessa vaan käskee mennä kotiin. Eihän he muuta ehtisi tehdäkään, jos kaikista lasun tekisivät!

Vierailija
32/46 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selvin päin oleva kiltisti käyttäytyvä alaikäinen laitetaan putkaan on poliisi syyllistynyt vähintään virkavirheeseen.

Vierailija
33/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin lapsi ei suostu tekemään läksyjä.

Soitanko poliisin vai hätäkeskukseen?

Kompakysymys. Poliisille ei voi soittaa suoraan, vaan hätäkeskuksen kautta.

Vierailija
34/46 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Jos kerran olet menossa kotibileisiin, jossa kaverit juo, mutta itse et aio juoda, niin voithan sinä kertoa äidille asiasta etukäteen, niin ei tule yllätyksenä. Jos vielä tulet bileistä kotiin selvinpäin sovittuna aikana, äitisi oppii luottamaan sinuun ja kykyysi tehdä fiksuja päätöksiä ja haluusi kunnioittaa tehtyjä sopimuksia.

Vierailija
35/46 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten kävi? Soittiko poliisi kotiin?

Vierailija
36/46 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu vähän otetaanko mukaan. Jos ei ole juonut mutta niskoittelee ja vittuilee niin silloin saa hankaluuksia. Monilla nuorilla ei ole ymmärrystä siihen että vaikka kotona on oikein haistatella niin viranomaiselle sellaista ei kannata tehdä. 

Vierailija
37/46 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu vähän otetaanko mukaan. Jos ei ole juonut mutta niskoittelee ja vittuilee niin silloin saa hankaluuksia. Monilla nuorilla ei ole ymmärrystä siihen että vaikka kotona on oikein haistatella niin viranomaiselle sellaista ei kannata tehdä. 

Oppiipahan olemaan. Pitäisiköhän myös opettajille myöntää rajoitetut poliisioikeudet?

Vierailija
38/46 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika ei ollut juonut mitään. Silti veivät putkaan ja tekivät lasun. Poika otettiin huostaan tämän seurauksena. Eli syytönkin voi joutua kärsimään.

Joo ottavat aika herkästi monesti huostaan ja syytetään vanhempaa että on päästänyt tollasiin bileisiin.

Vierailija
39/46 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika ei ollut juonut mitään. Silti veivät putkaan ja tekivät lasun. Poika otettiin huostaan tämän seurauksena. Eli syytönkin voi joutua kärsimään.

Jos kerran vietiin putkaan, niin mitäs se poika sitten selvin päin törttöili? Tappeli poliiseja vastaan?

Joo ei ole totta tämä.

Vierailija
40/46 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otettiin huostaan, koska oli kotibileissä? Oikeasti, kuka näihin uskoo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä