Mistä tietää onko joku vain kännissä vai myös aineissa?
Lähinnä mietin miten kännisten illanviettäjien joukosta baareista ja kaduilta tunnistaa ne, jotka on vetäneet muutakin kuin alkoholia, tai pelkästään jotain muuta? Riippuu tietenkin paljon mm. aineesta, mutta yleisesti merkkejä, tiettyjen aineiden vaikutuksia? Onko känni ulospäin jotenkin erilainen silloin, jos sattuu olemaan myös juonut?
Kommentit (14)
Mitä se sulle edes kuuluu?
Voi olla erityisen pienet tai suuret pupillit. Tai innostunut ja nopea niin vetänyt piriä
Jos ajatus leikkaa normaalia nopeammin, niin on vetänyt piriä.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotenkin väärin yrittää tehdä päätelmiä ihmisistä heidän julkisesti tapahtuvan toimintansa ja olemuksensa perusteella? Mitä se sulle edes kuuluu, miksi joku tahtoisi oppia näkemään päällepäin jos joku on vetänyt aineita? Siihen voi olla hyväkin syy.
Ei sitä aina näe. Mutta noin yleisesti muutakin kun alkoa vetänyt on "eri tavalla" sekaisin. Ja vaikka ei tillintallin olisikaan niin olemus on erilainen. Silmistä kyllä näkee, pupillit suuret tai pienet niinkuin tuolla jo mainittiin. Olipas muuten vaikea kysymys, mä en osaa tarkasti kuvailla eroja, sen vaan näkee ja hoksaa. No, mulla on sattumoisin kokemusta huumemaailman ihmisistä, itse en kyllä koskaan oo edes kokeillut. Joten kai sitä on oppinut näkemään ne tietyt merkit hetikohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jotenkin väärin yrittää tehdä päätelmiä ihmisistä heidän julkisesti tapahtuvan toimintansa ja olemuksensa perusteella? Mitä se sulle edes kuuluu, miksi joku tahtoisi oppia näkemään päällepäin jos joku on vetänyt aineita? Siihen voi olla hyväkin syy.
Mikä syy?
Itsestä on monesti epäilty että olisin muutakin kuin kännissä, koska on ollut pieni mania (ei huumeista) päällä samaan aikaan. Joten jos näet maanisesti käyttäytyvän (puhuu kaikille, innostunut/hieman aggressiivisen oloinen, levottomasti liikehtivä) niin kyse ei välttämättä silloinkaan ole huumeista.
Yksi keino on rauhallisesti kysyä, että mitäs olet ottanut tänään. Ihmiset saattaa itsekin kertoa jos vaikutat hyväksyvältä, myöskin jos on todella sekaisin niin harkintakyky voi olla mennyt jo sen verran, että kertoo pois sen kummemmin miettimättä.
Siitä, että kun katsot häntä, sinulle tulee vähän oksennusta suuhun. Eli alitajuntasi kertoo jonkun nistiyden.
Ei sitä välttämättä erota muuta kuin silmistä,ellei ole ulkoiselta olemukselta rapanistin näköinen tai vetänyt liikaa, että sekoilee selvästi. Itse tunnen muutaman viihde käyttäjän ja heistä kyllä kokemuksen/tuntemuksen perusteella tiedä milloin ovat ottaneet jotain muutakin kuin alkoholia. Itse en käytä huumeita, mutta tiedän esim jos joku vetänyt ekstaasia niin yleensä syövät purkkaa koska leuat "vetävät". Piri päissään yleensä ollaan vaan skarpimpia ja energisempiä. Jos istut tälläisten ihmisten kanssa baarissa, niin saatat myös huomata, että tuopit eivät välttämättä tyhjene samaa tahtia kuin jos olisi pelkällä alkoholi linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä välttämättä erota muuta kuin silmistä,ellei ole ulkoiselta olemukselta rapanistin näköinen tai vetänyt liikaa, että sekoilee selvästi. Itse tunnen muutaman viihde käyttäjän ja heistä kyllä kokemuksen/tuntemuksen perusteella tiedä milloin ovat ottaneet jotain muutakin kuin alkoholia. Itse en käytä huumeita, mutta tiedän esim jos joku vetänyt ekstaasia niin yleensä syövät purkkaa koska leuat "vetävät". Piri päissään yleensä ollaan vaan skarpimpia ja energisempiä. Jos istut tälläisten ihmisten kanssa baarissa, niin saatat myös huomata, että tuopit eivät välttämättä tyhjene samaa tahtia kuin jos olisi pelkällä alkoholi linjalla.
Piripäät aina luulevat olevansa kovinkin skarppeja, mutta oikeasti ovat sellaisia kiiluvasilmäisiä, yhtäkkiä itseluottamus pilviin kohonneena tohottavia uhoajia.
Jos olet baarissa/clubilla klo 02 ja näät siellä ihmisen joka vaikuttaa täysin vesiselvältä ja energiseltä niin voit melkeen 100% varmuudella olettaa hänen ottaneen jotain muutakin kuin alkoholia.
No siis ongelmahan on se, että "aineissa" ihminen saattaa vaikuttaa täysin selvältä.
Joskus joku on vaan psykoosissa. Aina ei tartte edes vetää mitään päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piripäät aina luulevat olevansa kovinkin skarppeja, mutta oikeasti ovat sellaisia kiiluvasilmäisiä, yhtäkkiä itseluottamus pilviin kohonneena tohottavia uhoajia.
Ja se itseluottamus ei kohtaa hekilön älyn ja oikeiden kykyjen kanssa mitenkään ja herättää siksi hilpeyttä ja hieman sääliäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet baarissa/clubilla klo 02 ja näät siellä ihmisen joka vaikuttaa täysin vesiselvältä ja energiseltä niin voit melkeen 100% varmuudella olettaa hänen ottaneen jotain muutakin kuin alkoholia.
Mä olen aina vesiselvä bilettäessäni.
Siis myös vetänyt muutakin :D
Ap