Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa olette hakeutuneet migreenin takia päivystykseen?

Vierailija
17.12.2019 |

Saitteko apua vai passitettiinko kotiin?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onneksi todella harvoin päivää pidempiä migreeneitä eikä ole tarvinnut hakeutua päivystykseen, mutta pari kertaa olen joutunut päivystykseen kun en ole saanut kerrottua mikä vaivaa tai ympärillä olleet ihmiset ovat huolestuneet niin paljon etteivät luottaneet sanaani.

Vierailija
42/45 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lets face it. On paljon ihmisiä jotka menee sinne kun pilkurilli on nyrjähtänyt tai nenu vuotaa ja sitten on niitä, jotka menevät sinne vain ja ainoastaan kun oikeasti on aihettatai lähetteellä jolloin ei ole aiheellista sitä tarvetta kyseenalaistaa.

Turha siitä vetää hernettä nenään. Tosin en minä toisten päivystyksiä mene arvostelemaan, ellen oikeasti tiedä mistä syystä sinne on menty.

Itse en ole muuta kun lasten kohdalla joskus käyttänyt päivystystä vähän turhan kun olisi voinut mennä vaikka aamulla tkeskukseen, mutta siinäkin syynä se, että on saanut autokyydin tuolloin.

Lisäksi oli kyseessä tapaus, jossa kuitenkin tuli lähete erikoissairaanhoitoon, joten tavallaan turha keikka muutenkin olisinollut tk:n kautta. Ei hirveästi täydy omatunto solvata, jos tuollaisessa tapauksessa on toiminut noin. 

Paras tapaus oli kerran about 3 kertaa lapsen kanssa ensin tk ja sitten lähetteellä päivystys.

Olis ollu taas kiva nähdö sen lääkärin naama, joka niin muileana paasasi että terveyskeskuksen kautta pitää mennä! 

On suoraan jopa sanotu, että vaikka olisi lähetteen tarve ei niitä päivystyksistä kirjoiteta mielellään. Öhöm onko tuo järkevästi sanottu. Jos nyt tän kerran kirjoitetaan kun kysyin pitääkö vai huomenna mennä sinne tetveyskeskukseen lähetettä erikseen hakemaan? Mun mielestä turha päivystys on ainakin se, että ei tarvitse edes sitä lähetettä eli diagnoosi flunssa and thats it. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin migreenistä en tiedä mutta kai sekin on päivystyksellinen asia, jos tuntee että pää räjähtää tai jopa oksennuttaa. 

Js krooninen migreeni todettu niin varmaan on reseptilääkkeitä sitten varuilta jo valmiina, joten ei pitäisi uusia päivystyksen tarve.

Sen verran ihmeellistä ja rikollistakin täällä Suomessa on tuo terveydenhuolto, että en ihmettelisi, vaikka aina ei toimittaisi kuten pitäisi. 

Vierailija
44/45 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole saanut n. 3 kertaa lähetteen silmäsairauden takia päivystykseen. Siellä höpistään jostain haavoista silmissä. No huoh onneksi sen verran näkyviä oireita, että mitään psykosomaattista paskaa ei voi väittää olevan.

Hauska sinänsä seurata noita diagnooseja ja terveyapolun kulkua sellaisissa tapauksissa, missä ei mennä ihan lakien mukaan...tirskahdus.

Ap kai tajuaa tehdä eron päivystyksen ja lähetteellä tehdyn päivystyksen eroon? Käsittääkseni erikoissairaanhoidon päivystykseen mennään vain lähetteellä ja sinne tavalliseen päivystykseen, josta lähetetään eteenpäin, ilman lähetettä. Toki tuossakin varmaan vähän eroja.

Otetaan nyt esimerkkinä silmäsairaus, joka uusii ja josta henkilö on ollut jo lähetteellä erikoissairaanhoidon puolella. Hassua, että pitää mennä tk:hon ensin ja kuulemma silmäklinikan päivystyksern pääsee vain lähetteellä. Vaikka ihan selvää, että silmälääkärin, eikä tk lääkärin asia. Naurettavaa. Joten vaikka kuinka monta kertaa damassq sairaudessa tk jq lähete ja tk ja  lähete.

Vierailija
45/45 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin pelottavia nuo oireet, välkkyvät sahanlaidat, näkokentän sumeus, suun puutuminen...

Voi olla tosiaan aivoinfarkti tai halvaus yms. Jos tietäisikin varmasti, että on kuitenkin "vain" migreeni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan