Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa olette hakeutuneet migreenin takia päivystykseen?

Vierailija
17.12.2019 |

Saitteko apua vai passitettiinko kotiin?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen olen vienyt pari kertaa lastenklinikalle. Oksenteli niin kovin. Passitti kotiin vasta, kun kipu poistui ja oksentelu väheni.

Ekalla kerralla diagnosoitiin migreeni. Toisella kerralla annettiin riittävä migreenilääkitys. Sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä.

Vierailija
2/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni otettiin sairaalaan, kun jatkui kolmatta päivää ja oksenteli kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. En pysty siinä kunnossa lähtemään mihinkään.

4/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kerran, kun minulla ei ollut vielä diagnoosia eikä mitään lääkettä siihen. Särky tuntui silmien takana, enkä tiennyt, että se on migreeniä. Sain reseptin lääkkeeseen.

Päivystykseen kannattaa hakeutua, jos kohtaus ei mene ohi. Siellä voidaan antaa pitkittyneeseen kohtaukseen lääkettä suonensisäisesti. Ottaisin päivystykseen yhteyttä myös, jos tulee selkeästi erilaisia oireita kuin ennen tai särky on jotenkin poikkeavaa. 

Tsemppiä kovasti sinulle! 

Vierailija
5/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun särky jatkui neljättä päivää ja muuttui tunnin välein oksenteluksi. Sain migreenitippaa 4tuntia.

Sitä ihmettelin että sairaslomaa sain vain sille vuorokaudelle; puolikuntoinen olin vielä ainakin 2päivää ja olo oli normaali vasta viikon kuluttua pahimmasta päivästä. (Menin töihin kun sairasloma loppui mutta työkuntoinen en kyllä ollut)

Vierailija
6/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli mentyä, kun oksensin (migreenin takia), eikä migreenilääke pysynyt sisällä. Ottivat tosi asiallisesti, pääsin pimeään huoneeseen ja sain ensin pahoinvoinninestolääkettä pistoksena ja sitten kipulääkettä. Antoivat reseptin pahoinvoinninestolääkkeeseen, että voi toiste ottaa sen kotona, jos tarvitsee.

Vierailija
7/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti täytynyt migreenin takia käydä päivystyksessä, kun särky ei ole loppunut, omien migreenilääkkeiden ottamisesta huolimatta. Aina olen saanut kipulääkettä ja tarvittaessa sairaslomaa.

Vierailija
8/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku uusi juttu? Yksi sukulainen makaa migreenissä 3-5pv kerrallaan useamman kerran kuukaudessa On sairaseläkkeellä muistakin syistä mutta paha migreeni on yksi iso tekijä. Estolääkityskään ei auta ja täsmälääkkeitä ei saa halvausoireiden takia käyttää. Mutta kuulemma yksikään lääkäri ei ole koskaan sanonut että voisi hakeutua pitkittyneessä kohtauksessa päivystykseen. Miksi?

Vierailija
9/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin harvinaisempi muoto, ei tule ymmärrettävää puhetta suusta. Kipupiikkejä sain

Vierailija
10/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina lähteny migreenit buranalla.

Vierailija
11/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin elämäni hirvempään päänsärkyyn! Pääni oli haljeta, en pystynyt istuessa nojaamaan yhtään taakse vaan autossakin olin  ihan etukumarassa (mies luuli että oksennan mutta pääni vain meinasi haljeta kahta kauheammin, jos nojasin takataivoa selkänojaan) ja toinen käsi oli tunnoton. Sain kahta eri lääkettä toisen  nenän  ja toisen  suun kautta, sitten piti istua odotushuoneessa odottamassa  auttaisiko lääkitys. Auttoi nopeasti. Sain tuon jälkeen migreenidiagnoosin.

Vierailija
12/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne siellä päivytyksessä voi tehdä? Turhaa niitä on ruuhkauttaa entisestään pelkän päänsäryn takia!

Vierailija
13/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotta migreenialalla oltuani koen itseni jonkinlaiseksi kokemusasiantuntijaksi ja lisäksi minulla on erikoislääkärin ja LT:n tutkinnot ei-neurologian alalta. Ja väitän, että migreeni on sekä kansalaisten että lääketieteen ja terveydenhuollon ammattilaisten parissa pahasti aliarvioitu ja väärinymmärretty, pahimmillaan pahasti invalidisoiva ja jopa henkeä uhkaava sairaus. Itse itseäni olen joutunut lääkärinä hoitamaan ja eihän siinä hyvin meinannut käydä. Ajauduin 20 särkypäivää/kk kierteesen ja sain migreenin täsmälääkkeistä henkeäuhkaavan komplikaation. Onnekkaiden sattumien kautta sain sitten apua toiselta lääkäriltä, ei-neurologilta.

Sekä akuuttia että kroonista migreeniä vähätellään kovasti. Jokaisella on oikeus saada kärsimykseensä apua ja asiallista kohtelua.

Vierailija
14/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina lähteny migreenit buranalla.

Varmaan tämä on se raja jolloin kannattaa mennä päivystykseen. Kun ensi kerran ei tavallinen lääke enää auta.

Vierailija
15/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne siellä päivytyksessä voi tehdä? Turhaa niitä on ruuhkauttaa entisestään pelkän päänsäryn takia!

a. Ne yrittää siellä selvittää ettei kyse ole jostain henkeä uhkaavasta

b. Ne yrittää siellä auttaa ihmisiä eli antaa kipulääkettä, kortisonia ja rauhottavaa suoneen

Vierailija
16/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkä päänsärky jos tulee aura

Vierailija
17/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin. Olisin 7. taivaassa, jos migreeni olisi vain pelkkää päänsärkyä. Toivottavasti saat itsekin joskus kokea migreenin ihanuuden. Väitän, että kummasti alkaa päivystys kiinnostaa, kun oireita jatkuu useampi päivä. 

Vierailija
18/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapamatokin aiheuttaa migreeniä. Joten jos vaikka haluaa tarkistuttaa ettei ole loista siellä.

Vierailija
19/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut silloin kunnon lääkitystä. Pari kertaa sain tiputuksena lääkettä, kun oksensin lääkkeet.

Vierailija
20/45 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se oli päivittäistä, en pystynyt enää normaaliin elämään ja töissä käyminen oli helvetillistä. Multa löytyi magneettikuvauksessa sinustromboosi. Siihen jäi e-pillereiden käyttö.

N26