Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni muutto Australiaan loukkaa

Vierailija
17.12.2019 |

Ei minulla tyttären muuttoa vastaan mitään ole, mutta samalla menevät lapsenlapset, joihin minulla on lämmin ja läheinen suhde ja joita olen hoitanut paljon.

Omat tuloni ovat niin niukat, ettei minulla ole mahdollisuutta matkusteluun edes Euroopan sisällä, saati lentää kaukomaille.

Eikä tyttärelläni tai hänen miehelläkään huipputuloja ole, joten käytännössä joudun heivaamaan lapsenlapset elämästäni. Sähköisesti en tahdo yhteyttä pitää, koska se aiheuttaa vain suunnattoman ikävän ja katkeruuden siitä, että he ovat poissa.

Jokainen tietenkin tekee omat valintansa, mutta ei tämä reilulta tunnu.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni asuvat kaukana. Tietenkin pidän sähköisesti yhteyttä, mese, face, whatsappi, puhelin yms. Itse kun nuorena olin ulkomailla opiskelemassa kirjoittelin kotiin.

Voit tietysti lakata pitämästä yhteyttä, mutta ei se tilannetta ainakaan paremmaksi tee.

Voi se vanhemmalle tehdä. Pitäähän hänenkin omaa jaksamistaan ja elämäänsä ajatella. Ei sitä kukaan jaksa koko ajan surra ja ikävöidä.

Jos laps lähtee kauas, niin hän lähtee. Palataan asiaan sitten jos tulee takaisin.

Vierailija
22/25 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta ei kai se nyt reilulta tunnu, että mummi mieluummin lopettaa yhteydenpidon kokonaan kuin pitää yhteyttä sähköisesti

Onko se sitten lapsille reilua, että he eivät näe mummiaan muuten kuin ruudulla?

Ja kun he eivät näe mummiaan, niin ei mene kauan ennen kuin he alkavat vieraantua mummista. Arjessa oleva mummi on tuttu ja turvallinen. Kerran vuodessa tai kahdessa nähtävä mummi on vieras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, lentoja Australiaan saa reilulla viidellasadalla ja viisumi parikymppiä ja sen kesto on kolme kuukautta.

Saat varmasti sen rahan säästettyä vaikka vuodessa, että pääset katsomaan lapsia. Oletan, että tyttäresi majoittaa sinut matkan ajan.

Tsemppiä.

Vierailija
24/25 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsi ja lapsenlapset on kuolleet. Olisin onnellinen jos eläisivät vielä vaikka Austraaliassa. Olisin onnellinen nettiyhteyksistä.

Kamalaa :(

Voimia suruun <3

Vierailija
25/25 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on samaa itsensä toteuttamista, jota omat vanhempani tekivät. He eivät suostuneet hoitamaan lapsiamme, eivät kertaakaan, eivät edes hätätilanteessa.

Heidän mielestään se ei ollut heidän velvollisuutensa. Eikä tietenkään ollutkaan. Jokainen tekee elämässään omat valintansa. Omista lapsistaan on vastuussa, mutta ei lapsenlapsistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä