Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on köyhää 3 kilon "kinkku". Sellaisia on pakastimessa 2kpl, mutta taidan hakea huomenna 8-11 kilon kinkun

Vierailija
16.12.2019 |

Aina on ollut vähintään juhlakinkku n. 8 kiloa. Useimmiten kuitenkin harmaasuolatti 11 kilon kinkku. Pelkään että joulu menee pilalle kinkun takia.

Miten muilla kinkun kanssa?

Kommentit (44)

21/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi, että kinkun jämät kannattaa laittaa hernekeittoon, joka tehdään itseliotetuista herneistä ihan aidolla tavalla hitaasti hauduttaen. Herkkua on ja voi pakastaakin.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
22/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kahdelle se 10-12 kilon kinkku. Mitään ei ole jäljellä pyhien jälkeen.

Eikö teillä syödä jouluna mitään muuta kuin kinkkua?

Kuinka paljon painonne nousee joulunpyhien aikana?

Ettekö syö arkena riittävästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään pidä kinkusta. Me tehdään jouluna sellainen linssimureke, jossa on päällä karpaloita. Sen kyytipoikana punaviinikastiketta. Yksi mureke riittää minulle ja miehelle.

Vierailija
24/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-12 kg kinkku luulla, syödään aattona, ja molempina joulupäivinä. 3-5 aikuista ja kolme lasta. Maks kilo jää jos jää. Paistetaan ylikypsäksi niin että murenee. Näin olen aikanaan mummolassa viettänyt joulut ja perinteet jatkuneet omassa kodissa. Kinkkua syödään jouluna myös leivän päällä aamupalalla ja iltapalalla

Vierailija
25/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoiselle seurueelle ostat 11 kg kinkun?

Itse mietin, että riittäisikö 7 kg, vai pitäisikö olla isompi, kun meidän joulun muonavahvuuteen kuuluu 9 ihmistä ja koira.

Joskus on 3 kg pala kinkkua laitettu jouluksi, kun on ollut pienempi porukka syömässä.

Meillä ollut 4 aikuista n. 4 päivää ja 8-11 kilon kinkku. On muutama kilo mennyt kinkkua pakastimeen.

Luulen että tuo 7kg riittää 9 ihmiselle.

ap.

Vierailija
26/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle riittänyt pieni nyssäkkä siivuja, ei jaksa sitä mättämist. Sedällä on kuuleman mukaan sen sijaan jo toinen 10kg kinkku menossa kun koepaistaa joka vuosi ensimmäisen jo joulukuun alussa.. Ei kykene käsittämään miten kaksi vanhaa ihmistä voi vetää 30-40kg kinkkua joka joulu, kun ei poikansakaan yleensä vietä siellä kuin pyhät.

Vierailija
27/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään pidä kinkusta. Me tehdään jouluna sellainen linssimureke, jossa on päällä karpaloita. Sen kyytipoikana punaviinikastiketta. Yksi mureke riittää minulle ja miehelle.

Kai on luomua?

Vierailija
28/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kinkut on aika rasvatonta paskaa, pitäis varmaan vaan kylkirullaadia vetää, jos oikein haluis nautiskella.

Vierailija
29/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 120kg kinkku! Mihinkähän uuniin ton vaimon laittas?

Vierailija
30/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kun määräät, niin hyvin riittää miehelle.

Vierailija
31/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhtenä jouluna kalkkuna.

Se joulu meni kyllä pilalle.

Vierailija
32/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri tässä päivitteli, kun oli saanut tuttavalta yli 10 kg kinkun, kun se ei mahtunutkaan heidän 50 cm uuniin. 

Vierailija
33/44 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sellainen 7 kilon kinkku, luullinen, siinä on paras maku. Ylihän tuota jää, tehdään sitten pulled porkia joulun jälkeen. 

Mulle tulis tylsä joulu, jos joulupöydässä ei olis isoa kinkkua.

Vierailija
34/44 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeesti tehnyt hernekeittoa kinkun jämistä? Minusta siihen käy vain palvikinkku. Oikeestaan kinkunjämät ei sovi mihinkään, ei pitsaankaan joka sekin vaatii palvikinkkua.

Vierailija
35/44 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 120kg kinkku! Mihinkähän uuniin ton vaimon laittas?

Saunan lauteelle. Mutta kestää niin kauan kypsyä, että ei ehdi huomiseksi.

Vierailija
36/44 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeesti tehnyt hernekeittoa kinkun jämistä? Minusta siihen käy vain palvikinkku. Oikeestaan kinkunjämät ei sovi mihinkään, ei pitsaankaan joka sekin vaatii palvikinkkua.

Lapsuudessa äiti teki, ihan hyvää se oli. Itse en ole kokeillut. Nyt ostimme kahdelle aikuiselle 500 gr kinkunviipaleita, siitäkin jää varmaan puolet. Munakkaaseen voi käyttää, jos kinkku vielä maistuu.

Vierailija
37/44 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nukkumaan niiden hikisten 100 kilon kinkkujes kanssa, tuupo. 

Vierailija
38/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ongelma, kun 3 kg:n joulukinkusta jää yli puolet syömättä. Porukkaa on joulupöydässä 6-8 henkeä. Mieluummin luopuisin koko kinkusta, mutta kun mies ja poika haluavat sitä.

No ei jää kun siitä saa leivän päälle

Vierailija
39/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi kuuttakymppiä käyvää henkilöä ja meille ostetaan jälleen jouluksi kinkkua noin kilo. Aikoinaan, kun lapset asuivat vielä kotona, meni kinkkua ehkä kolmisen kiloa, nyt riittää vähempi, kun on vain kaksi syöjää. Tuosta kilosta syömme aattona ja joulupäivänä, lisäksi siitä riittää leivänpäällisiksikin. Meillä syödään jouluna paljon erilaisia kaloja mm. savusiikaa, graavilohta, loimulohta, sillejä, merirapusalaattia, katkarapuja ym. Kinkulle ja lanttulaatikolle ei jää yksinkertaisesti enää vatsaa tilaa kalojen jälkeen.

Vierailija
40/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä pelkän kinkun mättämistä? Meilläkin on kavereita joilla mene 2x 8 kiloa kinkkua jouluna.

Meillä kinkkua menee n 2-3 siivua per nuppi ja ehkä joku syö leivän päällä siivun myöhemmin.

Koskaan ei ole 3.5 kilon kinkku loppunut kesken vaikka meitä on syömässä 16 henkeä 2 päivän aikana.

Pääpaino on kuitenkin alkupaloissa, kaloissa ja mädissä. Pääruoka on vähän "tavan vuoksi".

Mutta jälkkärille jätetään aina tilaa.