Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieronnasta...

18.06.2006 |

...kaipailisin tietoa. Että saako mennä hierojalle, kun on raskaana? Tuli erään ystävän kanssa asiasta äskettäin puhetta ja hän sanoi, että ei saa mennä hierojalle raskaana, koska voi aiheuttaa esmes km:n.

Itellä on niskat ja sitä myöten koko selkä jumissa, josta johtuu sekin, että toista lonkkaa jo pakottaa, ko lihakset on tiukalla eli hierojalle kaipailisin, mutta uskaltaako tässä sinne mennä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole käynyt (vielä) hierojalla, vaikka tarvetta olisi kyllä. Mutta ainakin muutama ystäväni on käynyt odotusaikana hierojalla. Selkää ja hartioita kun hierotaan, niin mahallaan oleminenhan ei ole loppuaikana mahdollista, mutta hierojat hierovat myös sellaisessa etukenosti istuvassa asennossa. Mutta kannattaahan tuo nyt vielä vaikka neuvolasta tarkistaa, jos itseä epäilyttää.

-Amy, rv 21+3

Vierailija
2/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tässä ja edellisessä raskaudessa hierojalla. Edellisellä kerralla hierottiin istuvassa asennossa hartijoita. Nojasin siihen hoitopenkkiin kun se oli nostettu ylemmäs.Nyt on hierottu niin että olen ollut kyljelläni ja hetken selälläni jalat koukussa. Nyt on keskitytty enemmän jalkoihin ja lonkkiin kun mulla on niissä ollut särkyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt niska-hartiahieronnassa koko raskauden ajan säännöllisesti kerran viikossa. Alaselkääkin alkuun hierottiin, mutta se jätettiin kohdun kasvaessa pois. Toistaiseksi olen vielä pystynyt mahallaan olemaan, mutta kohta lienee vaihdos kylki tai puoli-istuvaan asentoon. Aion käydä hieronnassa raskauden loppuun asti, sillä niskani sitä vaatii.

Andoliniska, jolla raskausviikot hukassa.. oisko 28+1

Vierailija
4/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muuten hieronta on ok,mutta JALKAhieronnassa pitäis olla jotenkin varovainen,eli jos jalkapohjia käsitellään,eli hierotaan " vahingossa" vyöhyketerapia pisteitä,niin voi vahingossa hieroa sillee et synnytys käynnistyy.Näin on kerrottu mulle.

Vierailija
5/8 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyselin viime kesänä samaa kun oltiin kylpylään menossa. periaattessa myös mahallaan olo hieronnan aikana onnistuu, jos vain itse voit olla niin!

Mutta varoituksen sana intialaisesta päähieronnasta! Mulla se ainakin raskauden aikana laukaisi aivan älyttömän pahoinvointikohtauksen ja kesken piti hieronta jättää, kun en henkeä meinannut saada kun oli niin paha olo!

Viivi ja vaavi 7,5kk

Vierailija
6/8 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hierottiin sillä tavalla istuvassa asennossa, olin etukenossa pöytää vasten. Kohtu oli sen verran iso jo, että painoi huomaamattani ilm. reisivaltimot tukkoon ja multa meni taju. Hieroja edes ei huomannut tätä vaan heräsin sitten vasta hieronnan loputtua itse- oli taju kankaalla siis n. 15 minuuttia. Vähän pelästytti.

kannattaa siis olla varovainen;)

sitruska rv 37+1

Vierailija
7/8 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taidan uskaltaa mennä sitten hierojalle, koska kokemuksenne puhuvat puolestaan :) Raskauteni on vielä melko aluillaan, 7+6. Ainoa vaan, että tämä flunssa on riesana ja se hieman estää hierojalle menon.

Vierailija
8/8 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä minä kävin viime raskaudessa hierojalla, niin heillä oli sellainen ihana hierontapöytä, jossa oli raskaanaolevan massulle reikä keskellä! :o) Ihana oli siinä köllötellä mahallaan, kun en muuten ollut voinut maata vatsalla tietenkään ollenkaan moneen kuukauteen. Mutta niillä siis oli erikseen raskaana oleville hierontaohjelma, eli ehkä kannattaa mainita asiasta hierojalle... Istuillaan ollessa hartioita ja niskaa hierottaessa tuli mullekin tosi paha olo yhtäkkiä, eli piti keskeyttää. Siihen saakka oli tosi ihana kokemus, ja menisin uudelleen.