Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuotoa rv:lla 24

30.01.2006 |

Hei vaan kaikille,

En ole törmännyt näillä palstoilla seuraavaan ongelmaan:

Mulla on menossa rv 24 ja multa tuli pari päivää sitten ihan kirkasta verta. Ei mitään hirveää määrää, mutta sen verran kuitenkin, että huolestuin mahdollisesta keskenmenosta. Soitin synnytyssairaalaani ja mut tutkittiin sitten huolellisesti (vauvan sydänäänet kuunneltiin, tehtiin sisätutkimus, ultrattiin, otettiin kokeita) eikä mitään vikaa löydetty. Lääkäri vaan totesi miehelleni, että vaikka raskausaikana ei saisi tulla verta, niin on se kuulemma ihan tavallista. Haluaisin kuitenkin kuulla kommetteja, jos teille muille on sattunut samoin. Ja erityisesti mitä lääkäri on sanonut ns. hoitomuodoksi ettei tämmöinen enää toistuisi. Tämä kun säikäytti niin perin pohjaisesti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taisi ekassa raskaudessa olla pienen pientä vuotoa pari kertaa joskus viikoilla 14-20. Ultrassa kätilö kysyi olinko esim. ollut yhdynnässä viime aikoina ennen vuodon alkamista, ja kun myönsin, sanoi että on ihan tavallista tuollainen ' kontaktivuoto' , kun verta on paljon ja limakalvot herkät. Samasta syystä mulla tulee raskausaikana tosi helposti verta esim. nenästä ja ikenistä. Toisaalta muistan, että vuodot loppui kokonaan, kun hoidin muuten oireettoman mutta kovasti valkovuotoa aiheuttaneen hiivan pois. Eli ehkä kohdunsuu oli kuitenkin hiivan vuoksi ärtynyt, vaikka en itse meinannut edes tajuta hiivasta kärsiväni (oireisiin ei kuulunut lainkaan kutinaa, niin kuin yleensä, vain runsas valkovuoto). Toisessa raskaudessa ei ole ollut valko- sen paremmin kuin veristäkään vuotoa kertaakaan.

Vierailija
2/4 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuoti kanssa ihan kirkasta verta ensin viikolla 20 ja sitten uudestaan viikolla 23. Syyksi epäiltiin istukkavuotoa. Eli ultrakuvan perusteella näytti siltä, että istukka saattoi olla osittain kohdunsuun päällä ja siihen oli tullut pieni repeämä tai sitten ihan vaan hematooma, joka puhkesi.

Tuolloin 20 viikolla mut lähetettiin kotiin ja sanottiin, että ei voi mitään, jos kesken menee. 1,5 viikkoa sain sairaslomaa ja käskettiin ottaa ihan iisisti ts. en imurointia yms. siivousta, ei liikuntaa, ei pitkiä automatkoja. Sitten viikolla 23, kun homma uusi, mut otettiin pariksi päiväksi osastolle tarkkailuun. Kotiin pääsin, kun vuoto lakkasi. Kävi nimittäin niin, että päivällä ei vuotanut mitään, mutta sitten kun aamulla ekan kerran nousi ylös, niin verta holahti. Tuon jälkeen sain sairasloman koko loppuraskauden ajaksi ja kehotuksen ottaa ihan rauhallisesti.

Istukan sijaintia on seurattu nyt pariin otteeseen ja raskauden edetessä se on noussut pois sieltä kohdunsuun reunalta. Loppuajasta ei mitään vuotoja ole ollut, mutta kyllä mä olen ollut tosi iisistikkin.

Tsemppiä sulle asian kanssa!

juusopetteri ja pikku-kaveri 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun seuraavan kerran kävin vessassa, niin ei enää tullutkaan. Ensin säikähdin, mutta sitten kun sitä verta ei tullut kuitenkaan niin paljon,että ois housut sottaantunut, niin arvelin, että mulla varmaan on peräpukamia tms. mitkä vuotaa. Pitää seuraavalla neuvola kerralla kysyä tuosta, kun ei kuitenkaan mitään jatkuvaa vuotoa ole, mutta aina joskus jää paperiin ihan kirkasta verta ihan kunnolla.

Ehkä vähän ohi aiheen, mutta ajattelin lohduttaa, että ei ne välttis aina mitään vaarallisia ole ne pienet vuodot. jos ihan kunnolla vuotais (kuin kuukautiset) niin sitten ehkä huolestuisin.

Eggis rv 22

Vierailija
4/4 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa selvisi, että kohdunkaulalla on polyyppi, joka vuotaa herkästi, kun alueella on muutenkin normaalia enemmän verta liikkeellä. Tähän ei sen kummempia hoito-ohjeita tullut kuin että jos tulee verta enemmän kuin siteellinen, niin sitten pitää hakeutua sairaalaan.