Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin saada apua sosiaalityöntekijältä ennen Joulua... Ei onnistunut

Vierailija
16.12.2019 |

Kerroin että ollut vaikeaa ja käynyt lääkärissä 36 kertaa. Ei ole oikein rahaa. Ei ehdottanut muuta kuin että saat ajan loppiaisen jälkeen... Ei ruokakuponkeja ei mitään.

Kenelle sitten nuo avut menee?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään kirkolta, heillä ainakin on resursseja.

Vierailija
2/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta ensisijaisesti haet tukia. Kun menit sosiaalitoimistoon suoraan, epäilen, että olet hassannut rahasi johonkin turhaan. Sossu teki lain mukaan oikein. Ilman todisteita kuka tahansa miljonääri voisi mennä sinne vinkumaan. Ensiksi aina Kelaan hakemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäpäs nyt olla aikuinen ja huolehtia ihan itse elämäsi kuntoon AP.

Vierailija
4/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikos se nyt oli ap: n ongelma. Lääkäriajan saaminen vai rahan puute?

Vai johtuiko lääkärikäynnin tarve ahdistuksesta joka aiheutuu rahan puutteesta.

Akuutissa tapauksessa kyllä pitäs vissiin jostain saada ammattiauttajan apua.

Vierailija
5/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks kun hain toimeentulotukea Kelasta kesti saada hylkäävä vastaus 3 viikkoa

Vierailija
6/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin ne rahat on kadonneet? Tee lasu ja mene itse osastolle jouluksi niin ei tarvi jatkaa tuota 36 kerran lääkärissä ravaamis putkea.

Vierailija
7/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kaikki kuitit jäljellä... Ja muusta syystä kuin päävika nuo käynnit.

Vierailija
8/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko, että rahaa tulee vaikka sossu ei pysty tilannetta kartoittamaan ennen kuin loppiaisen jälkeen? Kyllä se tapaaminen ensin pitää olla ja asia selvittää ennen kuin mitään voidaan myöntää. 

Vierailija
9/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppoja hyvin avustetaan ainakin meidän kaupungissa.

Vierailija
10/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis herranjumala, miten kylmiä vastauksia... onneksi teillä täydellisillä on mahat ja lompakko täynnä. Sairastuminen saa kenen tahansa talouden rapistumaan, ei tarvi yhtään vinoilla.

Saisitko ap keneltäkään lainaksi joulun yli?

Vierailija
11/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: Siksi on hyvä että meillä on kela ja sossu, jotta ne vähän huonommin pärjäilevät kanssaihmiset saisivat apua. Miksi ei voida yrittää asettautua toisen ihmisen asemaan? Voihan ihminen olla monella tapaa sairas tai olla muita rajoitteita niin, että taloudellinen tilanne on heikko. Ap: lle voimia ja käy ensin Kelassa, ota mukaan sinne ainakin kahden kuukauden tiliotteet, myös ne lääkärilaskut, ym. Jos niitä on.

Vierailija
12/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut ruokaan rahaa ystävältä. Enää en kehtaa pyytää. Lääkäri sanoi että nämä "tietyt" ihmiset saa kyllä rahaa on nähnyt ja ehdotti soittamaan sosiaalityöntekijälle. Eikö ne jaa ruokakuponkeja? Kenelle ne menee?

Vierailija
13/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saanut ruokaan rahaa ystävältä. Enää en kehtaa pyytää. Lääkäri sanoi että nämä "tietyt" ihmiset saa kyllä rahaa on nähnyt ja ehdotti soittamaan sosiaalityöntekijälle. Eikö ne jaa ruokakuponkeja? Kenelle ne menee?

Sellasille, joilla on aika varattuna. 

Vierailija
14/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun lahjoituksiin pitää ilmottautua jo syksyllä. Nyt on auttamatta myöhäistä.

15/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja tienaa omat ruoka ja lahja rahat

Vierailija
16/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rahat on loppu? Mihin ovat menneet?

Ja turha sanoa: sähkölaskuihin, lääkärikuluihin tms, koska kyseiset menot ovat toimeentulotuessa huomioitavia menoja eli eivät käytännössä muuta rahatilannettasi mihinkään.

Jos on pienituloinen perheellinen, laittaa Kelaan toimeentulotuen hakemuksen ja jos laskelmien mukaan sinulle jää liian vähän rahaa, saat toimeentulotukea. Tarvittaessa hakemusta voi kiirehtiä soittamalla Kelaan / sossuun. Sinulle voidaan tarvittaessa myös Kelasta myöntää kiireellisesti maksusitoumus.

Tukea saa vain jos siihen on oikeutettu. Toimeentulotukeakin saa rutkasti yh-äiti.

Vierailija
17/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työkykyinen.

Vierailija
18/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisuus parantaa sairaudet ja korvaa ansionmenetykset sekä maksaa sairastelusta aiheutuneet kulut? Vau...

Vierailija
19/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näiltä vatipäiltä kannata kysellä ap. Ei nämä typerykset täällä mitään tajua x,D

Vierailija
20/44 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta ruotsiin ja husuta passi mereen. Sen jälkeen saat kaiken mitä osaat kuvitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän