Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oo0oo-helmikuisten pino sunnuntaille-oo0oo

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....Kaikille!

Meillä alkoi aamu taas jo 5.30, kiitos aamu auringon. Täytynee olla onnellinen, että ilmat rupeavat sopivasti kylmenemään, kun oma olo alkaa paisua ja kuumottaa oikein kunnolla. Siis hyötyä talvivauvasta!

Mies saa ensimmäiseksi tehtäväkseen ensiviikon aikana korjata kaikkien ikkunoiden itikkasuojat. Jalkani oli joutunut itikka armeijan hyökkäyslistelle.. 5 pistoa nilkasta alaspäin ja kutina on jotain ennenkuulumatonta! Ikinä ennen ei myöskään patit ole turvonneet peukalonpään kokoisiksi järkyttäviksi möhkö pateiksi. =(

Eilen illalla oli myös pakkoa herkutella, maissia on tehnyt mieli jo 2pv! Siispä kauppaan, samalla reissulla tuli haettua alkoholitonta viiniä puteli. Oikkein hyvvää, puoli pullollista meni piffin ja maissin kanssa. Tosin ahneella oli vähä kökkö loppu... Ahneena haukkasin tulikuumaa maissia sillä seurauksella, että kitalakeen sain aikaiseksi palorakkulan joka tietysti puhkesi sitä pihviä syödessä. Oli mielenkiintoista pestä hampaat illalla!

Muuten aurinko paistaa ja taitaa taas tulla oikein kiva ja lämmin päivä.

Vierailija
2/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenon kokeneelle ja voimia! (en enään muista nikkiä)

Eilen oli jännät paikat, kun oltiin kylässä ja siellä oli sitten olutta ja siideriä tyrkyllä.. Onneks selitys että " jonkun täytyy ajaa auto pois" meni läpi. Kyllä muutenkin pian joku keksii asian, kun huomaan välillä hymyileväni onnellisena ihan itsekseni..

Mulla alavatsassa vihlasee aina kun tekee jonkunlaisen nopean liikkeen, jossa joutuu vatsalihakset töihin, onkohan nää niitä kiinnike-kipuja!?

Rinnat on ihan sikakipeet! Niihin ei voi koskee ollenkaan, muuten huudan heti! Kauhee väsymyskin vaivaa välillä.. vois nukkua koko päivän.

Muuten olo on ihan normaali. Odotan innolla ekaa neuvolaa ja sit vielä innokkaammin ekaa ultraa, missä varmistuu kunnolla koko raskaus ja että " vaavi" on oikeassa paikassa!

Ei oikeen vielä osaa uskoo todeks, että on raskaana, kun on tehnyt kotona testinkin.

Tehdäänköhän neuvolassa minkäänlaista testiä enään, vai luottaako ne kotitestiin kanssa?!

Mun tekis mieli ostella jo kaikkee vaatetta ja tavaroita valmiiks, mutta ei taida olla järkevää ihan vielä...

hauskaa sunnuintain jatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli myös minulla. Sain hillittyä itseni ja ostin vain 5m ihanaa keltaista lastenkangasta josta aioin tehdä pinnasängyn suojat.

Älä huoli mammutti80 (oliko se noin?) Munkin oli IHAN PAKKO ostaa jotain konkreettista, vauvaan liittyvää.

Vierailija
4/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessalle isot voimahalaukset.

Mammutti oli pohdiskellut, onko raskaana ollenkaan - tuttuja ajatuksia! Minä kävin lääkärissä heti plussattuani, ja lääkäri ei tehnyt mitään muuta ku antoi jonkun oppaan - ja sanoi, et sit kun muutan Suomeen, mun pitää siellä hankkiutua neuvolaan! Sillon on jo rv14, eli sitä ennen en nyt sit mene mihinkään testeihin tms....mitä jos kuvittelenkin koko jutun?!? Ultra me varattiin siten, että päästään sinne kun tullaan lomalle Suomeen. Sillon on kyllä vasta rv6+5, mutta toivon saavani varmistuksen että tuolla sisällä joku on...

Helga mainosti jotain viiniä piffin seuraksi - täällä alkoi heti kuola valua! Kerro ihmeessä mikä viini se oli! Noita holittomia viinejä on usein parjattu, olis kiva kuulla jos joku niistä on tosiaan ihan kuranttia!

Shoppailusta oli ollut keskustelua...pitää tunnustaa, että minä oon jo ostanut aika paljonkin kaikenlaista jo ennen ku alettiin yrittämään vauvaa! Perusteluni miehelle on se, että täällä ei lastenvaatteista mee alv:ia joten ne on edullisempia...eli PAKKOHAN niitä on täältä hamstrata :))

Nauttikaa kesäsäästä - minä vielä ainakin tän päivän makaan sisällä niistämässä...

makkara

Vierailija
5/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on muutto saatu tehtyä, ja pääsee nauttimaan auringostakin oikein kunnolla!

Tänään kävimme tytön kanssa ensimmäistä kertaa uimassa, ja häntä piti oikein jarrutella ettei olisi syvälle mennyt.Ei pelännyt ja kauhistellut yhtään vettä.

Tytön 1 vuotis synttäritkin tuli pidettyä tässä, että hulinaa ja vilskettä on kyllä ollut.

Minulla on nyt ollut parina päivänä todella kovaa mahakipua, mutta tiedän että se johtuu kohdun kasvamisesta. Ja kun olen laiha, niin maha näkyy jo! Olen käyttänyt pitempiä paitoja että ei nyt kaikki jo arvaisi vielä tässä vaiheessa. viikkoja on nyt 7+2

Kaksosraskaus pelottaa, minun suvussani niitä on aika paljon!Olisi äkkiä ultra niin saisi tuohonkin selvyyden!Toivon että ei ole kuin yksi, mutta jos on kaksi niin ei voi sit mitään! tervetuloa!

Jaa tyttö heräs niin pitää taas joutuu!;)

" nähdään"

Vierailija
6/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin tykästyny juomaan noita saksalaisia valkkareita, ja kohtuuhintaisia.

Eli jos oma viinimaku on puolimakea/makea valkkari niin mä tykkäsin tästä:

EBONY VALE, Chardonnay 0,05%. Muistaakseni alkontäti sano et puolimakea.

Täytyy kyllä sanoa, et eipä paljon vaihtoehtoja ollut täällä alkossa.. 2 valkkari ja 2 punkkua holittomina versioina.

Makuja on tosiaan monia, mut ois kiva kuulla mitä muita versioita holittomista ihmiset on juonu.

*Taidan laittaa topicin tästä aiheesta*

Vierailija
7/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää hakea tuota Ebonya juhannukseksi!

SS

Vierailija
8/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan. Tosiaan pikkuhiljaa olen astumassa mukaan teidän muiden helmikuisten junaan. Vielä on semmoista ollako-vai-eikö-olla-pohdintaa, eikä oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä/miten pitäisi olla/miltä pitäisi tuntua... Varmasti tiedätte =)

Viime sunnuntainta tein kauan odotetun plussan. Meillä yritys alotettiin jo 12/04. Alko pikkasen usko omiin mahdollisuuksiin hiipumaan. Meillä oli helmikuulla eka plussa (lähinnä haamu), joka meni kesken miltei heti. Nyt ollaan jo vähän pidemmällä.

Laskureiden mukaan olen saanut erilaisia laskettuja aikoja 7.2.-12.2. välille. Juu, LA on pitänyt käydä jo tsekkaamassa, vaikke oikein uskokaan omaan raskauteensa... Hölmöä...

Eka neukkari mulla on 5.7. eli reilu pari viikkoa vielä pitää odotella. Jatkossa seuraavista mahdollisista ultrista, ulkonäkömuutoksista, tuntemuksista tai muista minulla ei ole mitään tietoa, ensimmäistämme kun haudomme.

Vielä ei olla kerrottu kun ihan parille lähimmälle, miehen vanhemmille (asutaan samassa talossa, joten ne huomais nämä hölmöilyt muutenkin), miehen siskolle (on semmonen miehen " tukihenkilö" muutenkin) ja mun parhaalle ystävälle. Mun vanhemmille ei oo vielä kerrottu. Niitä näkee sen verran harvemmin, että asian saa salattua vielä tovin =) Ehkä sen neukkarin jälkeen sitten uskaltaa kertoa kotiväelle. Ja töissäkin tekis mieli kertoa, että ens kesän lomajärjestelyt on vähän hankalia mun takiani... Onneks mun lähin työtoveri on ens viikon lomalla, ei tarvi pelätä lörpöttelevänsä liian aikaisin.

Mitään erikoisempia tuntemuksia mulla ei oo ollu. Tissit oli alkuun tosi arat. Arat ne on toki vieläkin, mutta helpotusta on tapahtunut suuresti. Lisäksi minulla on joka päivä ihan hirveitä ilmavaivoja. Välillä mahaan oikein sattuu, kun ilmakupla etsii tietä ulos. Ja masu on ollu sekasin ja pissallakin on saanut käydä. Janottanutkin on vähän (ihme, jos pissattaa :oD ), mutta nämä helteet tekevät oman osansa, kuin myös semmoseen äklöön oloon, joka välillä velloo kurkunpäässä. Varsinaista pahoinvointia kuitenkaan ole ollut.

Hirveästi tekisi mieli käydä ostiskelemassa Ärrältä Vauva-lehti, Kaksplus, Odotus ja 9 kuukautta (+ muita vastaavia, mitä niitä onkaan). En kuitenkaan kehtaa tehdä sitä täällä omassa kaupungissa. Kummankin Ärrän kassalla on tuttu ihminen (ei toki aina työvuorossa, mutta silti), kauppojen kassat on tuttuja, kaupoissa voi törmätä tuttuihin... Eikä tämmösellä pienellä paikkakunnalla oikein kehtaa ostaa mitään Vauva-lehteä... Joku kuitenkin rekisteröi sen heti. Pitäs keksiä joku hyvä syy lähteä shoppaamaan lähikaupunkiin, sieltä voisi niitä lehtiä sitten ostaakin. Ei viittis tilatakaan niitä lehtiä kuin sikaa säkissä, siksi mielellään ostaisin irtonumerot näytelehdiksi.

Sit toisaalta mun tekis mieli tehdä masuasukille jotain nuttua ja potkupukua. Hyvä, etten oo vielä hakenut malleja käsityölehdistä! Onneksi minulla on tuossa vielä kesken oman neuletakin tekeminen. Sitten voisi antaa jo periksi =) Ja kun takki on saatu valmiiksi, on masuasukki jo sen verran kasvanut, että hänelle voisi tosiaan tehdä jotain valmiiksi.

Vierailija
9/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!Tein aamulla testin ja haalea plussa tuli eli tänään kun ois pitänyt menkkojen alkaa niin eipä ole kuulunut ei. Jos nyt tää on oikeasti raskautta niin oon hirmu onnellinen. Meillä esikoinen syntyi helmikuussa 2005 25.2 ja nyt menee laskettu aika ehkä sinne 21.2.2007 eli aikas lailla 2 vuotta tulee ikäeroa. Mutta olen siis vielä varoen onnellinen ja odottelen ensviikkoon et plussa vahvistuisi. Pelkäsin että menee tässä yrittäessä kauemmin kun esikoinen tuli jo toisesta kierrosta ja nyt sama juttu eli toinen kierto. Rinnat ovat kipeät ja lämpö koholla ja väsyttää ja inhottavasti huippaa!!Esikoisestakaan ei ollut pahoinvointaja tai mitään, toivotaan että nyt menisi samoilla linjoilla ja etenkin että se plussa nyt olisi ja pysyisi.

Vierailija
10/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt muutaman rivin kirjotella vaikkei mitn ihmeellistä asiaa olekaan.

Meil oli tänää " grillikauden" avajaiset, mies käristi kesän ensimmäiset makkarat. En sit pystyny syömää ku vaa yhen, ei nyt maistunu hiiltyneet kärtsät. :o Oonkohan mä raskaana tai jtn...? Hih :)

Raskausoireet on edelleen hiipuneena, eilen illalla kyl yrppä lens hampaita pestes. En o kyl vuotanu tänää, ett saa sit nähä mitä tää on vai mitn. Huomennahan se neuvola on joten ei o enää pitkä aika. Pikkasen kyl jännittää näkyyx tuol mitn... Toivottavasti. bd

Jep, tässä nää. Helminauhalaisille illanjatkeita ja hyvät voinnit!

Maaret(ti) (rv7+2?)

Vierailija
11/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja uusille tervetuloa ja ONNEA!! =)

Vierailija
12/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon pari päivää vaan seurannu taustalta, on ollu vähän pinna kireellä. Onko muita ketä saattaa ihan pienestäkin ärsykkeestä tai jos asia ei vaan mee niin ku itse haluis, ni ihan sairaita raivareita sellasia lapsen raivoa vai pitäskö sanoa hormoonimyrskyä??? Mul ei yleensä normaalissa kierrossa tuu tällasia, vaikka oon kuullu et joillekkin ihan normaalia pari päivää ennen menkkoja. Mul oli ekaa odottaessa ihan sama juttu, mut se meni kyl jossain vaihees ohi. Sillon jo se vaan pisti miettimään, et oonpas mä kauhee joskus ja ihan itteekin pelotti välillä.

Ja kun sitä oireettomuutta kehuttiin ni nyt se närästys sitte tuli, eli vähän jälkeen ku on syöny tai ku yöl juo vettä ni tulee ihan kauheen pahaolo. Joo ja rennietä söin ekan kans sen verran et en tiiä kumpi oksettaa enemmän närästys vai rennie.

Sunnuntai illan jatkoja kaikille!!!

Emylis 6+0

Vierailija
13/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ja voimia [b]Tessa[/b]lle!

[b]Mikonäippä[/b]: alkiovaiheessa alkion koko kertoo iän tarkkaan, eli ultran la on tarkka. Mutta vauvahan ei siitä kuitenkaan piittaa :)

[b]Mammutti[/b]: kyllä ainakin täkäläisessä neuvolassa luotetaan kotitestiin. Ei tehty siis uutta raskaustestiä.

[color=pink][b](.) [/b][/color]Ihanaa, kun olen saanut viikonlopun hiippailla äitiyshousuissa pillottelematta mahaa (töihin täytyy varmaan sonnustautua humenna taas johonkin säkkiin). Eilen silitin pöytäliinaa esikoisen ollessa päiväunilla, kiusaus kypsyi uunissa, pesukone pyöri ja talo oli ihanan viileä ja hiljainen. Tuntui niin järkyttävän onnelliselta. Ja sitten alkoi naurattaa: olin niin kliseemäisesti kotitöissä - raskaana ja avojaloin :D Sorrettu naisparka?

Esikoisen kanssa ollaan nautittu viikonlopusta: kyläilty ja tehty autoretki rantakahvilaan. On bongattu hevosia, lehmiä, veneitä ja panssarivaunuja - vähän alle 2-vuotiaan toiveiden täyttymys :D Tänään poikettiin vielä kotimatkalla hampurilaisilla, ihan kahdestaan. Kivaa kuitenkin, kun saan miehen taas huomiseksi kotiin [color=red]♥

[/color]Onnittelut uusille plussanneille!

- Pomelo, rv 7+1

Vierailija
14/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypätkää muutkin mukaan tänne:

http://groups.msn.com/Helminauha2007

Vierailija
15/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä! Kyllä on ollu ihanat ilmat. Vähän liian kuuma vaan meillä sisällä... tuuletin pyörii, mut vaikutusta ei tunnu.

Oon ollu tosi touhukas tänään.... Pessy pari ikkunaa, imuroinu, pessy lattiat, tehny ruokaa ja herkkuja myös, käyny rannalla ja uinu ja vaikka mitä! Uskomatonta varsinkin nuo siivoomiset (inhoon siivoomista) ja kuka hullu nyt tälläsellä kelillä siivoo...?!!? No kyllä ainakin saa hyvällä omalla tunnolla köllähtää sänkyyn tänä iltana.

Miulla menny aika hyvin tässä lähiaikoina.... Ei oo niin kauheesti ollu pahaolo ja oksentanu en oo kertaakaan and I want to keep it that way.... (inhoon oksentamista), mut jos se tulee niin minkäs sille voi.

Tässä sitä nyt sit vaan juhannusta ootellaan tai ei niinkään sitä vaan neuvolaa joka ois heti jussin jälkeen ma. Ja kovasti oon myös miettinyt, että pitäskö minun(kin) käydä yksityisellä ultrassa, kun tuntuu niin moni käyvän. Ite olin ajatellu, että ootan sinne vakkari ultraan asti, mut nyt on ruvennu kaveritkin kaikkee epäilemään, että ois sit helpompi niillekin jo kertoo, kun olis jotain varmuutta siitä ultrasta, että onko siellä ketään ja onko kaikki hyvin. Ei olla kerrottu vielä kenellekään. Hirveesti teksi mieli kertoo, mut toisaalta taas odotella ja varmistella, että kaikki on ok.

Ja niistä testeistä... Kun soitin neuvolaan, niin sanoivat, että eivät tee enää raskaustestiä siellä... eli luottaavat kotitestiin tai niinhän se sano, että ne käyttää ite suht samoja testejä. Näin täällä P-Karjalassa päin.

Mut hyvää illan jatkoo kaikille ja hyvää yötä!

Huomiseen!

Vierailija
16/16 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Laskitko la:n vauva-lehden laskurilla? Minä katsoin siitä ja la oli 22.2- eli päivän pidemmällä. Viimeiset menkat 18.5. Oksettaa aika lailla ja tein testinkin jo ennen kun menkkojen piti alkaa(tein sitten vielä toisen parin päivän päästä). Mietin tässä, milloin varaisin neuvolan..

Ihanat fiilikset on. Ei haittaa vaikka oksennus meinaa tulla- tietää ainakin olevansa raskaana..

Tämä on kolmas raskaus mutta aivan yhtä ihmeelliseltä tuntuu. Tyttö on nyt 3-v ja poika 2-v.

Iloista odotusta kaikille!!