Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaudesta selvitä ilman että kroppa on pilalla?

Vierailija
16.12.2019 |

Kuinka todennäköistä on, että timmi keho pysyy sellaisena myös raskauden aikana? Onko väistämätöntä, että tulee raskausarpia ja roikkuvaa nahkaa, vai pystyykö asiaan oikeasti itse vaikuttamaan? Mitä muita asioita voi tulla eteen esim. hiustenlähtö ?
Rehellisiä vastauksia kiitos.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin ois kiva tietää varsinkin tuon roikkuvan nahan osalta, jos raskauden aikana treenaa ja syö järkevästi, eikä perinteiseen tyyliin lihota itseään pullalla 25 kiloa, niin luulis olevan merkitystä.

Vierailija
2/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti maha kasvaa raskauden aikana, ja synnytyksen jälkeen jää roikkumaan, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Palautuu kyllä timmiksi jos et ole lihottanut itseäsi raskauden aikana tai sen jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ainakaan jäänyt vatsa roikkumaan. Kontillaan tuntuu että vatsanahka vähän löysempi, mutta seisten normaali. Myöskään arpia ei tullut. Rintojen kanssa ei käynyt ihan yhtä hyvä tuuri, mutta ihan ok ne palautui.

Vierailija
4/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väistämätöntä. Mulla ei ole raskaudesta jääneitä arpia. Nahkakaan ei varsinaisesti roiku, vaikka kyllä sen venyneen alueen tunnistaa siitä, kun menee kontilleen. Siinä se roikkuu alaspäin. 

Mä en tiedä, miten vastaaja nro 1 ajattelee, että "perinteinen tyyli" on se, että lihottaa pullalla itsensä 25 kg. Raskauteen ei voi oikein lähteä sillä asenteella, että minä aion nyt tehdä raskausaikana näin, kun etukäteen ei voi oikein päättää, millainen siitä raskaudesta tulee. Esim. mä olin aloittanut kahvakuulaharrastuksen ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, ja ajattelin, että jatkan sitä läpi raskauden. No, ensinnäkin mulle tuli virheasentoja jo ihan parin raskauskuukauden jälkeen, joten voimaharjoittelulle piti sanoa hyvästit. Sen jälkeen hyvästit piti sanoa muullekin liikunnalle, koska mulla oli yksinkertaisesti niin paha olo, etten pystynyt juuri muuhun kuin sohvalla makaamiseen. Toki myös sairastin yli kaksi kuukautta putkeen. 

Eli ei kannata esiintyä raskauden asiantuntijana, etenkään toisten raskauksien, jos ei ole ensimmäisestäkään kokemusta.

Vierailija
5/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Ei musta huomaa mistään, että olen lapsen saanut. Ei arpia, ei liikakiloja eikä roikkuvaa nahkaa.

Vierailija
6/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hyvässä kunnossa etukäteen ja raskauden aikana ja painoa tulee vähän, palaudut todennäköisesti ihan hyvin. Jotain osviittaa voi saada myös siitä, miten äitisi palautui raskaudesta/raskauksista.

Vierailija
7/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti maha kasvaa raskauden aikana, ja synnytyksen jälkeen jää roikkumaan, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Palautuu kyllä timmiksi jos et ole lihottanut itseäsi raskauden aikana tai sen jälkeen. 

Kannattaa muistaa, että nahka voi tulla raskausarpia mahan kasvaessa. Riippuu ihan ihon sidekudoksestasi. Toki myydään kaikenmaailman voiteita, joiden pitäisi ne estää, mutta eihän ne toimi oikeasti jos olet niille altis. Vaslenevat kyllä ajan kuluessa. Sama voi käydä rintojen iholle. Monesti rinnat kärsii enemmän ja imetyksen jälkeen eivät ole entisellään.

Vierailija
8/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahanahka ja rinnat ei repeä jos laihduttaa ennen raskautta. Itse pudotin 68kg lähtöpainosta ennen raskautta 60kg. Viimeisillään raskaana painoin 74. Melkein kaikki kilot jäi synnärille ja ei tullut yhtään arpea. Nyt aion pyrkiä pitämään painon n. 63kg.

Raskaana olessa on viisasta tarkkailla painoa. Olisin voinut syödä 5 suklaalevyä päivässä jos olisin antanut himolle vallan.

Väliliha saattaa revetä mutta se saadaan kyllä tikeillä kuntoon. Paikat ei löystynyt mielestäni. Jos on koskaan kokeillut f istausta niin sama asia. Vauvan pää on pienempi kuin iso kokoisen miehen nyrkki. Eli paikat kyllä palautuu jos harrastat kerran elämässäsi f istausta tai synnytät yhdesti. Eri juttu jos otat joka toinen päivä nyrkkiä tai synnytän 10 lasta.

Vierailija
9/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi selvitä ilman mitään pysyviä muutoksia. On todella yksilöllistä eikä varmaankaan voi etukäteen tietää miten käy. Itsellä 3 lasta ja kroppa on palautunut täysin ennalleen.

Vierailija
10/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahanahka ja rinnat ei repeä jos laihduttaa ennen raskautta. Itse pudotin 68kg lähtöpainosta ennen raskautta 60kg. Viimeisillään raskaana painoin 74. Melkein kaikki kilot jäi synnärille ja ei tullut yhtään arpea. Nyt aion pyrkiä pitämään painon n. 63kg.

Raskaana olessa on viisasta tarkkailla painoa. Olisin voinut syödä 5 suklaalevyä päivässä jos olisin antanut himolle vallan.

Väliliha saattaa revetä mutta se saadaan kyllä tikeillä kuntoon. Paikat ei löystynyt mielestäni. Jos on koskaan kokeillut f istausta niin sama asia. Vauvan pää on pienempi kuin iso kokoisen miehen nyrkki. Eli paikat kyllä palautuu jos harrastat kerran elämässäsi f istausta tai synnytät yhdesti. Eri juttu jos otat joka toinen päivä nyrkkiä tai synnytän 10 lasta.

Se, tuleeko raskausarpia, riippuu kudostyypistä ja esim. kollageenin määrästä.

Vierailija
11/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ajattelet kropan olevan 'pilalla'? Itselläni näkyy kyllä varsin selvästi, että lapsia on, mutta kroppa on kaikkea muuta kuin pilalla.

Vierailija
12/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainokaiseni 42 v. Odotin saavani kaikki raskauden jäljet. Hoikka olen ollut aina. Ei yhtään raskaus-arpea. Rinnat eivät juurikaan kasvaneet raskauden ja imetyksen aikana. Eivät roiku 1,5 v imetyksen jälkeen. Esim kynä ei pysy rinnan alla, ei siis taivetta rinnan alla, c-kuppi. Imetyksen olen lopettanut vuosi sitten. Maha oli littana 10 päivää synnytyksestä, eikä pömpötä edelleenkään. Enkä edes liiku kovin paljon. Varmasti on jotain pientä muuttunut, rinnat varmaan vähän alempana ehkä. Jos nyt lihoisin niin uskon että vatsa pömpöttäisi helpommin. Itse pidän tätä asiaa kummallisena, koska jäljet eivät haittaisi. Luulin, että näin vanha ei palautuisi yhtään.

Vierailija
13/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalla oleminen tarkoittaa sitä että jokin asia ei toimi enää alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan, joten suurin osa kropista selviää ihan mainiosti raskaudesta. 

Vierailija
14/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja elämästäkin voi.

Esim mummini oli vanhanakin kaunis ja ryppyinen ilman kauneusleikkauksia. Hän oli äiti seitsemälle, ikänsä ollut normaalipainoinen ja liikunnallinen. Vanhanakin oli pitkä tukka, iloiset silmät, onnellinen mieli ja hymy, reipas askel ja kauniit sääret. Hame päällä kulki.

Vierailija
15/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarpiin, vatsanahan tai tissien muutoksiin ei itse juuri voi vaikuttaa. Kuitenkin, jos antaa itsensä lihoa 30kg raskauden aikana, voisi kuvitella, että muutokset todennäköisempiä kuin sellaisella, jonka paino vain nousee raskauden vaatiman määrän. Näinhän se on myös heillä, jotka eivät raskaana ole.

Täytyy muistaa, että painon nousu ja lihominen ovat eri asioita.

Mä olen siitä onnellisessa asemassa, että kahden raskauden jälkeen mulla ei ole arven arpea eikä löysää nahkaa. Ekassa tuli 11kg ja toisessa 7kg. Kaikki kilot jäivät synnärille. Tissitkin ovat lähes samanlaiset kuin ennen raskauksia.

Ei kannata peilata itseään muihin, me ollaan kaikki yksilöitä.

Vierailija
16/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta raskaudesta ei jäänyt jälkeäkään. Toisesta jäi vatsalihasten erkauma, joka vaikuttaa vatsan ja koko kropan muotoon. Ei kroppa nyt pilalla ole, mutta on tästä aikamoinen jatkuva vaiva ja muistaminen...fysioterapia, jatkuva erkauman jumpauttaminen ja tietynlaisten liikkeiden välttäminen esim. salitreenissä. Selkä kipeytyy herkästi, kun vatsan tuki on puuttellinen.

Vierailija
17/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 55-vuotias eli alkaa kroppa rupsahtelemaan ihan itsekseen, mutta 30 vuotta sitten olleen raskauden jäljiltä ei sellaista tapahtunut. Lapsi oli pienikokoinen, en lihonnut kuin 6-7 kg, olin nuori ja liikunnallinen. Ei jäänyt raskausarpia, kiloja tai venynyttä ihoa. Ennalta sitä ei kuitenkaan voine tietää.

Vierailija
18/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turposin "perinteiseen tyyliin" melkein 30 kiloa. Suurin osa siitä oli nestepöhötystä. Jaloista tuli viimeisellä raskauskolmanneksella ihan uskomattomat tukit ja kävelykin sattui. Nivelet kipeytyivät, sormet, ranteet, polvet, ihan kaikki. Uinti oli ainoa hyvä liikuntalaji, eli kylmässä järvivedessä kelluminen. 😂 Synnytys oli yhtä miellyttävä kokemus kuin raskaus.

Mutta raskausarpia ei tullut yhtään, ja hiukset ja iho kukoistivat. Käytin Bio-Oilia ja Vitabalans Biotiini Collagen-tabletteja. Vatsalihasten erkauma kuroutui kiinni alle kahdessa kuukaudessa.

Kaipa se on vähän tuurissaan. Mutta vauvan takia kannatti.

Vierailija
19/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ekan ja tokan lapsen välissä timmimmässä kunnossa kuin koskaan. 170/58, litteä vatsa, vatsalihakset näkyivät, hyvä yleiskunto. Rinnat kylläkin kuihtuivat kokoon imetyksen ja laihtumisen myötä. Nyt tokan jälkeen en tiedä miten käy, palautuminen näyttää olevan hitaampaa. Olen toki vanhempikin. Molemmissa raskauksissa painoa tuli n 18kg.

Vierailija
20/41 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näy kuin rinnoista se, että on neljä lasta kannettu ja imetetty. Maha on aivan litteä tai itseasiassa siinä näkyy sixpack. Mulla on aina ollut hyvät vatsalihakset ja oon treenannut niitä jatkuvasti teini-iästä asti. Oon ollut onnekas siinä mielessä, että oon joka raskausaikana pystynyt liikkumaan loppuun asti. Neljättä odottaessa kävin juoksulenkillä laskettuna aikana 😅 Tietenkään en olisi tehnyt niin, jos ei olisi tuntunut yhtään hyvältä. Perimällä on myös tosi suuri vaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme