Te, jotka ette laita perinteisiä jouluruokia, olisiko ideoita pöytään, juhlavia mielellään
Itse ei osaa muuta kuin jotkut pihvit, lohkoperunoita ja juustokakkua, mutta kaipaan jotain uutta vaihteeksi. Nyt kun ei ole kiire tehdäkään, kun on aatonaatto lomaa ja viikonloppu sitä ennen. Meillä vielä on yksi gluteeniton, luontaisesti, joten sekin pitää ottaa huomioon. Hänen vatsansa kertoo kyllä hetkessä, jos ruoka on sopimatonta. Saa jotain joulun makua olla, mutta perinteiset ei meillä kovin hyvin uppoa, maistellaan kyllä mutta kukaan ei paljoa ota.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Gluteenittomat täytetyt sämpylät+salatti makusi mukaan.
Halusin ideoita juhlavista ruuista.
Vierailija kirjoitti:
Sushia ihmistarjottimelta.
Ja jos väität ettei ole juhlavaa, niin mikä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Mä paistan kokonaisen ankan, ja perunat ankanrasvassa. Kylkeen kypsennettyjä juureksia. Pikkuhyväksi kylmäsavulohimoussea ja kylmäsavuporo-vuohenjuustorullia, en vaan vielä ole keksinyt minkä kanssa. Meillä crohnikko ja vilja-allergikko, kumpikaan ei välitä jouluruoista.
Hei mistä sä ostat ankan? Haluaisin ostaa vain luomulihaa, Lidlin pakastejutut ei niin innosta, niin ei ole tullut laitettua koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin ideoita juhlavista ruuista.
Ai, minulle on juhlavaa.
Hanhea, mikä on täytetty takapuolessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä paistan kokonaisen ankan, ja perunat ankanrasvassa. Kylkeen kypsennettyjä juureksia. Pikkuhyväksi kylmäsavulohimoussea ja kylmäsavuporo-vuohenjuustorullia, en vaan vielä ole keksinyt minkä kanssa. Meillä crohnikko ja vilja-allergikko, kumpikaan ei välitä jouluruoista.
Hei mistä sä ostat ankan? Haluaisin ostaa vain luomulihaa, Lidlin pakastejutut ei niin innosta, niin ei ole tullut laitettua koskaan.
Tämä on Lidlin pakasteankka, se on ollut ihan hyvä. Noilla kriteereillä lähtisin kysymään kauppahallista (asun Tampereella).
Jos joulun makuja saa olla, ettekä muuten syö punajuurta, niin tehkää siitä jotain muuta, esim. kakku. En osaa antaa ohjeita, mutta tiedän, että niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi blinit / blinipannari? Tattari on gluteenitonta ja täytteet voivat olla arkisia tai juhlavia. Itse käytän yleensä tätä taikinaohjetta: https://www.myllynparas.fi/reseptit/blinit-tattari-tumma-olut-taikinasta
Onko tummaa oluttakin gluteenittomana? Ihan kaupassa vai Alkon valikoimaa?