Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukka estää seksin täysin, mikä ratkaisuksi?

Vierailija
15.12.2019 |

Lääkäri laittoi minulle kierukan endometrioosin takia, kun mikään muu ei kuulemma siihen auta. Se ei ole siis ehkäisyn vuoksi.
Tämän seurauksena minulle on ollut jatkuvaa päivityäistä tiputteluvuotoa joka päivä jo 2 kk ajan. Mies kieltäytyy seksistä täysin, ios on mitään merkkejä kuukautisista.
Onko kenelläkään muulla mutään vastaavaa kokemusta ja miten siitä on selvitty? Tällä hetkellä näyttää, että avioliitto on menossa täydin seksittömäksi ja ero alkaa häämöttää. Mietin lähinnä, että kauanko näin voi jatkua ja kumpi pettää tai ilmoittaa erosta ensimmäisenä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään vastaavaa kokemusta?

Vierailija
2/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samaa kokemusta, mutta symppaan sinua täysin. Mulla on lasten jälkeen muuttunut kuukautisten 1.-2. pv niin kipeäksi, että tekisi mieli pitää vain koko päivä jotain vibraattoria sisälläni. Onneksi mies suhtautuu menkkoihin täysin ongelmattomasti. Jos vuoto olisi satunnaisempaa niin neuvoisin vähentämään valoja jos ei halua nähdä verta. Onhan tuo tilanne aika kestämätön. Millainen kierukka sinulla on? Onko vuoto vähentynyt ollenkaan 2 kk aikana? Onko mitään seksiä, jota mies haluaisi ja onko hänelle ongelma veren näkeminen vai pelkkä tieto siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan laiton jälkeen voi tiputteluvuotoa olla jopa puoli vuotta, yleensä kyllä vähenee muutamassa kk:ssa. Itselläni loppui parissa vkossa tiputtelut ja kuukautiset jäivät kokonaan pois. Jos tiputtelu ei lopu kannattaa otta yhteyttä lääkäriin, mahdollisesti voi kokeilla kierukkaa jossa pienempi hormoniannos. Missään tapauksessa ei nyt erota kannata tuon takia mikäli tuo on ainut asia joka liitossanne on vialla.

Vierailija
4/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhteemne on käytännössä perustunut seksiin. Muita ongelmia on ollut, mutta olemme selvinneet hyvän fyysisen yhteyden takia. Yhteisiä lapsia ei ole, eikä yhteistä omaisuuttakaan. Ennuste avioliiton jatkolle on siis erittäin heikko ilman seksielämää. Enkä näe vaihtoehdoksi sitä, että minä alkaisin vain yksipiolisesti antaa miehelle tästä lähtien vain suuseksiä, silloinhan jäisin kokonaan ilman itse.

Olen jo aiemmin ihastunut ulkopuoliseen, mutta en alksnut pettää. En usko selviäväni sellaisesta kiusauksesta uudestaan, jos tilanne kotona on tämä, että koen olevani seksuaalisesti jotenkin saastainen mieheni mielestä. Tämä on jo nyt vaikuttanut itsetuntooni ja olen vähän masentunut.

Ap

Vierailija
5/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole samaa kokemusta, mutta symppaan sinua täysin. Mulla on lasten jälkeen muuttunut kuukautisten 1.-2. pv niin kipeäksi, että tekisi mieli pitää vain koko päivä jotain vibraattoria sisälläni. Onneksi mies suhtautuu menkkoihin täysin ongelmattomasti. Jos vuoto olisi satunnaisempaa niin neuvoisin vähentämään valoja jos ei halua nähdä verta. Onhan tuo tilanne aika kestämätön. Millainen kierukka sinulla on? Onko vuoto vähentynyt ollenkaan 2 kk aikana? Onko mitään seksiä, jota mies haluaisi ja onko hänelle ongelma veren näkeminen vai pelkkä tieto siitä?

Tuo on muuten jännä kun monesti kuulee että jos on kuukautiskipuja niin ne helpottaa kun teet lapsen. Totuus on ihan toinen. Monella vuodot vaan pahenee ja kivut siinä mukana ja esim minulla ei ollut minkäänlaista kokemusta kuukautiskivuista ennen ensimmäistä lasta enkä ole ainoa ja asia oli sama kera tai ilman e-pillereitä.

Mutta sillä lauseellahan on tarkoitus vain ylipuhua naisia tekemään lapsia.

Mutta ap, malttakaa molemmat vähän aikaa niin se vuoto voi kohdistua vain oikeisiin kuukautisiin. Seksiå ilman on ikävä olla.

Vierailija
6/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten jännä kun monesti kuulee että jos on kuukautiskipuja niin ne helpottaa kun teet lapsen. Totuus on ihan toinen. Monella vuodot vaan pahenee ja kivut siinä mukana ja esim minulla ei ollut minkäänlaista kokemusta kuukautiskivuista ennen ensimmäistä lasta enkä ole ainoa ja asia oli sama kera tai ilman e-pillereitä.

No tuota, onko sinulla tästä jotain tilastoja?

Minulla kuukautiskivut ovat loppuneet käytännössä kokonaan synnytyksen jälkeen, kierto on säännöllinen ja yhdynnät tuntuvat paremmalta. Ja tiedän lähipiiristä samoilla kokemuksilla olevia naisia.

Vierailija
7/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kesällä kierukan runsaiden kuukautisten hoitoon. Sen jälkeen on ollut joitakin viikkoja, ettei olisi tarvinnut edes pikkuhousunsuojaa käyttää, vuotoa tulee lähes jatkuvasti mutta vähän. Ei ole mitään tajua enää että mistä menkat alkaa ja mihin loppuu.

Kurjaa, mutta ainakaan en vuoda kuiviin.

Minullekin sanottiin, että puoli vuotta voi kestää ennenkuin tasaantuu ja sehän alkaa olla täynnä.

Edellisen kierukan kanssa kuukautiset jäivät heti parin päivän tiputteluksi, mutta tietysti tilanne oli siloin toinen, olin saanut lapsen, nyt taas vaihdevuodet alkamassa.

On kurja tilanne jos parisuhde on tästä kiinni. Jos se endometrioosiin auttaa, niin kai miehenkin pitäisi tilanne tajuta. Ehkä kannattaisi malttaa vielä, pari kk on kuitenkin aika lyhyt aika.

Vierailija
8/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kesällä kierukan runsaiden kuukautisten hoitoon. Sen jälkeen on ollut joitakin viikkoja, ettei olisi tarvinnut edes pikkuhousunsuojaa käyttää, vuotoa tulee lähes jatkuvasti mutta vähän. Ei ole mitään tajua enää että mistä menkat alkaa ja mihin loppuu.

Minullekin sanottiin, että puoli vuotta voi kestää ennenkuin tasaantuu ja sehän alkaa olla täynnä.

Edellisen kierukan kanssa kuukautiset jäivät heti parin päivän tiputteluksi, mutta tietysti tilanne oli siloin toinen, olin saanut lapsen, nyt taas vaihdevuodet alkamassa.

On kurja tilanne jos parisuhde on tästä kiinni. Jos se endometrioosiin auttaa, niin kai miehenkin pitäisi tilanne tajuta. Ehkä kannattaisi malttaa vielä, pari kk on kuitenkin aika lyhyt aika.

Onko sulla sama merkki nyt kuin aiemmin, vai eri, mikä se on?

Vierailija
9/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseseksi on ratkaisu!

Vierailija
10/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ap, malttakaa molemmat vähän aikaa niin se vuoto voi kohdistua vain oikeisiin kuukautisiin. Seksiå ilman on ikävä olla.

Minulla kävi juuri noin kuten sinulla. Ennen lapsia minulla ei siis ollut ollenkaan kuukautiskipuja, muistan ottaneeni särkylääkettä tasan yhden kerran kuukautisten vuoksi ennen lapsia. Ensimmäisen jälkeen ne eivät olleet vielä kovin pahat, mutta kolmannen jälkeen krampit ovat aivan saatanasta. Eniten minulla on supistuksen omaista todella voimakasta kipua emättimen lihasten alueella, tuntuu kuin olisi tipahtanut rekkitangon päälle jalat levällään, kipua säteilee myös muualle lantioon, alavatsaan ja alaselkään ajoittain. Siksi sanoinkin, että jos kehtaisin niin pitäisin värisevää hieromasauvaa läpi pahimpien päivien sillä se auttaa. :D Endoa minulla ei onneksi ole, jotenkin sen alueen tunto ja lihakset ovat voimistuneet ja lisäksi tietenkin kohtulihas on isompi kuin ennen. Yleensä tosiaan sanotaan, että kipujen pitäisi vähentyä, mutta minulla käynyt juuri näin päin.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toivottavasti vuoto vähenee ja jos ei niin harkitse kierukan vaihtoa. Vaikea tilanne jos ilman kierukkaa on paljon kipuja ja ainoa haitta kierukasta on tiputteluvuoto. Pariterapiasta tuskin on haittaa jos asiaan ei meinaa löytyä ratkaisua. Vaikuttaa tuokin torjuminen varmasti oloosi suhteessa, käsittääkseni enemmistöä miehistä tuollainen ei kuitenkaan rajoita harrastamasta seksiä. Kannattaa ehkä kuitenkin ajatella, että kammo liittyy nimenomaan vereen eikä sinuun. Hei nyt tuli mieleen yksi asia: seksitamponi! En ole itse koskaan kokeillut, mutta sinuna hakkisin. Silloin ei tarvitsisi luopua kierukastakaan jos siitä on ollut apua endometrioosiin. Toivottavasti seksi alkaisi kiinnostaa miestäkin ja ehkä vuoto loppuu ajan kanssa.

Vierailija
11/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseseksi on ratkaisu!

No ei ole, kun en halua sitä, vaan normaalia seksiä.

Olisiko hartiahierontavja sen päälle nioleminen miehen mielestä ratkaisu, jos nainen sanoisi inhoavansa miehen penistä ja haluavansa lopun elämää yksiavioisessa avioliitossa vain sellaista seksiä, jossa ei kosketa penikseen?

Niin, eipä taitaisi olla.

Ap

Vierailija
12/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sama merkki nyt kuin aiemmin, vai eri, mikä se on?

Mirena oli silloin ja sama on nytkin. Nyt sain sen tosiaan terveysasemalta ilmaiseksi kun tuli hoitotarkoituksessa, eikä merkistä neuvoteltu, sisään vain lykkäsivät...

Pyysin syksyllä että tarkistaisivat onko paikoillaan kun alkoi hermoja kiristää, mutta ei, ihan normaalia kuulemma on tämmöinen.

Vierailija
13/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vuoto vähenee ja jos ei niin harkitse kierukan vaihtoa. Vaikea tilanne jos ilman kierukkaa on paljon kipuja ja ainoa haitta kierukasta on tiputteluvuoto. Pariterapiasta tuskin on haittaa jos asiaan ei meinaa löytyä ratkaisua. Vaikuttaa tuokin torjuminen varmasti oloosi suhteessa, käsittääkseni enemmistöä miehistä tuollainen ei kuitenkaan rajoita harrastamasta seksiä. Kannattaa ehkä kuitenkin ajatella, että kammo liittyy nimenomaan vereen eikä sinuun. Hei nyt tuli mieleen yksi asia: seksitamponi! En ole itse koskaan kokeillut, mutta sinuna hakkisin. Silloin ei tarvitsisi luopua kierukastakaan jos siitä on ollut apua endometrioosiin. Toivottavasti seksi alkaisi kiinnostaa miestäkin ja ehkä vuoto loppuu ajan kanssa.

Mietin näitä ehdotuksia ja ajatus seksitamponista ei tunnu hyvältä. Kokisin todella konkreettisesti olevani miehen mielestä inhottava ja vastenmielinen ilman. Sen käyttäminen näinkin pysyvästi voisi olla todella musertavaa.

Selvästi kyse on isommasta asiasta eli en koe olevani haluttava miehen mielestä baan jotenkin likainen ja luotaantyöntävä.

Se kammo on hänen päässään. Kyse on useimpina päivinä vuodosta, jossa ei edes tule mitään pikkuhousunsuojaan, vaan vain pyyhkiessä voi huomata väriä.

Tästä asiasta on puhuttu jollain tasolla koko suhteemme ajan. Meillä on ollut kuuksudessa n kahden viikon aukeama, jolloin on voinut harrastaa seksiä ja olen todella sisäistänyt miehen inhon kuukautisia kohtaan. Siksi en edes oikeastaan tiedä, pystyisinkö siihen, jis hän joutuisi osallistumaan sellaiseen vaikka yllätettynä tai pakotettuna. Kokisin vaan olevani koko ajan inhottava.

Ksipaan siis sen teknisen suorituksen lisäksi kokemusta, että olen ihana ja haluttava ja että kanssani voi ja halutaankin harrastaa seksiä.

Ap

Vierailija
14/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa säälittävä mies, menettää halunsa jostain muutamasta veritipasta.

Kunnon luuseri suorastaan.

Vierailija
15/28 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa kyllä vika on mielestäni täysin miehessä. Kun tihkuttelu ei tunnu sinua haittaavan eikä sattuvan, niin mies terapiaan tai jonnekin juttelemaan, että mikä niissä kuukautisissa niin pelottaa ja inhottaa.

Kyllä alapääpesun pitäisi riittää kuukautistenkin aikana, niin ei pari tippaa voi haitata. Omalla kohdalla monasti parta, nivuset ja vatsa veressä menkkojen aikaan, mutta kun nainenkin seksiä haluaa ja yhdyntä ei satu, niin jäljelle jää vain suihku ja lakanan vaihto perästä päin. Muuten ihan normikaavalla.

Vierailija
16/28 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä veri vie halut minulta ainakin aika tehokkaasti. Ei vaan huvita alkaa, jos tietää vuotoa olevan. Ehkä toi valaistus voi auttaa asiaa, mutta jos meisseli on verinen pesulla käydessä ei innosta. Pätee vielä enemmän suuseksiin.

Vierailija
17/28 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä veri vie halut minulta ainakin aika tehokkaasti. Ei vaan huvita alkaa, jos tietää vuotoa olevan. Ehkä toi valaistus voi auttaa asiaa, mutta jos meisseli on verinen pesulla käydessä ei innosta. Pätee vielä enemmän suuseksiin.

Eli jos olisit tässä kyseisessä tapauksessa, niin eroaisitko vai mitä tekisit?

Ap

18/28 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä voi olla jopa hematofobia tai menofobia ainakin sen perusteella, että seksiä on ennenkin vältelty myös kuukautisten ympärillä eikä vain kuukautisten aikaan. Kuulostaa aika äärimmäiseltä.

Voisiko mainitun seksitamponin ja/tai kondomin/naisten kondomin käyttö ilman valoja tai miehen silmät sidottuna olla hätäratkaisu? Seksitamponi on kai siitä hyvä, ettei se tuki rauhasia tai ime itseensä kosteutta esileikin aikana. Jos vuoto on niukkaa, että tuskin sitä näkisi muutenkaan, hämärässä/silmät sidottuina mies ei kammoaisi sen näkemistä yhtä paljon. Kondomi suojaa penistä ja oman orgasminsa jälkeen mies saisi heitettyä sen roskiin näkemättä verta.

Rajoittaa se silti todella paljon, en keksinyt parempaa.

Olisi tärkeää, että mies osaisi tukea sinua asiassa. Joko hän ei ymmärrä tai halua nähdä kaikkia tilanteen vaikutuksia tai ei osaa olla tukenasi. >> asian välttely helpompaa >> ongelmat kasvavat.

Sekin miten asian ottaa esille vaikuttaa ja harvempi kai osaa heti tulla puolitiehen.

Jos olisin samassa tilanteessa niin valitsisin vielä jonkun hyvän ajan puhua seksittömyyden/seksirajoitteiden vaikutuksista omaan oloon ja suhteeseen ja kuuntelisin miehen puolen asiasta. Voisi käydä läpi mikä on tilanne ja nämä millaista seksiä molemmat voisivat haluta. Teistä parhaiden seksitapojen soveltamisen lisäksi miehen kannattaisi alkaa siedättää kammoa jollain self helpillä tai terapiassa. Voi muuttua myös paremmaksi kuin ennen, mutta se kyllä vaatii, että mies ottaa asian vakavasti ja hänkin alkaa parantaa tilannetta etkä sinä yksin.

Yritä olla antamatta miehen kammojen vaikuttaa sinuun itseesi äläkä veny liikaa! Paljon tsemppiä!

Vierailija
19/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olisit tässä kyseisessä tapauksessa, niin eroaisitko vai mitä tekisit?

Ap

Aika vaikeahan toi tilanne olisi. Kyllä mä yrittäisin kaikin keinoin selvitä yhdessä. En näe eroa ratkaisuna, vaan lisäongelmana. Varmaan omaan suhtautumiseen yrittäisin vaikuttaa. Paljon riippuisi myös sinusta ja tarpeistasi. Seksiä voi harjoittaa monella tavalla. Tiettävästi seksin puutteeseen ei myöskään kuole. En tiedä valmista ratkaisua. Yrittäisin sitä yhdessä etsiä. Kokemusta vastaavasta tilanteesta ei mulla ole.

Vierailija
20/28 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kierukka pois.

Btw, jos on vuotoa, ottaisitko nainen suuhun munan, joka on ollut juuri verisessä pimpassa? Eli kyllä se vuoto vaan vie haluja, varsinkin suuseksin osalta. Pimppa kun ei maistu siltä hyvältä itseltään, vaan vereltä.