Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja! Mitä kasvatus- ja ohjausalan pt mahdollistaa vrt. lähihoitaja?

Vierailija
15.12.2019 |

Onko ihan turha opiskella toinen perustutkinto? Olen jo lähihoitaja. Olen yrittänyt päästä opiskelemaan sosionomiksi, mutta ei aukene opiskelupaikka taaskaan :(

Osaako kukaan selventää kysymykseeni onko hyötyä opiskella tuota alaa? Lähihoitajana olen erikoistunut mielenterveys- ja päihdepuolelle. Nuorten parissa työskentely kiinnostaisi. Opiskelujen kautta ajatus lähteä työelämään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan vastata, voiko lähihoitajana tehdä kaikkea sitä mitä kasvatus- ja ohjausalan perustutkinnon koulutuksen saanut? Aukeaako siis mahdollisesti muita ovia, minne ei lähihoitajana pääse?

Vierailija
2/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kasvatus- ja ohjausala siis se, mistä valmistuu lastenohjaajia? Vai nuoriso-ohjaajia? Jotain muuta? Lastenohjaajia on kai nämä seurakunnan kerhojen pitäjät, mutta kai heitä muuallakin työskentelee, ja nuoriso-ohjaajat ehkä jossain nuorisotalolla. En tiedä varmuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.sdo.fi/tietoa-koulutuksista/ammatilliset-koulutukset/kasvat… yhteyttä vaikka tänne ja kysy voitko pyrkiä sinne ja luetaanko lähihoitajatutkinnosta mitään hyväksi. Ainakin osa ehkä. (http://www.tunnistaosaaminen.fi/node/23)

Saat sieltä opolta parempia vastauksia kuin täältä.

Vierailija
4/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä nuoriso-ohjaajan ala kiinnostaa, ei lasten puolelle.

Koitin hieman kysellä, mutta sain niin epämääräisiä vastauksia sieltä, enkä tullut oikein viisaammaksi :( Olen koittanut itse selvitellä asiaa nyt. Täytyy ottaa ensviikolla taas yhteyttä uudestaan. Viimeksi sanoivat, että lähihoitajan mahdollisuus hyväksilukea joitain, mutta en saanut selventävää vastausta siihen, että miten nämä konkreettisesti eroaa toisista ja voinko erityisesti juuri kasvatus- ja ohjausalan puolelta mennä sellaisiin työpaikkoihin minne en lähihoitajana pääse. Kouluttautuminen toki kannattaa aina...

ap

Vierailija
5/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up...

Vierailija
7/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus- ja ohjausalan perustutkintoon on yhdistetty useampia aiempia perustutkintoja kuten lastenohjaaja ja nuoriso-ohjaaja. Jos sitä menee opiskelemaan, niin silloin suuntaudutaan esimerkiksi juuri lastenohjaajaksi tai nuoriso-ohjaajaksi. Usein yhdellä koululla ei edes ole tarjolla muita kuin yksi suuntautumisvaihtoehto.

Lastenohjaaja voi työskennellä esimerkiksi päiväkodissa, perhepäivähoitajana, iltapäiväkerhossa tai jossain muussa pienten lasten kerhossa. Nuoriso-ohjaaja taas esimerkiksi nuorisotalolla tai nuorten leireillä.

Paljon syvällisemmin siellä käsitellään esimerkiksi sitä nuoriso-ohjausta kuin lähihoitajan koulutuksessa.

Vierailija
8/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätyyppistä työtä siis haluat tehdä, jos sosionomiksi kerran olet yrittänyt hakea?

Vierailija
9/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin hieman kysellä, mutta sain niin epämääräisiä vastauksia sieltä, enkä tullut oikein viisaammaksi :( Olen koittanut itse selvitellä asiaa nyt. Täytyy ottaa ensviikolla taas yhteyttä uudestaan. Viimeksi sanoivat, että lähihoitajan mahdollisuus hyväksilukea joitain, mutta en saanut selventävää vastausta siihen, että miten nämä konkreettisesti eroaa toisista ja voinko erityisesti juuri kasvatus- ja ohjausalan puolelta mennä sellaisiin työpaikkoihin minne en lähihoitajana pääse. Kouluttautuminen toki kannattaa aina...

ap

Eikös nuoriso-ohjaajan paikkoihin ole nykyään melkoista tunkua, kun käsittääkseni nuoriso-ohjaajan töitä voi tehdä sekä em. tutkinnolla, mutta myös sosionomin ja yhteisöpedagogin tutkinnoilla?

Vierailija
10/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus- ja ohjausalan perustutkintoon on yhdistetty useampia aiempia perustutkintoja kuten lastenohjaaja ja nuoriso-ohjaaja. Jos sitä menee opiskelemaan, niin silloin suuntaudutaan esimerkiksi juuri lastenohjaajaksi tai nuoriso-ohjaajaksi. Usein yhdellä koululla ei edes ole tarjolla muita kuin yksi suuntautumisvaihtoehto.

Lastenohjaaja voi työskennellä esimerkiksi päiväkodissa, perhepäivähoitajana, iltapäiväkerhossa tai jossain muussa pienten lasten kerhossa. Nuoriso-ohjaaja taas esimerkiksi nuorisotalolla tai nuorten leireillä.

Paljon syvällisemmin siellä käsitellään esimerkiksi sitä nuoriso-ohjausta kuin lähihoitajan koulutuksessa.

Kiitos vastauksestasi, suuri apu! :)

Ap

Vierailija
11/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkätyyppistä työtä siis haluat tehdä, jos sosionomiksi kerran olet yrittänyt hakea?

Etenkin lastensuojelu tms kiinnostaa, työ nuorten parissa.

Ap

Vierailija
12/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikös nuoriso-ohjaajan paikkoihin ole nykyään melkoista tunkua, kun käsittääkseni nuoriso-ohjaajan töitä voi tehdä sekä em. tutkinnolla, mutta myös sosionomin ja yhteisöpedagogin tutkinnoilla?

Kiitos tiedosta... Hm, eli ei helppoa taida olla sinnekään päästä. Opiskelu kyllä kiinnostaa kovasti. Kumpa pääsisin...

Ap

Vierailija
13/13 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on jäänyt kiinni, ettet ole päässyt sosionomi-opintoihin?