Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vetoomus hedelmöityshoitojen rajaamista vastaan

Vierailija
17.06.2006 |

löytyy nyt verkosta! jos tämän kevään keskustelu on välillä pöyristyttänyt teitäkin, käykää vetoamassa ministeri Luhtaseen, että vetäisi lakiesityksen pois käsittelystä.

vetoomus löytyy kun googlaatte " adressit" ja " com" , adresseja ylläpitävän verkkosivuston etusivulta, vasen palsta, allekirjoituksia reilut 2500 tähän mennessä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niissä on mielestäni oltava reilu ikäraja. En ymmärrä miksi yli 40 vuotiaille jotka itse omasta tahdostaan ovat siirtäneet lapsen tekoa myöhäisemmäksi, pitäisi antaa hoitoja. Menisivät yksityiselle.

Vierailija
22/35 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lesboparit saavat hoitoja vain ja ainoastaan yksityisillä klinikoilla. tuskin on resursseja hoitaa julkisella puolella, eikä sinne varmaan kukaan edes menisi kun tietää miten siellä lesboja kohdellaan.

Niin, ja se on ihan totta että kyllä niitä lapsia sitten muillakin keinoilla saadaan. Itse olen sinkku ja mies on kiikarissa kenen kanssa lapsen teen. Tämän jälkeen mies poistuu kuvioista ja sillä siisti. Onko tämä teidän mielestä sitten hyvä vaihtoehto? Tiedä vaikka jonkun teidänkin mies auttaisi selkänne takana jotain yksinäistä naista tai naisparia... Muumimuki tekniikka vain käyttöön. Heh heh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helekutin tasa-arvoa se on, että yksinäiset naiset ja lesbot saavat oikeuden hedelmöityshoitoihin, mutta miehille ei sallita erityiskeinoja isäksi tulemiseen? Jos naisparit ja sinkkunaiset saavat hedelmöityshoito-oikeuden, tulee sallia tasa-arvon nimissä myös kohdunvuokraus.

Muuten minulle on yksi ja sama, millainen laista tulee, nuo perustelut vain rasittavat. Minä en hyväksy hedelmöityshoitoja kenellekään ja kantani on tuomittu häviämään, joten en välitä enää rahtuakaan siitä, millaisen lain päättäjät säätävät. Mutta kunnolliset ja puolueettomat perustelut haluan!

Vierailija
24/35 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidot ovat tie rodunjalostamiseen.

Nytkin USA:ssa voi jo valita sukupuolen. Mitäköhän ominaisuuksia seuraavaksi ryhdytään valikoimaan?

Vierailija
25/35 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään, tiedetään että kaikki eivät elä idyllisessä ydinperheessä. Toinen vanhemmistani kuoli kun olin pieni lapsi. Vieläkin aikuisena minulla on kova kaipuu ja halu tietää edesmenneestä vanhemmastani asioita, joita en tiedä.

Vierailija
26/35 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisten pitäisi saada (kalliita) hedelmöityshoitoja, jotka pystyvät sen asian luonnollisin (ilmaisin) keinoin hoitamaan? Minusta sama sääntö kaikille olipa sitten lesbo tai hetero. Jos on fyysisesti kyvytön tulemaan raskaaksi niin siinä tapauksessa voisi saada hoitoja... tämä on minun mielipiteeni.

Vierailija
27/35 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on paaaaaaljon turvallisempaa tulla raskaaksi spermalla, joka on tautitestattu (vain klinikka pystyy sen tekemään) kuin jostain satunnaisen kapakkatuttavuuden spermasta. Ei vain turvallisempaa äidille, vaan myös vauvalle.

Vierailija
28/35 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoittaa että isyys on tuntematon, niin hän saa elatusmaksua kunnalta, jos yksinäinen nainen tai lesbonainen hankkiutuu raskaaksi hedelmöityshoidoilla, hän elättää itse lapsensa

kysymys tähän liittyen siis on, haluammeko todella lisää tulonsiirroista maksettavia elareita?

Tai miten olisi, hankkiutua raskaaksi matti meikäläisen kanssa, ei kertoa sitä hänelle, vetää yhteiskunnan elarit, mutta ottaa selville hänen henkilöllisyytensä, jolloin välittömästi hänen kuoltua vaatisi lapselle perintöä, varsin hienoahan sekin olisi. että näistä miesten rooleista läheskään kaikki eivät ole niitä osallistuvia perheenisiä, on valheellista väittää, että olisi kaksi mallia, ydinperhe ja luovutettu (isätön)sperma.

Vierailija
29/35 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äiti ja nainen altistaa syntymättömän lapsen, sikiön hepatiiteille, hiville, ja sukupuolitaudeille? Aivan käsittämätöntä.

Eikö elämän ensimmäinen ennaltaehkäisevä lastensuojelutoimenpide ole, että lapsi saa aloittaa elämänsä terveenä?

Lesbojen ja yksinäisten naisten lapsettomuus kun on äkkiä hoidettu ravintolaillalla ja sen jatkoilla, miksi kukaan kuvittelisi pystyvänsä käyttämään sellaista valtaa, että jokin ihmisryhmä suomessa ei voisi/saisi lisääntyä.

Se on illuusio, täysi illuusio. Jos hoito evättäisiin, riskikäyttäytyminen lisääntyy ja rikkaat käyvät tallinnassa hoidoissa. Mitä tämä hyödyttää Suomalaista yhteiskuntaa??

Vierailija
30/35 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika salliminen johtaa kaaokseen mitään noin sairasta ja luonnonvastaista ei tarvitse sietää.

Vierailija
31/35 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska keinoja löytyy monia sen suomalaisen hedelmöityshoidonkin jälkeen vaikka kuinka monta

jotenkin narsistista ajatella, että ihmisryhmien käyttäytyminen noudattaisi jotakin tämmöistä normistoa, että kun kielletään hedelmöityshoidot - se tarkoittaa, ettei minun katsota olevan paras mahdollinen vanhempi - en siis aijo lisääntyä muillakaan keinoin

narsistisen siitä tekee se, että rajoitusten kannattajat katsovat olevan itse parempia kuin muut vanhemmat ja kykeneväisiä määrittelemään muutamien erityispiirteiden perusteella, että toiset ovat huonoja. Esim. se, ettei ole naimisissa, estää hyvän vanhemmuuden. Koska itse olen lisääntymiskykyinen ja avioitunut, olen siis hyvä. Ja näinhän yksinkertaista tämä ei ole.

Ainoa jolla yksinäisten naisten ja lesbojen lisääntyminen voitaisiin estää olisi pakkosterilisaatio. Jos et ole avioitunut 25-vuoteen mennessä; steriloidaan, jos sinulla on taustalla yksikin naissuhde; steriloidaan. Näin voitaisiin todellisuudessa estää biologinen lisääntyminen.

Jotenkin ristiriitaiseksi tämä muodostuu, jos vertaa adoptiolakia, jossa yksinäinen vanhempi voi adoptoida lapsen, mutta yksinäinen nainen ei saisi sitä itse odottaa ja synnyttää. Jotakin näennäishumanitaaria?

Hitler olisi varmasti keskustellut teidän kanssanne pitkään ja mielellään rodunjalostuksesta. Täytyy sanoa, että hämmästyn tätä pöljien määrää tällä palstalla. Onnea vaan.

Vierailija
32/35 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntymään keskenään niin siihen ei koeputkia tarvittais. Minust on ällöttävää että lapsia tilataan kuin jostain postimyyntikuvastosta. Se on myös puppua että lapsi ei kaipaisi biologista isäänsä. Minet lepakothan perustelevat, että heitä on kaksi rakastavaa äitiä, ei siinä isää tarvita. Se on ihan perimässä että ihminen tarvitsee jotakin tietoa biologisesta vanhemmastaan. Eikä lapsen saaminen ole mikään ihmisen perusoikeus vaikka niin täällä vaahdotaan. Tämä on mielipiteeni eikä muuksi muutu. Sorppa vaan.

Vierailija
33/35 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kukaan missään ole sanonut, ettei siihen miestä tarvittaisi

Vierailija
34/35 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tuttavapiirissä on 4 isätöntä lasta. Kaksi on lesboparin jälkikasvua, 1 on isätön isän tahdosta ja 1 isätön äidin tahdosta. Vain yhdessä tapauksessa neljästä on miehelle avoimesti kerrottu pelin säännöt. Tämä isätön isän tahdosta on valitettavasti vauvakuumeisen naisen onnistunut " ehkäisy on kunnossa" -huijaus. Mies kyllä vaadittiin tilille ja maksajan paikalle panostaan.

Vierailija
35/35 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väkisin hankittava lisää?