Läheiset ei suostu ymmärtämään, että olen köyhä
Minun työttömyysrahat meni leikkuriin ja mies joutui lomautetuksi eli meidän perhe elää todella niukalla rahalla nyt. Juuri ja juuri saadaan maksettua asuminen ja ruoka ja lapsen lääkkeet, eli ne aivan pakolliset, mutta yhtään ylimääräistä rahaa mihinkään ei ole. Itse olen hyväksynyt tilanteen, mutta läheiseni (kaverit, sukulaiset jne) ei suostu asiaa millään ymmärtämään vaikka parillekin ihan numerot kerroin. Vaativat minua koko ajan erilaisille synttäreille ulos syömään, yhteiselle risteilylle, yhteiselle joulureissulle jne. Ei minulla ole sellaiseen rahaa. Ei edes bensoihin niin, että ajettaisiin 200 km päähän. Harmittaa kun eivät ymmärrä vaan suuttuvat että miksi en tule miksi en osallistu.
Kommentit (6)
Iljettävää! Jostain syystä kuvitellaan että Suomessa kaikki ovat rikkaita, tukia tai ei.
Itse saan ansiosidonnaista 900e, kelatukea 400e. Tällä sitten elää 2 henkilöä. 1300e, kämppä ja laskut yhtensä 950e.
Eli 350e millä 2 elää.
Minkäs sille voi kun on pelkkää YTtä kaikille.
Sellaistahan se tahtoo olla. Oudointa on, ettei omaa köyhyyttä ymmärrä itsekään silloin, kun sattuu tilapäisesti olemaan vähän enemmän rahaa. Ihmettelee vain, miksei ole muka aiemmin saanut rahoja riittämään, miksi on ollut niin tyhmä.
Niinpä. Minä olen nyt suurituloinen. Ja siis kertoo miten pienellä ihmiset nykyään elää kun sukulaiset pitää minua suurituloisena kun saan päälle tonnin käteen kuussa. Kyllä vippiä pyydetään kun kuulemma minulla on rahaa kuin roskaa.
Sano ettei sulla ole rahaa osallistua. Voit osallistua ja joku muu maksaa.
Sano heille aina jotain ehdotettuaan että "mulla ei oo rahaa mutta tulen oikein mielleläni jos maksat minutkin"