Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä melatoniini auttanut uniongelmiin?

Vierailija
14.12.2019 |

Itse en nukahda millään, ja jos nukahdan, niin herään aamuyöllä enkä saa enää unta. Unet ovat jääneet nyt viikkotolkulla 2-5 tuntiin, ja aika epätoivoiselta tuntuu.

Onko teillä auttanut melatoniini uniongelmiin? Unilääkkeitä (kolmio) tai ketipinoria en haluaisi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt magnesiumsitraatista enemmän nukahtamisen apuna.

Vierailija
22/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt magnesiumsitraatista enemmän nukahtamisen apuna.

Jos ymmärsin googlesta oikein, kyseessä on vitamiinitabletti? Saa näköjään vaikka Tokmannilta, voihan sen ostaa melatoniinin tueksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen ystävänä googlaa hakusanalla ”unihygienia”. Sieltä saa paljon luonnonmukaisia vinkkejä nukahtamiseen.

Vierailija
24/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä reseptillä saatava circadin. Auttaa kyllä nukahtamaan, mutta nukun jotenkin levottomasti ja näen painajaisia tai muuten ahdistavia unia. Yleensä myös herään noin neljän aikaan aamuyöllä, mutta nukahdan vielä jonkin ajan päästä uudestaan. Pidän tätä kuitenkin parempana kuin valvomista.

Vähän OT: itse ostan nykyisin vain _reseptivapaita_ valmisteita, minusta Circadin on hävyttömän hintainen. Depot-valmisteita saa nykyisin ilman resptiäkin.

Minulla melatoniini aiheuttaa painajaisia.

Vierailija
25/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran mutta annostus pitää olla kohdallaan. Lähes mistä tahansa maasta paitsi Suomesta (yllätys) saa käsikauppatavarana 5 mg tai vahvempia melatoniineja. Itselläni toimii kohtuullisesti tuo 5 mg annos. Mikäänhän ei estä ostamasta täältäkään niitä 1,6 - 1,9 mg melatoniineja ja ottaa kerralla useamman. Reseptillä toki saa myös 5 mg melatoniinia mutta ainakin ne mitä minulle on määrätty tuntuvat vaikuttavan hitaasti ja vaikutus loppuu liian nopeasti. Circadin on pidempivaikutteinen mutta vain 2,5 mg eikä itselläni jostain syystä toimi.

Parhaiten on kuitenkin toiminut kannabis ja sitähän ei käytännössä saa kuin laittomasti ostamalla (en suosittele) tai itse kasvattamalla (suosittelen, mukavaa puuhaa). Tai oikeastaan paras vaihtoehto on kannabis ja melatoniini yhdessä kun ei ota kumpaakaan liikaa. Tällä jälkimmäisellä versiolla saa luonnolliset unet ja herää hyvin levänneenä. Kannabista riittävästi mutta ei kuutenkaan niin paljon että tulee päihtynyt tunne vaikka ei se varsinaisesti haittaakaan ja siihen päälle 3 mg melatoniinia. Toimii.

Vierailija
26/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulli tuntuu seisovan aamulla jopa kivuliaan tanakasti kun vetää melatoniinia. Eli tuon käyttö vaatisi halukkaan naisen, mistähän sellaisen saisi?

Vierailija
27/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5htp + tryptofaani + magnesoum threonate + magnesium glysinaatti + puolikas tabletti melatoniiniä.

Vierailija
28/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja muut kofeiinit kokonaan pois. Ihan sama onko se vaan yksi kuppi klo 7 aamulla.

Ei tietokonetta tai kännykkää klo 19 jälkeen. Ihan sama onko siinä blue light filtteri tms. Pois joka tapauksessa vaan

Vierailija
29/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on paras apu uniongelmiin, esim tunnin kävely riittää, ei tarvi olla edes raskasta liikuntaa.

Sekin auttaa ettei nuku puoleen päivään, vaan herää reippaasti aikaisin.

Lääkkeet turhia.[/quote

Oletkos kärsinyt koskaan vakavasta unettomuudesta?  Tuon jälkimmäisen vinkkisi kyllä allekirjoitan. Ja tietysti kännyt tietskat, teevee  sammuksiin hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
30/30 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulli tuntuu seisovan aamulla jopa kivuliaan tanakasti kun vetää melatoniinia. Eli tuon käyttö vaatisi halukkaan naisen, mistähän sellaisen saisi?

Otitko vahingossa siitä viereisestä rasiasta?  ; )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän