Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahja köyhän lapsuuden kokeneelle

Vierailija
14.12.2019 |

Varmasti teitä jokunen täällä palstalla on, joille laiha tai olematon joulu on koettu lapsena. Eli ei oikein kuusta, lahjoja jne. Minulla on nyt se special someone, jolla haluaisin antaa joululahjan mutta jonka lapsuus on ollut tällainen ja vielä kaiken lisäksi hän on ollut perheessä se ei tykätty lapsi, jota varsinkaan ei huomioida. Kysymykseni on että onko lahjassa tärkeintä sen rahallinen arvo vai se että lahja on todella hyvin mietitty ja jotenkin suloinen? Mikä on paras lahja? Tiedän, että ylipäänsä paketti hänen nimellään varustettuna on iso juttu. Mutta miten maksimoida jouluilo hänelle? :)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole alaklikkiherkkä, mutta mistä kaikki aloituksen alaklikit...? Olettaisin että aika harva ylipäänsä haluaa kenenkään lähtötilannetta oikeasti ymmärtää ja huomioita. Kateus? Välitän tästä ihmisestä syvästi, siksi kysyn neuvoa.

Mistä joku olisi tässä kateellinen?

Siitä että välitän? Ihmiset voivat olla kateellisia ihan uskomattomista asioista.

Mutta jos olisin sosialistinen poliitikko ja sanoisin nämä samat asiat, varmaan yläklikkejä sataisi.

Vierailija
22/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole alaklikkiherkkä, mutta mistä kaikki aloituksen alaklikit...? Olettaisin että aika harva ylipäänsä haluaa kenenkään lähtötilannetta oikeasti ymmärtää ja huomioita. Kateus? Välitän tästä ihmisestä syvästi, siksi kysyn neuvoa.

Kysyt neuvoa mitä ostaa lahjaksi ihmiselle, josta et kerro mitään. Mies, nainen, 50-v, 16-v, mistä tykkää, mitä harrastaa, mitä tarvitsee.

Eihän tähän voi mitään vastausta laittaa! Älytön kysymys. Tai mitä tuo hinta vrt suloinen kysymys on? Ei kai se suloinen mitään nallea tarkoita!

Panin hinta vs. suloinen siksi, että olen itse rahallisesti tosi tiukalla juuri nyt. Voin ostaa kalliin lahjan ja kituuttaa puoli vuotta sen jälkeen, jos se kallius on tärkeää, mutta jos sillä ei edes ole mitään arvoa ihan turha sitten ostaa.

Kyseessä on siis kolmekymppinen mies, jota potkittiin ja hylättiin tosi pahasti lapsena. Tykkää lämpimästä kodikkaasta ympäristöstä, hyvästä ruoasta ja ennen kaikkea toisten antamasta ajasta. Totta kai annan aikaani niin paljon kuin tarvitsee, mutta en voi sitä sellaisenaan panna pakettiin ja kuusen alle.

Eli sinulla ei ole varaa ostaa lahjaa. Oikeasti et kysynyt mitään vaan halusit vastauksen, ei sillä rahallisella arvolla ole väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä joku olisi tässä kateellinen?

Siitä että välitän? Ihmiset voivat olla kateellisia ihan uskomattomista asioista.

Mutta jos olisin sosialistinen poliitikko ja sanoisin nämä samat asiat, varmaan yläklikkejä sataisi.

Älä nyt viitsi.

Miksi joku olisi kateellinen sinun välittämisestäsi.

Alaklikit tuli ääliöstä kysymyksestä.

Ehkä myös siitä, että määrität ihmistä köyhäksi ym. Olet asettanut itsesi toisen yläpuolelle, pelastajaksi ja se asetelma on väärä.

Vierailija
24/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt neuvoa mitä ostaa lahjaksi ihmiselle, josta et kerro mitään. Mies, nainen, 50-v, 16-v, mistä tykkää, mitä harrastaa, mitä tarvitsee.

Eihän tähän voi mitään vastausta laittaa! Älytön kysymys. Tai mitä tuo hinta vrt suloinen kysymys on? Ei kai se suloinen mitään nallea tarkoita!

Panin hinta vs. suloinen siksi, että olen itse rahallisesti tosi tiukalla juuri nyt. Voin ostaa kalliin lahjan ja kituuttaa puoli vuotta sen jälkeen, jos se kallius on tärkeää, mutta jos sillä ei edes ole mitään arvoa ihan turha sitten ostaa.

Kyseessä on siis kolmekymppinen mies, jota potkittiin ja hylättiin tosi pahasti lapsena. Tykkää lämpimästä kodikkaasta ympäristöstä, hyvästä ruoasta ja ennen kaikkea toisten antamasta ajasta. Totta kai annan aikaani niin paljon kuin tarvitsee, mutta en voi sitä sellaisenaan panna pakettiin ja kuusen alle.

Eli sinulla ei ole varaa ostaa lahjaa. Oikeasti et kysynyt mitään vaan halusit vastauksen, ei sillä rahallisella arvolla ole väliä.

Pliis lue kunnolla. :( Voin venyä taloudellisesti arvokkaaseen lahjaan, mutta en halua ostaa arvokasta lahjaa joka ei ole saajalle tärkeä. Arvokas lahja tietää minulle pitkää kituuttamista. En halua tehdä sitä turhan takia.

Vierailija
25/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko alaklikkerit oikeasti valaista mitä teen heidän mielestään niin väärin? Tämä on minulle tärkeä asia ja toivoisin fiksua inputtia keskusteluun, jotta voisin ymmärtää aihetta paremmin.

ap

Alaklikkerit

Fiksu inputti keskusteluun

Vierailija
26/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pliis lue kunnolla. :( Voin venyä taloudellisesti arvokkaaseen lahjaan, mutta en halua ostaa arvokasta lahjaa joka ei ole saajalle tärkeä. Arvokas lahja tietää minulle pitkää kituuttamista. En halua tehdä sitä turhan takia.

Mistä me voisimme tietää mikä tälle miehelle on tärkeää.

Vierailija
27/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tämä sellainen klassinen hoivaajanainen, joka rakkaudellaan pelastaa miehen. Tyypillistä esim alkoholistien puolisoille. Läheisriippuvainen.

Mitähän hänen lapsuudessaan on tapahtunut, että haluaa hoivaajaksi.

Vierailija
28/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt köyhän lapsuuden, muttei se minua määritä mitenkään.

Vierailija
29/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko alaklikkerit oikeasti valaista mitä teen heidän mielestään niin väärin? Tämä on minulle tärkeä asia ja toivoisin fiksua inputtia keskusteluun, jotta voisin ymmärtää aihetta paremmin.

ap

Alaklikkerit

Osaat itse päätellä klikeistä, mikä oli tässä eriävä mielipide? Minusta alaklikki ei vielä kerro paljon, mutta itse haluaisin tietää ja keskustella aiheesta, koska se on minulle tärkeä. Ilmeisesti aihe on jotenkin lähtökohtaisesti joidenkin mielestä asiaton syystä jota ei kukaan suostu kertomaan minulle. Minulla nyt vain on tämä mies, jolla on rankka tausta ja jolle haluaisin osoittaa välittäväni. Palstalla on satoja aloituksia siitä, että pitää antaa ymmärrystä rankassa tilanteessa oleville, mutta kun aloitan aiheen ymmärtämisestä tuleekin dissausta. Haluaisin vain tietää miksi.

Vierailija
30/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alaklikkerit

Osaat itse päätellä klikeistä, mikä oli tässä eriävä mielipide? Minusta alaklikki ei vielä kerro paljon, mutta itse haluaisin tietää ja keskustella aiheesta, koska se on minulle tärkeä. Ilmeisesti aihe on jotenkin lähtökohtaisesti joidenkin mielestä asiaton syystä jota ei kukaan suostu kertomaan minulle. Minulla nyt vain on tämä mies, jolla on rankka tausta ja jolle haluaisin osoittaa välittäväni. Palstalla on satoja aloituksia siitä, että pitää antaa ymmärrystä rankassa tilanteessa oleville, mutta kun aloitan aiheen ymmärtämisestä tuleekin dissausta. Haluaisin vain tietää miksi.

Se on sinulle kerrottu jo monta kertaa.

Edellinen oli hämmästystä kielenkäytöstäsi.

Katso nyt noita sanoja!

Vierailija
31/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, minä kuvittelin, että on kysymys lapsesta tai nuoresta....mutta kysymys olikin lapsellisesta kysymyksestä.

Helpointa olisi, kun kysyisit suoraan 3-kymppiseltä itseltään.

Ajatus on toki kaunis!

Vierailija
32/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudo villasukat!

Vierailija
33/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy alaklikkeihin: rankan ja köyhän lapsuuden kokenut ei halua, että häntä kohdellaan jotenkin tämän kautta. Hän ei halua sääliä. Hän haluaa, että häntä kohdellaan ihan sen mukaisesti, millainen hän on nyt ja että lapsuus unohdetaan.

Sen rankan ja köyhän lapsuuden voit ottaa huomioon silloin, jos toinen käyttäytyy mielestäsi oudosti, esim. on kauhean pihi tai päinvastoin haluaa ostaa jotain mielestäsi turhaa luksusta. Silloin voit yrittää ymmärtää toisen käytöstä hänen lapsuutensa kautta. Muuten yritä mahdollisuuksien mukaan unohtaa koko lapsuus ja kohdella toista nykyhetken mukaan.

Se köyhän lapsuuden kokenut aikausempi vastaaja, joka tosin ei ole alapeukuttanut ap:tä

Vierailija
34/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alaklikkerit

Se on sinulle kerrottu jo monta kertaa.

Edellinen oli hämmästystä kielenkäytöstäsi.

Katso nyt noita sanoja!

No kerropa minulle vielä kerran, koska ei kyllä vielä aukea.

Vierailija
35/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy alaklikkeihin: rankan ja köyhän lapsuuden kokenut ei halua, että häntä kohdellaan jotenkin tämän kautta. Hän ei halua sääliä. Hän haluaa, että häntä kohdellaan ihan sen mukaisesti, millainen hän on nyt ja että lapsuus unohdetaan.

Sen rankan ja köyhän lapsuuden voit ottaa huomioon silloin, jos toinen käyttäytyy mielestäsi oudosti, esim. on kauhean pihi tai päinvastoin haluaa ostaa jotain mielestäsi turhaa luksusta. Silloin voit yrittää ymmärtää toisen käytöstä hänen lapsuutensa kautta. Muuten yritä mahdollisuuksien mukaan unohtaa koko lapsuus ja kohdella toista nykyhetken mukaan.

Se köyhän lapsuuden kokenut aikausempi vastaaja, joka tosin ei ole alapeukuttanut ap:tä

Kiitos. Vihdoin jotain selkokielistä. Ymmärrän tämän täysin, ja kiitos kypsästä selkokielisestä vastaamisesta. Tämä on mielestäni niin sanottua oikeaa keskustelua, joka on harvinaista tällä palstalla. Hankin siis lahjan täysin irrallaan tästä taustasta.

ap

Vierailija
36/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Vihdoin jotain selkokielistä. Ymmärrän tämän täysin, ja kiitos kypsästä selkokielisestä vastaamisesta. Tämä on mielestäni niin sanottua oikeaa keskustelua, joka on harvinaista tällä palstalla. Hankin siis lahjan täysin irrallaan tästä taustasta.

ap

Mitä eroa tällä lahjalla on siihen toiseen verrattuna?

Vierailija
37/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aihe on nyt jotenkin arka monelle. Olen vain lueskellut palstaa pidempään ja todennut, että aika suuren osan mielestä ihmistä pitäisi ymmärtää oman taloudellisen taustan kautta. Nyt kun yritän ymmärtää niin siitä ei pidetä. Jos yhtään voitte samastua tilanteeseeni niin tämä reaktio on minulle vähän hämmentävä. En minäkään haluaisi itselleni sääliä. Lähinnä haluaisin ymmärrystä ja sellaista tasapainoista suhtautumista.

Vierailija
38/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti aihe on nyt jotenkin arka monelle. Olen vain lueskellut palstaa pidempään ja todennut, että aika suuren osan mielestä ihmistä pitäisi ymmärtää oman taloudellisen taustan kautta. Nyt kun yritän ymmärtää niin siitä ei pidetä. Jos yhtään voitte samastua tilanteeseeni niin tämä reaktio on minulle vähän hämmentävä. En minäkään haluaisi itselleni sääliä. Lähinnä haluaisin ymmärrystä ja sellaista tasapainoista suhtautumista.

Ei vaan sinä asetut toisen yläpuolelle. Leikit hoivaavaa naista, joka pelastaa reppanamiehen.

Mitään muuta arkaa tässä ei ole kuin sinun lapsellisuutesi.

Vierailija
39/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lahja olisi sellainen, jossa otat toisen taloudellisen taustan huomioon? Mikä sitten sellainen, jossa et sitä huomioi?

Tässä vielä yksi lisähauskuus. Sinun oma taloudellinen tilanteesi on nyt heikko. Miten se eroaa miehen lapsuuden köyhyydestä?

Vierailija
40/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hämmentävä ketju. Ap täysin sokea omille älyttömyyksille. Sitten laittaa muiden suhtautumista "kateude" tai "arka aihe" tai vähäinen inputti keskusteluun piikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä