Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen joululahjoihin mennyt nyt 600€

Vierailija
14.12.2019 |

Vielä menee ehkä n 200€.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulossa poliisiasema,helikopteri,traktori,10 autoa. (Hinnat 2e-2e-1e-5e)...Enemmän kun tarpeeksi mutta 3v ilahtuu kyllä.

Vierailija
62/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienille lapsille se pakettien määrä tuntuu olevan tärkeä, ei niinkään hinta tai sisältökään. Vaikka olisin köyhä, yrittäisin kaikkeni että lapset saisivat useamman paketin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyvätuloinen enkä koskaan ole laittanut noin paljoa lasten joululahjoihin. Pari sataa riittää. En ole ostanut vielä mitään. Mitään eivät ole toivoneet.

Ostan mahdollisesti vaatteita ja kosmetiikkaa molemmille. Ehkä koku kallis huppari, esim fantin 120€ huppari tms.

Kuka laittaa 120e paitaan??

Vierailija
64/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perinteisesti paljon lahjoja, mutta paketeista löytyy myös sukkia, kalsareita ym. "tylsää". Eikä se ole koskaan haitannut lapsia! Nytkin ajattelin taas ostaa kaupasta paketin "sokeriöveri" - muroja ja pistän pakettiin. Lapset ilahtuu varmasti, koska en ikinä suostu tavallisella kauppareissulla niitä ostamaan! Se että lahjoja on paljon, ei tarkoita sitä, että ostetaan kaikkea krääsää. Eikä muuten ole yksikään lapsi koskaan kyllästynyt lahjojen avaamiseen, vaikka niitä olisi 50 per pää!

Vierailija
65/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkisin ostetaan krääsää. Älytöntä.noillakin rahoilla pääsisitte reissuun.

On meillä rahaa reissuunkin ja joka kk tulee lisää. :D

Vierailija
66/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on, niin miksi sitä ei oman lapsen ilahduttamiseen saa käyttää? Eikä se automaattisesti tarkoita sitä että lapsi on hemmoteltu ja ei ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
67/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh, kunnon lellikersoja teillä. Ajokortin ymmärrän kyllä, koska se on tuikitarpeellinen läpi elämän. Kalliimmista lahjoista ymmärrän myös liikunta/urheiluvarusteet, esim laskettelusukset.

Mut kalliit "lelut" eli uudet puhelimet ja tietokoneet pelikonsolit jne., niin ei muuta kuin kesätöihin tms ja säästämään omaa rahaa, jolla sitten hommaa itse. Oppia tulevaisuuden varalle, että kaikkea ei saa valmiina eteen.

Voiko 11v jo mennä kesätöihin? ap

11-vuotias voi tehdä vaikka kotona kotitöitä, joista on sovittu joku korvaus. Säästää sitten näistä tienaamistaan rahoista ja voi hankkia mitä haluaa.

Vierailija
68/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan jouluna noin 3 lahjaa/lapsi. Ja ne sellasia mitä toivovat. Esim kalliimpi legopaketti, pleikkapelejä yms. Me ei anneta jouluna sellasia, mitä muutenkin ostellaan vuoden mittaan. Esim vaatteet, lakanat, urheilukamat yms. Tänä vuonna 5-vuotiaan oli vaikea edes keksiä toiveita, koska tosiaan aika lailla saa mitä tarvitsee ja usein ostellaan arkenakin leluja. Lahjoja tulee jouluna kuitenkin vielä paljon sukulaisilta ja kummeilta. En kuitenkaan arvostele niitä, jotka ostavat paljon lahjoja, jokainen juhlii omalla tavallaan. Me haluamme opettaa, että joulussa on muutakin kuin pelkät lahjat, mutta miksi arvostella niitä, jotka tekee eritavalla?

Vierailija
69/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti av-mammojen lapset ovat ihania kun eivät edes toivo lahjoja. 

Vierailija
70/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh, kunnon lellikersoja teillä. Ajokortin ymmärrän kyllä, koska se on tuikitarpeellinen läpi elämän. Kalliimmista lahjoista ymmärrän myös liikunta/urheiluvarusteet, esim laskettelusukset.

Mut kalliit "lelut" eli uudet puhelimet ja tietokoneet pelikonsolit jne., niin ei muuta kuin kesätöihin tms ja säästämään omaa rahaa, jolla sitten hommaa itse. Oppia tulevaisuuden varalle, että kaikkea ei saa valmiina eteen.

Voiko 11v jo mennä kesätöihin? ap

11-vuotias voi tehdä vaikka kotona kotitöitä, joista on sovittu joku korvaus. Säästää sitten näistä tienaamistaan rahoista ja voi hankkia mitä haluaa.

Joo, eli mitään toivottua vanhemman mielestä "turhaa" ei jouluna ostella, vaan ne tarpeelliset villasukat ja sitten lapselle sanotaan että se toivottu lelu tai lahjahan sitten tienataan kotitöillä. 

Onpa pikkasen ankeaa. 

Vierailija
71/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Onko aloituksen tarkoitus vertailla kuinka paljon kenelläkin on mennyt rahaa? Vai oliko tämä pelkästään ilmoitusluonteinen asia? Jos, niin en mä osaa kommentoida kuin että vai niin.

Vierailija
72/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me haluamme opettaa, että joulussa on muutakin kuin pelkät lahjat, mutta miksi arvostella niitä, jotka tekee eritavalla?

Meillä on paljon lahjoja, mutta panostamme myös kaikkeen muuhunkin: ruokaan, tunnelmaan, yhdessäoloon jne. Kerran kysyin lapsilta, että kumman ottaisivat, vain lahjat vaiko sen kaiken muun,mitä jouluumme kuuluu. Lapset valitsivat joulun, ei lahjoja...

Vierailija
73/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on tarvittaessa käytetty rahaa, mutta ei kuitenkaan turhuuksiin. Tarpeellisia hankintoja on tehty pitkin vuotta ja sitten osa ajoitettu synttäreihin (marraskuu) ja jouluun. Ja aina on ollut niin, että jos on synttärilahjaksi saanut jotain tosi kallista, niin sitten jouluksi ei ole ostettu mitään kovin kallista, vaan jotain kohtuuhintaisempaa, mutta mieluista. Aina on kuitenkin pyritty muistamaan jouluna jollain kivalla, vaikka kuinka olisi vuoden aikana ollut jotain kalliita hankintoja lapselle. Mutta kyllä teini-ikäinen jo itsekin ymmärsi, että kun tämä ja tämä ja tämä on tänä vuonna hankittu, niin joulu mennään pienemmillä lahjoilla. 

Kyllä ne lahjat minustakin kuuluvat jouluun, mutta ei niiden tarvitse kalliita olla. Lahja voi olla ilahduttava ja mieluinen, vaikkei siihen olisi laitettu satoja euroja. Tarpeellisetkin lahjat voi olla kivoja, jos niissä on jotain ekstraa. Juuri päiväkoti-ikäisille voi kivannäköiset pikkarit olla tosi mieluisa lahja, isommalle se voi olla pehmeä flanellipyjama tai vaikka hauskannäköiset sukat. 

Vierailija
74/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän jos kaikki pojan vuoden ostokset on tässä.

Vierailija
75/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mun lapsilla näköjään köyhää. No jostain syystä ovat silti luokkansa parhaita. Ehkä se kallis lahja annetaankin paikkaamaan geneettisiä vajauksia?

Vierailija
76/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Huono omatunto tulee köyhälle äidille kun näitä lukee. Ajokortinkin ovat meidän lapset jokainen vuorollaan maksaneet itse kesätyöpalkastaan. No on tästä vähävaraisuudesta se etu, että jokaista on innostanut lukea itselleen hyväpalkkainen ammatti, kun haluavat korkeamman elintason mitä lapsuudenkodissa oli. Ikuinen rahapula.

Työtä tekevät ahkerasti ja pärjäävät hyvin.

Pikavippejä ja turhia lainoja ei oteta, kun tietävät, että ne on itse myös maksettava.

Ei ole vanhemmista apua.

Tunnen itseni surkeaksi äidiksi.

Vierailija
77/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Huono omatunto tulee köyhälle äidille kun näitä lukee. Ajokortinkin ovat meidän lapset jokainen vuorollaan maksaneet itse kesätyöpalkastaan. No on tästä vähävaraisuudesta se etu, että jokaista on innostanut lukea itselleen hyväpalkkainen ammatti, kun haluavat korkeamman elintason mitä lapsuudenkodissa oli. Ikuinen rahapula.

Työtä tekevät ahkerasti ja pärjäävät hyvin.

Pikavippejä ja turhia lainoja ei oteta, kun tietävät, että ne on itse myös maksettava.

Ei ole vanhemmista apua.

Tunnen itseni surkeaksi äidiksi.

No huono äitihän sinä oletkin.

Vierailija
78/80 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta. Teini saa kaksi merkkipaitaa, merkkilaukun ja merkkihousut. Nämä kun ovat tärkeitä siinä iässä ja hän tarvitsee uusia vaatteita. Olen myös näitä alennuksesta pitkin syksyä bongaillut. Samoin jotain pientä kosmetiikkaa, jota häneltä vielä uupuu.

Sitten kaksi nuorinta lastani saavat 8 lelua kumpikin (joukossa myös sukulaisilta tulleet). 3 isompaa ja 5 pienempää juttua. Pienemmät lelut saattavat olla vaikka joku Barbie ym, joka on lisäys niihin leluihin joita heillä jo on.

Lisäksi tulee 2 videopeliä ja 3 lautapeliä kaikille lapsille yhteiseksi.

Näiden lisäksi lapset saavat herkkuja, koska niitä pitää ehdottomasti tulla lahjaksi. Niitä on sitten kiva syödä pitkin joululomaa. Myös he kaikki saavat uusia vaatteita, joita he tarvitsevat.

Nämä kun lasken yhteen, jokainen lapsi saa. 20 pakettia. Missä on se krääsä, jota tässäkin ketjussa on kauhisteltu? Kaikki tulee käyttöön ja varmasti yksikään lelu ei jää pölyttymään hyllylle, koska muutenkin lapseni rakastavat lelujaan ja leikkivät niillä monipuolisesti.

En vain ymmärrä teitä, jotka kauhistelette. Ja todella moni laittaa huoletta suuria summia joulupöytään, joka ei meidän perheessä ole mikään iso juttu. Me käytämme ne rahat mieluummin lasten lahjoihin.

Vierailija
79/80 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, ja jokaiselle on kolme pakettia. Vanhimman lapsen pakettien arvo on 154€, keskimmäisen suurin piirtein saman verran ja pienimmän alle satasen. Me emme myöskään ostele pelejä, leluja tai muotivaatteita pitkin vuotta, vaan synttärit ja joulut on niitä juhlapäiviä. Silti tänä vuonna mennään näin, ja noiden kolmen paketin lisäksi saavat ehkä vielä joltain sukulaiselta jotakin. 

Minusta on ihana ostaa lahjaksi jotakin toivottua! Pidän jotenkin tylsänä sitä, että lahjaksi saa jotain, mikä vanhemman muutenkin kuuluu lapselle hankkia, kuten luistimet tai vaatteita (ellei niitä erikseen ole toivonut). 

Mutta tuosta meidän lahjamäärästä, että jotenkin koen maailmantilanteen olevan niin omituinen, että en halua totuttaa lapsiani yltäkylläisyyteen. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta kun tänä päivänä ei koskaan tiedä onko huomenna vielä töitä tai rauhan aika. 

Vierailija
80/80 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 20e. Itse paketoin äp pakkauksen unilelun 0e. Mies osti vaunuihin riippuvan lelun mikä maksoi 20e. Ensi vuonna saa varmaan jonkun vaatteen paketoituna että saa repiä paketteja. Varmaan ostan myös jonkun pikkulelun ja kuvakirjan jollain 5e hinnalla kirppikseltä.

Tosin ollaan suunniteltu ensi jouluksi matkaa Karibialle niin en tiedä jaksaako lahjoja raahata mukana. Jos laittaisi vauvalle vaikka uikkarit pakettiin.