Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen joululahjoihin mennyt nyt 600€

Vierailija
14.12.2019 |

Vielä menee ehkä n 200€.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ovat onneksi niin vanhoja, että he eivät ole lahjojen perään enää. Meillä ostetaan vuoden aikana niitä tavaroita joita tarvitaan, samoin vaatteita ja kännykkänsä he ostavat itse. Joulu ei ole ollut meillä enää vuosiin mikään roinakejuhla ja lapset ovat fiksuja teinejä, jotka saavat ilonsa muualta kuin lahjoista.

Lähdemme myös taas kerran reissuun jouluksi ja se on koko perheen joululahja.

Aika usein se menee näin. Hyvätuloisten lapsille ei kerry toiveita, kun saavat aina mitä tarvitsevat.

Tuo on hyvä pointti. Sain itse lapsena paljon lahjoja, vaikka oltiin köyhä perhe. Muuten vuoden ympäri oli turha odottaa juuri mitään, tietty synttärilahjat saatiin ja jotain pientä nimppareina. Aina av:ta lukiessa olen miettinyt näitä tarinoita kun rikkaat lapset eivät toivo mitään ja ihmetellyt että miksi itse olen niin materialistinen että nautin lahjoista niin paljon. Mutta tuo kommenttisi taitanee selittää asiaa.

Vierailija
22/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh, kunnon lellikersoja teillä. Ajokortin ymmärrän kyllä, koska se on tuikitarpeellinen läpi elämän. Kalliimmista lahjoista ymmärrän myös liikunta/urheiluvarusteet, esim laskettelusukset.

Mut kalliit "lelut" eli uudet puhelimet ja tietokoneet pelikonsolit jne., niin ei muuta kuin kesätöihin tms ja säästämään omaa rahaa, jolla sitten hommaa itse. Oppia tulevaisuuden varalle, että kaikkea ei saa valmiina eteen.

Voiko 11v jo mennä kesätöihin? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset 4v ja 8v. Paketteja kertynyt vajaa 30kpl ja oisko niihin mennyt 500e. T. Työtön

Ei helvetti, minä olen aina antanut lapsille yhden lahjan/nokka. Enkä edes ole ollut työtön, ja lahjan arvo on noin 50 €.

Mitä nuo 30 pakettia oikein sisältää?

Vierailija
24/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Annan teineille 500 per nuppi, ostavat mitä haluavat.

Yksi säästää festarikesään, toinen laittaa rahat mopoon, kolmas meikkeihin.

Minäkin annan rahaa, mutta 50 €/nuppi, jokainen varallisuutensa mukaan...

Ei oo totta 😳. No saahan sillä tietty yhen kännin.

Vierailija
25/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh, kunnon lellikersoja teillä. Ajokortin ymmärrän kyllä, koska se on tuikitarpeellinen läpi elämän. Kalliimmista lahjoista ymmärrän myös liikunta/urheiluvarusteet, esim laskettelusukset.

Mut kalliit "lelut" eli uudet puhelimet ja tietokoneet pelikonsolit jne., niin ei muuta kuin kesätöihin tms ja säästämään omaa rahaa, jolla sitten hommaa itse. Oppia tulevaisuuden varalle, että kaikkea ei saa valmiina eteen.

Meillä lapset kustantaa itse ajokorttinsa. Vaikka annankin sen 500 € joululahjaksi, niin osaavat jakaa mainoksia ja pestä ikkunoita rahan eteen. Niin tein minäkin nuorena. Olin illat ja viikonloput töissä. Samoin tekee lapseni nyt.

Vierailija
26/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttileijaa. Mulla menee tänäkin vuonna joululahjoihin 200 euroa.

Kumpikin lapsi saa lahjakortin, jolla voi ostaa mitä tarvitsee. Kun olivat pienempiä ostettiin sitten esimerkiksi toiveitten mukaan esimerkiksi "munasuojat ja maila". Toki heillä oli omat kännykät 12-vuotiaina, mutta kyseessä olivat Nokian perusmallit. Niitä käytettiin monta vuotta. Omaa rahaa tienasivat mainoksia jakamalla ja ohjaamalla pienempiä lapsia harrastuksessaan yms. Keskituloisia ollaan me vanhemmat.

Kun Eetu ja Peetu lähtivät opiskelemaan, he hommasivat ilta- ja viikonlopputyötä lähimarketista. Samalla tavalla itse tein siivoustyötä iltaisin ja tuurasin erilaisissa töissä vuokratyöntekijänä silloin, kun opiskelin.

Vierailija
27/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Annan teineille 500 per nuppi, ostavat mitä haluavat.

Yksi säästää festarikesään, toinen laittaa rahat mopoon, kolmas meikkeihin.

Minäkin annan rahaa, mutta 50 €/nuppi, jokainen varallisuutensa mukaan...

Ei oo totta 😳. No saahan sillä tietty yhen kännin.

Tämä kertoo paljon...

Vierailija
28/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ovat onneksi niin vanhoja, että he eivät ole lahjojen perään enää. Meillä ostetaan vuoden aikana niitä tavaroita joita tarvitaan, samoin vaatteita ja kännykkänsä he ostavat itse. Joulu ei ole ollut meillä enää vuosiin mikään roinakejuhla ja lapset ovat fiksuja teinejä, jotka saavat ilonsa muualta kuin lahjoista.

Huomaa kyllä, että nämä "meillä ei ostella lahjoja" -ihmiset ovat järjestään näitä, jotka suorastaan haveksuvat muita ja kuvittelevat olevansa parempia kaikessa ylimielisyydessään. Onko yhtään fiksua kommenttia esiintynyt, jossa ymmärretään toisenlaisia juhlatapoja ja perinteitä? Enpä muista...

Vierailija
29/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pakataan ja lähdetään jouluksi kauas suomesta.niin ihanaa jättää taakse kaikki jouluhössötys. Säästä puhumattakaan.

Vierailija
30/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se meinaa jos joululahjoihin menee rahaa :) Yleensä kuitenkin se raha menee johonkin ylishyödylliseen, mitä muutenkin olisi tarvinnut! Esim. kerrastot, yöpaidat, kosmetiikka..

Vierailija
31/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset 4v ja 8v. Paketteja kertynyt vajaa 30kpl ja oisko niihin mennyt 500e. T. Työtön

Ei helvetti, minä olen aina antanut lapsille yhden lahjan/nokka. Enkä edes ole ollut työtön, ja lahjan arvo on noin 50 €.

Mitä nuo 30 pakettia oikein sisältää?

No esim. 15 pakettia sisältää Bruder leluja, koneita ja traktoreita. Legoja vissiin 6 pakettia, loput vaatteita, kirjoja ja muita leluja joita toivoneet.

Vierailija
32/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa vahvistuu osiltaan se väite ettei porukalla ole oikeasti varaa lisääntyä. Yksikin sanoi tuolla ettei kaksi lahjaa yksinkertaisesti riitä vaan pitää olla enemmän.

Enkä usko että lahjoittajat olisivat kovin mielissään jos Hopelle ilmestyisi äkkiseltään 2x määrä lahjoitusten hakijoita.

T. myös työtön

Vierailija
33/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen lahjoihin mennyt tuon verran.

Mun sivusuhteen lahjoihin mennyt tuon verran. Perheelle täytyy hankkia jotain pientä vielä.

Vierailija
34/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä, että nämä "meillä ei ostella lahjoja" -ihmiset ovat järjestään näitä, jotka suorastaan haveksuvat muita ja kuvittelevat olevansa parempia kaikessa ylimielisyydessään. Onko yhtään fiksua kommenttia esiintynyt, jossa ymmärretään toisenlaisia juhlatapoja ja perinteitä? Enpä muista...

Mitä halveksuntaa tai ylimielisyyttä tuossa on? Kertoo mitä tekevät ottamatta muihin kantaa.

Eikö sinua enemmän koske tuo viimeinen lauseesi. Ymmärretään toisenlaisia juhlatapoja ja perinteitä.

Vierailija
35/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tenava saa rikkinäisen puhelimen tilalle uuden vasta jouluna, just joo

Vierailija
36/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ylimielistä on siinä, että ei mene mukaan johonkin joulutyperyyteen?Jo 24.12. alkavat alennusmyynnit.

Tavaraa maailmassa riittää. Juhlatapoihin voi kuulua muullainen muistaminen ja yhdessäolo.  Hyvää ruokaa laitetaan, käydään isovanhempien luona, mennään elokuviin, pelataan pelejä, ulkoillaan yhdessä...Minusta parasta, kun ei olla muualla asuvia lapsia vähään aikaan nähty.

Niin että voi sitä kunnioittaa tällaisiakin juhlatapoja.

Vierailija
37/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tenava saa rikkinäisen puhelimen tilalle uuden vasta jouluna, just joo

Se puhelin on jo 4v vanha ja toimii jotenkin. Näyttö rikki ja muutenkin rikki koko kuori mutta pystyy vielä soittamaan sillä. ap

Vierailija
38/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omin käsin ansaittu puhelin pysynee pitempään ehjempänä kuin lahjaksi saatu. Jotkut lapset heittelevät koulussa puhelimia lattialle ja selitys on se, että saa uuden, kun vanha on mennyt rikki.

Vierailija
39/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono vanhempi korvaa vuoden takaisia lahjonnalla

Vierailija
40/80 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omin käsin ansaittu puhelin pysynee pitempään ehjempänä kuin lahjaksi saatu. Jotkut lapset heittelevät koulussa puhelimia lattialle ja selitys on se, että saa uuden, kun vanha on mennyt rikki.

Yli 4v pysyi ehjänä.