Lapsen joululahjoihin mennyt nyt 600€
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan!
Jaa. Sai kännykän, kun vanha rikki ja pelikonsolin.
Nykyään kaikki on tosi kallista. Ja jos ostaa yhden arvokkaamman lahjan, sitä helposti ajattelee, että siihen pitää olla vielä pari, kolme pienempää lahjaa. Tiedän kyllä tuon.
Niin? Annan teineille 500 per nuppi, ostavat mitä haluavat.
Yksi säästää festarikesään, toinen laittaa rahat mopoon, kolmas meikkeihin.
Että sillä lailla!?! Eikö mikään riitä?? No, löytyy noita idiootteja joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Visalla vai miten?
Mies maksoi omasta pienestä palkastaan kännykän 250€ ja minä maksoin pienestä palkastani pelikonsolin 350€. Multa menee sitten myös loppulahjoihin rahat mutta ne on säästöjä.
Huutista köyhille. Omat kakarat saavat mitä haluavat joululahjaksi hinnasta viis.
Ryhdistäydy. Vielä ehtii tonnin tuhlaamaan.
Minä olen hyvätuloinen enkä koskaan ole laittanut noin paljoa lasten joululahjoihin. Pari sataa riittää. En ole ostanut vielä mitään. Mitään eivät ole toivoneet.
Ostan mahdollisesti vaatteita ja kosmetiikkaa molemmille. Ehkä koku kallis huppari, esim fantin 120€ huppari tms.
Meidän lapset ovat onneksi niin vanhoja, että he eivät ole lahjojen perään enää. Meillä ostetaan vuoden aikana niitä tavaroita joita tarvitaan, samoin vaatteita ja kännykkänsä he ostavat itse. Joulu ei ole ollut meillä enää vuosiin mikään roinakejuhla ja lapset ovat fiksuja teinejä, jotka saavat ilonsa muualta kuin lahjoista.
Lähdemme myös taas kerran reissuun jouluksi ja se on koko perheen joululahja.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset ovat onneksi niin vanhoja, että he eivät ole lahjojen perään enää. Meillä ostetaan vuoden aikana niitä tavaroita joita tarvitaan, samoin vaatteita ja kännykkänsä he ostavat itse. Joulu ei ole ollut meillä enää vuosiin mikään roinakejuhla ja lapset ovat fiksuja teinejä, jotka saavat ilonsa muualta kuin lahjoista.
Lähdemme myös taas kerran reissuun jouluksi ja se on koko perheen joululahja.
Aika usein se menee näin. Hyvätuloisten lapsille ei kerry toiveita, kun saavat aina mitä tarvitsevat.
Mopoauto odottaa vuokratallissa aattoa
Miehen lahjoihin mennyt tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Mopoauto odottaa vuokratallissa aattoa
Miksi se aattoa odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvätuloinen enkä koskaan ole laittanut noin paljoa lasten joululahjoihin. Pari sataa riittää. En ole ostanut vielä mitään. Mitään eivät ole toivoneet.
Ostan mahdollisesti vaatteita ja kosmetiikkaa molemmille. Ehkä koku kallis huppari, esim fantin 120€ huppari tms.
Toiselle maksetaan nyt ajokortti ja vanha auto on hänelle ostettu. Näitä ei lasketa joululahjoiksi. Toiselle hankittiin samat, kun täytti 18.
Lisäksi hiihtolomamatka varattu. Tämäkään ei ole joululahja.
Meillä lapset 4v ja 8v. Paketteja kertynyt vajaa 30kpl ja oisko niihin mennyt 500e. T. Työtön
Tää on jännä. Ne jotka ostavat lapsilleen paljon joululahjoja, ovat toisten mielestä jotenkin huonompia ihmisiä. Mulla on kolme lasta ja lahjoihin menee se tonni. Mutta paketeissa on myös uusia vaatteita, lakanoita joita tarvitaan, nuorimmainen saa lahjaksi myös ensimmäiset luistimensa. Emme ostele leluja ja pelejä ympäri vuoden, vaan keskitämme kaiken jouluun. Meidän joulussa lahjat ovat keskiössä, niitä lapset eniten odottaa ja en vaan käsitä, mitä väärää siinä on. Se luo samalla sitä ihanaa joulun tunnelmaa, jossa pieni jännitys on läsnä. He myös nauttivat jouluvaloista ja - koristeista ja leipomisesta ja jouluisista tapahtumista. Koko joulukuu on kuin pieni seikkailu, joka huipentuu lahjoihin.
Mutta omat lapseni ovat kilttejä ja hyvinkäyttäytyviä. Silti useimmilla on mielikuva siitä, että joulu on täynnä krääsää ja lapset hemmoteltuja, jos lahjoja tulee paljon. Jos te ostatte jokaiselle lapsellenne 2 pakettia niin fine, siitä vaan. Mun mielestäni se on ankeaa, mutta en silti sanoisi sitä päin naamaa toiselle. Sitten taas tästä tavasta tuntuu, että kaikilla on oikeus kommentoida ja arvostella. Tapoja on monia ja jokainen tehkööt, niin kuin parhaakseen näkee.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Annan teineille 500 per nuppi, ostavat mitä haluavat.
Yksi säästää festarikesään, toinen laittaa rahat mopoon, kolmas meikkeihin.
Minäkin annan rahaa, mutta 50 €/nuppi, jokainen varallisuutensa mukaan...
No huhhuh, kunnon lellikersoja teillä. Ajokortin ymmärrän kyllä, koska se on tuikitarpeellinen läpi elämän. Kalliimmista lahjoista ymmärrän myös liikunta/urheiluvarusteet, esim laskettelusukset.
Mut kalliit "lelut" eli uudet puhelimet ja tietokoneet pelikonsolit jne., niin ei muuta kuin kesätöihin tms ja säästämään omaa rahaa, jolla sitten hommaa itse. Oppia tulevaisuuden varalle, että kaikkea ei saa valmiina eteen.
Tyhmyydestä sakotetaan!