Jos sinun pitäisi keksiä itsellesi uusi sukunimi, minkä tai millaisen nimen ottaisit?
Turunen (isoäidin tyttönimi), Usvalaakso (keksitty, kaunis luontonimi).
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa keksityistä nimistä on tuollaisia teennäisiä kaksiosaisia luontonimiä.
Uutinen sinulle: kaikki sukunimet ovat keksittyjä, ne eivät ole pudonneet taivaasta!
Vierailija kirjoitti:
Itse haluan vaihtaa sukunimeni, mutta en ole keksinyt uutta. Nykyinen sukunimeni on todella harvinainen, 9 ihmistä Suomessa. En vain enää halua kokea olevani osa tätä sukua, joten siksi haluan uuden sukunimen. En vain keksi hyvää.
Kotuksella on lista vapaista sukunimistä. Itse vaihdoin hiljattain sukunimeni ja löysin sopivan Kotukselta:
https://www.kotus.fi/julkaisut/nimijulkaisut/ehdotuksia_uusiksi_sukunim…
Tällä on hyvä perustella sukunimihakemus myös nimilautakunnalle, että Kotimaisten kielten keskus tukee tätä nimeä sukunimeksi.
Ei se ole parempi, vaan ainakin itse nuhteettomana ja nuhteettomuuta vaadittavasta työssä en tykkää, jos samalla nimellä löytyy Seiskan tähtityttöjä tai jotain rikollisia. Serkkuni mies on todella kuuluisan m u r haajan etunimi ja sukunimikaima. Saa uhkausviestejä ja talo yritettiin polttaa, kun aluksi löytyi osoite Fonectasta. Ei ole edes kaukaista sukua k.o. tyypille.